KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 1715 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 1783 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 1785 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 1785 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 1785 napja

Tüsi WoD: interjú Celestalon-nal
Tüsi - 3047 napja
70
Olivia Grace lehetőséget kapott, hogy bejusson a Blizzard székhelyére és interjúra fogja Chadd "Celestalon" Nervig-et (Technical Game Designer). Az interjú teljes szövegét itt olvashatjátok, most csak egy tömörebb összefoglalót van időm lefordítani. Részletek a tovább után.

Idővonal és az "Alpha" fázis  
  • Celestalon egyértelműen tisztázta, hogy nem ez volt a végső patch notes. Már van is egy újabb, több mint 5000 szavas jegyzet Rygarius tollából. Semmi nincs még kőbe vésve.
  • Az "alpha" nem azt jelenti, hogy nem tartanak még ott a fejlesztéssel, hogy akár béta is lehetne már, hanem a meghívott játékosok számát fejezi ki. A MoP-ban rengetegen részt vettek az Annual Pass-nak köszönhetően, de ez nem tett túl jót a tesztelésnek. Most kevés emberrel kezdték, de fokozatosan bővítik majd a tesztelők körét.
  • Ugyanez a helyzet az új CASC fájlrendszerrel, minden lehetséges szempontból szeretnék tesztelni.


Draenor perkek
 
  • Ahogy azt előre jelezték, a Draenor Perkek-et véletlenszerűen tanulhatjuk meg a 91 és 100-as szint között. A véletlenszerűség oka, hogy szeretnének változatosságot biztosítani, illetve le akarják venni a (rossz) választás terhét a vállunkról.
  • A perkek egyben egy új utat biztosítanak a játékosoknak ahhoz, hogy kezelhető feldolgozható lépésekben alkalmazkodni tudjanak a WoD új rotáihoz ahelyett, hogy ömlesztve kapnának mindent lvl100-on.
  • Figyelembe veszik azt is, hogy szórakoztatóbbak legyenek egy képesség komplett átalakításánál, így érezhető lesz majd a karakter megerősödése szintről szintre.
BG balance és a képességek szelektálása
  • A BG bracket 90-99-ig lesz, törés a 100-as szinten lesz.
  • Ez még nincs részletezve a patch notes-ban, de a képességek szelektálásának köszönhetően felülvizsgálják mikor kap egy spec újabb képességet és egyidőben tudják balance-olni is.
  • Ez sokkal jobb tapasztalatokat fog jelenteni, főleg az alacsonyabb szinteken.
  • Beállítják újra a képességek sebzését és gyógyítását is, kiszedve az alap sebzés és gyógyítás értékeket. Ez pozitív irányba fogja befolyásolni az alacsony szintű skálázódást.
Raid CD-k
  • Néhány raid CD kivételre kerül majd tankoktól és a DPS-ektől is, erre példa a Devotion Aura.
  • A következő patch notes tartalmazni fog egy "Stackable Raid Utilities" szekciót, amely a raid túlélő CD-iről fog szólni.
  • Az alapvető filozófiája a dolognak az, hogy a healereknek kell életben tartania a raidet.
  • A többi specnek jó volt, hogy bele tudott avatkozni, de néha ez túl sok volt, és sérült a healerek feladatköre.


Potik és a pre-potizás
 
  • A Health Potion-ök és a Healthstone ugyanannyit healel majd és egy CD-n lesznek.
  • A Health Potion és a Healthstone nem fogja CD-re tenni az összes többi potit (agi, crit, mana, stb.)
  • Gondolkodtak a pre-potizás megakadályozásán, de mivel mindenki a fight elején használta el őket egy-két kivételes esettől eltekintve, így úgy döntöttek bent maradhat.
Tankolás, Vengeance, Resolve
  • Sok probléma volt a Vengeance-szel, hogy mennyire befolyásolta egy tank viselkedését és sebzését. A tankok sebzése túl széles skálán mozgott encoutnertől függően, hol nagyon sokat, hol túl keveset sebeztek. Fordítva kellene működnie: sebezz minél többet, hogy több legyen a Vengeance.
  • Védekezési szempontból megfelelően működött a Vengeance, ezért új nevet fog kapni: Resolve, és csak az aktív mitigation-re (amivel enyhítik a tankok a sebzéseket) fog hatni.
  • Megnövelik a tankok sebzését, független lesz attól, hogy ütik-e éppen vagy sem. A cél egy kevésbé skilles DPS-től kicsit elmaradott DPS belövése.
  • A különböző tankok healing done-ja egészen különbözőképp fog alakulni, a DK-k magasan lesznek, a warrik meg sem jelennek a listán. Ez a különböző sebzés elkerülő módszerek miatt van. Ez nem olyasmi, ami miatt a Blizzard aggódik.
Combo pontok, mérgek, agility vs. egyéb statok
  • A változások egy nagy átalakításnak köszönhetők.
  • A fejlesztők egy sokkal dinamikusabb játékélményt szeretnének biztosítani a target váltás büntetésének redukálásával.
  • A Blizzard szeretné, ha az elsődleges és másodlagos statok összefüggései között nagyobb egyensúly lenne. Pl: az agility mindig agility-t követelt, a strength a másodlagos statokat követelte, az intellect meg valahol a kettő között volt. Ezt szeretnék rendezni végre.
  • Érkeznek új mérgek!
Healing változások
  • Az alacsony költségű kis healek kikerülnek, mert ezek olyasmik voltak, amin az ember szeretett volna túljutni overgearrel, nemigen voltak használva.
  • Azt szeretnék ha a mana jelentőségteljesebb lenne, de ez nem azt jelenti majd, hogy mindig OOM leszel.
  • Az alap manaregen olyan lesz, mintha ToT gearben kezdenéd a MoP-ot. Tehát kevés spirit lesz a gearen, így a kiegészítő korai és végső szakasza között kisebb lesz az eltérés.
  • Az alapvető szabály az lesz, hogy akkor éri meg multitarget healt ellőni, ha 2,5 játékos sérült egy helyen.
  • Szeretnének visszatérni azokhoz az időkhöz, amikor a játékosok próbálták elkerülni az overhealt.


Melee vs. ranged, avagy mozgás közbeni kasztolás

  • A melee-ranged balance folyamatban van. Nem tökéletes még, de SoO-ban 1-2 kivételtől eltekintve jó volt az egyensúly már.
  • A mozgás közbeni sebzés csökkentésével több szerepet kap a többi spell, és jobban tudsz figyelni a mozgásra is.
Crowd Control (CC)
  • Nincs baj azzal, ha egyes kasztoknak több a CC-jük, másoknak meg kevesebb. Mindössze azt szeretnék, ha a két véglet között kisebb eltérés lenne.
  • A kevesebb CC kevesebb CC-törő spellt igényel.
A képességek nyirbálása és az ikonikus spellek problémája
  • Az Army of Dead még tárgyalás alatt áll, mivel ez egy ikonikus képessége a DK-knak.
  • Az olyan képességek nem szeretnék elvenni, amik régebb óta vannak bent, vagy erősebb vizuális hatásuk van.
  • Jó példa a Skull Banner Recklessness-be olvasztása, fordítva nem lenne olyan jó.
  • Másik jó példa a paladinok szárnyai, amik ikonikussá váltak már. Azon vannak, hogy megtartsák.
  • Ha valakinek nagyon tetszik vagy nagyon szeret egy spellt, ne legyen rest, hozza a fejlesztők tudtára, mert ez nagyon sokat számít a döntésben. A metszegetések még nem véglegesek egyáltalán, bármikor változhatnak a részletek.
wow_c_497733
wow_c_497732
#67 | Dantor válasza #64
Aoe-ben látok egy rendszert: minden egyes kaszt-nak lesz olyan aoeje hogy beszarsz.
Locknál aoe chaos bolt? Magenél nether tempest minden targetet lő egyszerre, living bomb akárhány targetre rámegy, stb-stb.
Most hogy ez pontosan tankolás szempontjából mit takar még kérdéses.

Viszont a többi tanktól is elveszik ezeket a dolgokat, talán azt akarják, hogy legyen egy kis skill benne, és ne csak egy /target /cast makróval oldjuk meg?
Netalán tényleg visszahozzák a csapatjáték feelinget?

Én örülnék neki, bár mondják, hogy túl optimista vagyok Smiling
Viszont ami nagy és nehéz, az nem caster tapasztalataim szerint - vagyis a DG tauntolja, ha mást nem is csinál vele. Repülő casterekkel valóban lehet probléma, viszont azok beránthatóak.
wow_c_497728
wow_c_497727
#63 | Fea válasza #61
ha szakítani fog, akkor nincs semmi baj, mert akkor lősz bele, amikor castol és kész. ha szakítani sem fog, akkor az cinkes
nah most vesztettem el a fonalat... hány másodlagos stat is lesz végül?!

lásd mmo champion.
#61 | Fürti válasza #60
wow_c_497724

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu