Ma este a Blizzard közösségi menedzsere, Lore leült Ion Hazzikostassal (aka Watcher), hogy feltegyen neki pár kérdést a WoW közösségtől. Volt itt minden, mi szem-szájnak ingere, a garrisonoktól a kaszt balance-on át a raidekig, a tovább után olvashatjátok a lényeget.
Repülés- Annak, hogy a repülés nem jelenik meg a 6.2-ben, csupán egy későbbi patchben, főleg technikai okai vannak. Nem szerették volna ezért elhalasztani Tanaan jungle zónát és a Hellfire Citadel raidet.
- A három Tanaani reput, ami a repüléshez szükséges achievementhez kell párhuzamosan lehet csinálni, a leghosszabb ideig a Hand of the Prothet/Vol’jin’s Headhunters frakciókkal tart majd elérni a Revered státuszt, de ez sem tart majd tovább két-két és fél hétnél.
- A további kiegészítőkben is folytatni akarják azt a dizájnt, miszerint a repülés csak akkor lesz elérhető, miután a játékos a földi tartalom nagy részét teljesítette.
Garrisonok- Nem szeretik, ahogyan a garrisonok és az altok működnek. A jövőben valószínűleg csökkentik az altok által összeszedhető jutalmakat a további garrisonokból, hogy ne érezzük úgy, hogy minden egyes karakterrel be kell logolni minden nap.
- A garrison a legegyszerűbb útja, hogy elérd a céljaidat, ami nem jó. A játékosok mindig a legkisebb ellenállás felé mennek. Arra nagyon jó a személyes erőd, amire tervezték: ha csak öt perced van belépni, akkor is tudj valami értelmeset csinálni. Azonban ha több órád van egyszerre játszani, sokszor a szokásos 5-10 perc garrisonban ügyködés után nem igazán tudod, mihez kezdj.
- A jövőben a jutalmakat újra valódi munkához kötik. A garrison túl egyszerűen és túl sok jutalmat adott.
- A kikötő kevesebb odafigyelést igényel. Kevesebb hajónk van, amiket kevesebb és hosszabb missziókra küldhetünk el. Nem szeretnék, hogy folyamatosan vissza kelljen szaladgálni a garrisonba, hogy a kikötőből félóránként új küldetéseket indítsunk.
- A garrison a draenori formájában nem jelenik meg a további kiegészítőkben, de sok jó ötlet van benne, amiket szeretnének továbbvinni (például a személyes hadsereg).
Raidek- Sok raidelő guild esik szét, de nem érzik úgy, hogy nagyobb lenne a visszaesés, mint más kiegészítőknél. Elégedettek azzal, ahogy a raidek és a nehézségi szintek működnek. Míg egy baráti légkörű guildnek nagy segítség a flex. normal és heroic, a valódi hardcore játékosoknak sokkal jobb játékélményt nyúlt a fix 20 fős mythic nehézség.
- A mythic nagyon kevés időt emészt fel egy raid megalkotásában, annak maximum 5-10 százalékát. A fő időrabló magának a környezetnek és a bossoknak a megtervezése.
5-fős insták- Azért van csak limitált időkben Timewalkingra lehetőség, mert a többi hétvégi event is egymást váltogatva működik, és nem akarják, hogy az emberek úgy érezzék, túl sok tennivalójuk van. Egy bónusznak tervezik a Timewalkingot egy csipetnyi nosztalgiával és nem szeretnék, ha a játékosok például a gear miatt farmolnál a mythic 5-fős insták helyett.
- Nagyon büszkék az 5-fős tartalomra, amit a WoD-ban alkottak, de a Valor pointok vagy más jutalom hiányában túl gyorsan feleslegessé váltak az ötfős insták. A mythic nehézség ezt hivatott orvosolni. A MoP-ban végig volt oka az embereknek, hogy 5-fős instákat toljanak, de ahogy egyre jobb felszerelést szereztek, egyre triviálisabbá váltak a heroicok és ez nem jó. A jövőben szeretnének erre tartós megoldást találni, például, hogy az insta nehezedik a csapat felszerelésével.
- Az adventure guide nem content, hanem egy iránytű az új és visszatérő játékosoknak.
- A Timewalking egy gyors mód, hogy az altjaidnak felszerelést szerezz.
Balansz- Azért nerfelik a Demonology Warlockokat, mert túl jól teljesítenek. Úgy érezték, hogy BRF közepe-vége felé szinte mindenki Demonology specializációt választott, az is, aki esetleg eredetileg mást szeretett volna. Továbbra is lehet Demonologyra specializálódni, de nem ez lesz a legjobb lehetőség. „Most itt az ideje, hogy ez legyen a legrosszabb specializáció.”
- Néhol úgy érzik, hogy még a sok elvett képesség ellenére is túl sok gomb van, amit nyomkodni kell (pl. sámánoknál az Unleash Elements). Nem azt akarják, hogy a rotációk élvezetesek legyenek, miközben egy Target Dummy-t ütlegelsz. Azt akarják, hogy az legyen izgalmas, ahogyan a környezetedre reagálsz, pl. megszakítások, boss mechanikák, stb.
- A shieldek gyengébbek, mint MoP-ban voltak, de például a Disc. papok még mindig némi nerfre szorulnak. Ha csak egy pap van a raidben, gyakorlatilag kötelező, hogy Discipline specializációja legyen és ez nem jó. A holy rendben van, elég sokoldalú.
Vegyesvágott- A professionok túlságosan le lettek egyszerűsítve és nem érződik eléggé, hogy ténylegesen egy szakmát űzöl. Túl sok a napi CD-t igénylő tárgy.ú
- A túl sok kényelem nem jó, de el kell különíteni a jófajta kényelmet és a felesleges kényelmet. A LFG nagyon jó, mert az emberek sokkal gyorsabban és hatékonyabban találhatnak maguknak csapatot, de nem szabad elfelejteni, hogy a játék szociális aspektusaira igen rossz hatással van. A kényelem jó, ha arra bátorítja a játékosokat, hogy olyat próbáljanak ki, amit eddig nem.
- A Twitter behozatala a játékba nem vette el contentet. Néhány programozó dolgozott rajta csupán. A szefi kamera egy kreativitásra ösztönző eszköz, aminek a fő célja a szórakoztatás. A 6.1 nagyon enyhe patch volt, talán jobb lett volna 6.0.5-nek nevezni.
- Azt akarják, hogy színről lehessen megismerni a legjobb játékosokat, ezért nem készítettek külön szetteket PvP és PvE felszereléshez.
- Ahogy egy guild egyre nehezebb bossokat ölt, egyre kevésbé tünt kifizetődőnek a befektetett munka. Ezt próbálják orvosolni a 6.2-ben azzal a változással, hogy a későbbi bossok egy raidben jobb felszerelést dobnak. Így nem lesz oka egy guildnek a következő nehézség egyszerűbb bossait farmolni a jelenlegi nehézség utolsó bossai helyett.
"Néhol úgy érzik, hogy még a sok elvett képesség ellenére is túl sok gomb van, amit nyomkodni kell (pl. sámánoknál az Unleash Elements)"
-Tehat hereljuk meg jobban ki a Shamant es a tobbi Classt, Bravo!
"Nem azt akarják, hogy a rotációk élvezetesek legyenek"
-Nagyon jo iranyba haladnak de tenyleg ...
"Azt akarják, hogy az legyen izgalmas, ahogyan a környezetedre reagálsz, pl. megszakítások, boss mechanikák, stb."
-Tehat egy adott Class rotacioja ne legyen elvezetes de a jatek is csak azoknak akik neha lemennek Raid-re. Jo ha elvezem heti 1x - 2x a boss mechanikat de azontul mi a rakert ne legyen nekem elvezetes a Class-om rotacioja a het 7 napjan amugy?
Nagyon nagy barmok ezek de komolyan!
Tekintve, hogy mennyi gold van a játékosoknál (és még több a goblinoknál) ez azt eredményezné, hogy a grafikon megugrik (feltételezve, hogy raknak be pityukáék tokent, mert most "jó drágán megveszik"). Mégis hetek óta lassan, de töretlenül csordogál felfelé. Kétlem, hogy ez nem mesterséges manipulálás lenne. A Blizzard álíltja be az árakat (ahogy ezt be is vallották) és a Blizzard teremthet elő tokent is. Már rég nem a mi kezünkben van az árak irányítása - még ha csak kzövetetten is volt rá hatásunk.
Május 14 óra miért nem voltak hullámvölgyek?És ne felejtsük azt sem, hogy mikor elérte a 40 ezres árat, rendre bent ragadtak a tokenek, mert a játékosok nem vették - ami ugye az ár csökkenéséhez vezetett. Nem hiszem, hogy az össz játékosállomány gondolkodása ennyi idő alatt megváltozott és most már simán kiadnak érte 45-48-50 ezret is.
MoP-ban 60-85k goldért vettem Bimbitől a 2 hónapos feltöltést, WoD-ban 120-150k volt. Meg is értem amúgy hogy elszállt a gold ára, mivel most a legkönnyebb goldot szerezni. Csak a lusta noobok sírnak a token ára miatt akik 1 garrison missiont és 1 raid instát se képes kitakarítani 1 hét alatt. Kb 60-70k goldig simán megéri. Az ázsiai árak viszont durvák,ahhoz kéne napi 4 órát játszani
Ez jól látszik a grafikonok viselkedésében. (előtte be lehetett lőni napszakra, hogy merre halad a tendencia, mára már nincs így)
https://wowtoken.info/