KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2340 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2408 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2410 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2410 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2410 napja

Wolverine Warlords of Draenor Alpha
Wolverine - 3612 napja
147


Itt az idő. Elindult a Warlords of Draenor alpha tesztelése.

A Wowhead híre mellett a Twitteren rengetegen jelezték, hogy kaptak hozzáférést, jellemzően olyanok, akik valamilyen fontosabb szerepet játszanak a communityben (elsősorban az angol nyelvű fansite-ok készítői, mint pl. perculia a Wowheadtől vagy Elvine). A spoilerek nyilván 1-2 napon belül elkezdik majd elözönleni a fansite-okat; akik szeretnik a megleptéseket, azok mostantól legyenek nagyon óvatosak ezeken az oldalakon. Az egyik fejlesztő, Russ Petersen azt kérte azoktól, akik bekerültek, hogy egy dologra koncentráljanak mindenképp: írjanak visszajelzést, mindenről. A WoW Insider szerint az első tesztfázisban csak a hordások szerepelnek, ugyanis Frostfire Ridge szerepel a középpontban. A Wowhead streamje itt nézhető.

Még egy dolgot kell feltétlenül észben tartani: a teszteléshez nem ad ki kulcsokat a Blizzard, ezért bármilyen email, tweet, Facebook-üzenet, ami tesztelési kulcsot ígérne valamiért cserébe, az átverés! Akit meghívnak, annak rögtön a Battle.net accountján aktiválódik a Warlords of Draenor - ez valahogy így néz ki képen, és ilyen, amikor rákattintunk. A szerencsések emailben is értesítést kapnak, ami így néz ki képen - de ez nem helyettesítheti azt, hogy ellenőrizzük a dolgot a Battle.neten és a Battle.net Launcherben.

Záráként Celestalont idézném: a meghívók hullámokban mennek ki, és a nyitáskor extrém keveset adnak ki. A későbbiekben aszerint bővül a meghívottak száma, ahogy az a fejlesztést a legjobban szolgálja.
Amíg Garrosh fogoly marad (meg persze Kairoz), addig nem lehet gond. Most sem Garrosh okozza igazán  a problémát, hanem azok, akik segítettek neki megszökni (Kairoz és Wrathion).
wow_c_501165
wow_c_501163
Akkor úgy fogalmaznék, hogy a régóta működő, összeszokott csapatokon és az hc guildeken kívül nincsenek rendes guildek.
Régebben ha nem a haverod hívott meg a játékba, akkor az első szinteket szólóban toltad, aztán random összeakadtál emberekkel, akikkel ha jól tudtál együttműködni, akkor felkerültek a friend listádra. Aztán eljutottál egy pontig, ahol a friendlistáról már nem tudtál kellő gyakorisággal csapatba kerülni, ezért kerestél guildet magadnak. 
Azaz a tartalom végigjátszásához elengedhetetlen volt a guildhez tartozás.
Most az egész tartalom végigjátszható úgy, hogy még csak a friend listádat sem bővíted. Persze az első másodpercben, hogy belépsz jön a guild invite egy több száz fős tömeg guildbe, viszont az nem több, mint egy zöld chat.
Persze a játék senkit sem akadályoz, hogy jól működő guildet alapítson, de mivel a játék nem motíválja az embereket a szervezett csapatjátékra, a játékosok nem is erőlködnek, hogy rendes guildekbe szerveződjenek. Innentől pedig egy újoncnak, vagy egy hosszabb kihagyás után visszatérőnek elég reménytelen rendes guildet találni.
Ugyanez a helyzet egyébként a Diablo 3-ban is: vannak guildek, de mivel semmit sem veszítesz, ha nem vagy guildben a guildek elenyésző szerepet játszanak a játékban.
Nem lenne ez amúgy gond, csak a wownál azért problémás, mert az mmo-k egyik legerősebb vonzereje a szociális rész, azaz míg az elején azért lépsz be egy csapatba, mert az  előre haladás miatt muszály, egy idő után már azért lépsz be a játékba, mert a haverjaiddal akarsz lenni. Na ez az, ami a nagy többség számára már csak nyomokban található meg a mostani wowban.
Garrosh ténykedésének lesz nyoma a mi jelenünkben, a piros Dark Portal és a Blasted Landset letaroló Iron Horde (lásd még a porrá rombolt Nethergarde Keepet). Ha elmegyünk a másik Draenorra, akkor a saját jelenünket mentjük meg ezzel. Viszont olyan értelemben nem befolyásolja a mi jelenünket, hogy a múltunk és az eddigi történetszálak nem változnak ezzel.
Közösségek már nincsenek, egy guild nem több, mint egy zöld chat meg némi extra stat. 

Én ezzel erősen vitatkoznék, max Te nem találsz megfelelő közösséget (vagy nincs rá szükséged).
Ha a mi jelenünkben nem okoz gondot Garrosh ténykedése, akkor miért vergődünk rajta, hogy megakadályozzuk, akármit is csináljon?
Illetve ha visszamegyünk a múltba és legyőzzük mire megyünk vele? Keres egy másik párhuzamos idővonalat és ott folytatja, ahol abbahagyta. Mivel végtelen párhuzamos univerzum létezik, a végtelenségig lehet kergetni egyikből a másikba.
Az a baj a WoD alap sztorijával, hogy olcsó dramaturgiai megoldás, kb. mint amikor a Dallasban Bobby Ewing-et nézői feltámasztották. Egy legyőzött ellenfelet időutazással visszahozni? Ennyi erővel lehetett volna az is a sztori, hogy Garrosh pusztulását meg az egész pandavilágot csak Haris Pilton álmodta.
Nekem nem ad többet. Elérni a max. szintet, felöltözni a casual szinten elérhető max. ilvl-be, végigtolni a raideket, megismerni a sztorit... és itt kb. ki is fullad a játék. Ez nagyjából másfél hónap.
Régebben valóban nem erről szólt a wow, de mára ennyi lett. Közösségek már nincsenek, egy guild nem több, mint egy zöld chat meg némi extra stat. A pvp kritikán aluli, mindig is az volt, és el kell fogadni, hogy nem fognak javítani a rendszer szintű hibákon. Persze lehet mit csinálni a játékban, ha valaki minden áron játszani akar, de az vagy mellékállás szintű elhivatottságot kíván, vagy kénytelen elütni az időt olyan pótcselekvésekkel, mint  a pet gyűjtés, de azért nem fizetek havi 3-4000 forintot.
Jó ég, kicsinál ez a szöveg... :P 
"A WoD történetének semmi értelme, de élvezzétek!"
Hát jó. Legalább bevallják, hogy hülyeség. Pl. ha az orkok a mi világunk megfelelői, a draeneiek miért nem? Igen is szembe kéne jöjjön velem a palám régi (bocs, párhuzamos) énje. Hihetetlen, hogy pofátlanul megvonogatják a vállukat, hogy hátizé, a történet ne érdekeljen má, mikor minden ilyen hűdeklafa "savage". (Amely szóról egyből "vadembereket" lelövöldöző telepesek jutnak eszembe amúgy. Ostoba és nagyon amerikai fogalom.)
Pont ez a probléma, hogy már nem egy idővonal létezik. Az Iron Horde egy párhuzamos univerzumban tevékenykedik, ahonnan a miénkbe is átcsapnak - ezért nem okoz a mi jelenünkben semmilyen problémát az ottani Draenoron tevékenykedés, mert annak a múltnak semmilyen hatása sincs a mi jelenünkre.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu