KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2332 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2399 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2401 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2401 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2401 napja

The Faceless One Történelemóra extra: mit tehet meg a Blizzard és mit nem?
The Faceless One - 4983 napja
65
Amikor kiderült, hogy a Cataclysmben új faj/kaszt párosítások is elérhetővé válnak, a fogadtatás vegyes volt: egyeseket kitörő örömmel fogadott mindenki, mondván "eddig miért nem lehetett ilyet?" - ilyen volt pl. a human hunter. Másokat viszont döbbenet és elutasítás övezett, mint a tauren paladin vagy a night elf mage esetében. Anne Stickney a WoW-com saját lore-sorozatában, a Know Your Lore-ban arról írt vasárnap, hogy vajon a Blizzard meddig mehet el a történelem átalakításában anélkül, hogy hiteltelenné válna.

Először is nem árt felidéznünk azt a tényt, hogy a Warcraft-univerzumot a Blizzard építette fel, nagyrészt Chris Metzen munkájának és vezetésének köszönhetően (ez ugyanígy igaz a másik két franchise, a Starcraft és a Diablo esetében is). Épp ezért bármi, amit a lore-ról tudunk, az a Blizzardtól származik. Ez is épp eléggé ellentmondásos: a Warcraft I és a Warcraft II között is vannak ellentétek, ami a történetet illeti, de a Warcraft III és az utána megjelenő regények csak növelték a problémákat, A Warcraft III kézikönyve szerint Queen Azshara halott, és a Sundering sem úgy történt, ahogy azt később a War of the Ancients-trilógiában olvashattuk.
Ezek azonban megmagyarázhatóak: a Burning Legion és a Highborne-ok elleni háború kimenetele nem változott, de a részletek igen, köszönhetően az időutazók - Broxigar, Rhonin és Krasus - beavatkozásának. Deathwing látszólagos többszöri halála (Draenoron, illetve Grim Batolnál) is könnyen magyarázható azzal, hogy az erőteljes Aspect a visszavonulását némi illúzióval álcázta. Ami nem magyarázható szinte sehogy, az a Sargeras-eredar-draenei történet, avagy ki korrumpált kit és mikor - de erről Metzen maga is nyíltan beismerte, hogy rosszul emlékezett és elcseszte; és az ezzel együtt járó retcon volt az eddigi utolsó jelentősebb ilyen a Warcraft-lore-ban.
Épp ezért az elsőre hihetetlennek hangzó dolgokkal kapcsolatban is érdemes elgondolkodnunk: mi vezette arra a fejlesztőket, hogy ezt megvalósítsák? Mi lehet az előzménye? A night elf mage-ek akármennyire is hihetetlennek tűnnek, ma is léteznek Dire Maul mélyén olyan Highborne-ok (a Shen'dralar frakció), akik nem adták fel az arcane művészeteket és nem is költöztek keletre és nem váltak high/blood elffé. A dwarf shamanok a Wildhammer klán mindennapjaihoz tartoznak, a dwarf mage-ek és warlockok pedig a Dark Iron klánban mindennaposak; és ha felidézzük, hogy Magni lánya, Moira vezeti őket Thaurissan özvegyeként, akkor máris nem tűnik hihetetlennek, hogy ők is - vagy legalább néhányan -  visszatérjenek Ironforge-ba. A human huntereket mindenki azonnal elfogadta, míg a gnóm priestek ugyan elég furának tűnnek, de ne felejtsük el: a jelenlegi priestek sem a Holy Light egyöntető követői... a night elfeket Elune vezérli, a forsakeneket a Forgotten Shadow, míg a trollokat a Loa szellemek. A jelek szerint az eredetük Gnomeregan visszafoglalási kísérletéhez kötődik majd, ugyanis az offenzíva egyik vezetője, Doc Cogspin lesz a gnóm priestek trainere.
Nehezen megemészthető ötlet volt a tauren priestek és paladinok feltűnése, de erre briliáns megoldást kaptunk, ami ráadásul ott volt végig az orrunk előtt a játékban: a druidák az Earthmother egyik szemét jelentő Mu'sha (a hold) tiszteletével foglalkoznak, viszont senki sem törődött eddig párjával, a nappal - azaz An'shéval. Ilyen értelemben a taurenek nap-alapú kasztjai ugyan hasonlítanak a priestekre és a paladinokra... de szigorúan véve nem azok (ahogy az Order of the Silver Hand human vagy dwarf lovagjait sem keverné senki a draenei Vindicatorokkal, sem a blood elf Blood Knightokkal). A troll druidák történetét Echo Isles visszahódítása közben kezdhetjük el megismerni, míg a troll warlockokból ma is láthatunk példákat a különböző törzseknél szerte Azerothon; ugyanakkor az eddig nem világos, a Darkspear törzsben miért tűnnek fel (igyekszem rávenni Wolvie-t, hogy játsszon eggyel a bétában, hátha többet megtudunk majd). Az undead huntereket megközelíthetjük Nathanos Marris, azaz a Blightcaller (az egyetlen human ranger lord) történetén keresztül épp úgy, mint ahogy a halott high elf rangerek felélesztésével. A blood elf warriorokat sem kell sokat magyarázni: elég hosszú idő telt el Quel'Thalas lerombolása és a lakosság, valamint a védelmezői megtizedelése óta, ami épp elég az újabb warriorok kineveléséhez. Amire viszont valóban nincs még magyarázatnak nyoma sem, azok az ork mage-ek - és ismerve az orkok hozzáállását az ilyen gyáva, távolról gyilkoló módszerekhez, ezt a magyarázatot is érdekes lesz majd látni.
Vagyis alaposabban végignézve majdnem minden párosításnak van olyan logikus magyarázata, ami eddig is jelen volt a játékban és szinte kiverte a szemünket - de a Blizzard ügyesen elfedte az esetleges nyomokat, hogy meglepetés maradjon, mit is terveznek. És ez ráadásul nem is most kezdődött - ki gondolta volna a vanilla WoW vagy a BC idejében, hogy egyszer Varian Wrynn vagy Garrosh Hellscream ilyen fontos szerepet fog játszani a lore-ban? Ki gondolta volna ezt Hamuul Runetotemről vagy Bolvar Fordragonról? És ki tudja, melyik ma lényegtelennek tetsző NPC lesz majd a következő, aki hirtelen fontossá válik a történelem egy adott pontján?
Ez most még nem is lényeges. De amikor reflektorfénybe kerülnek, akkor is inkább az lesz a meghatározó, hogy a történetüknek legyen értelme az adott helyzetben, és szervesen illeszkedjen az addig lezajlott események sorába, amit bemutat nekünk a Blizzard.
#65 | Delfi válasza #64
A választ majd 4 évvel később megkaptuk, a pandák után jön egy jövőbeli múlból eredő katyvasz sztori, de ez már úgysem hat meg senkit. Jó így visszaolvasni, tanulságos...
Ezt nem vitatta senki. A kérdés az, hogy a magyarázat hihető és elfogadható-e, vagy erőltetett lesz, amit senki sem tud lenyelni.
Am én ezekre a dolgokra csak egy nagyszerű választ tudnék mondani a blizzard kézítette a történetet és a játékot azaz (én csappet sem lepődnék meg már egy ork priesten sem) mert úgy is meg tudnák magyarázni mert ők taláják ki a történetet ott alakítanak rajta ahol akarnak.
#62 | Réven válasza #61
Ezután nem lehet fekete bocit indítani? Sad
1. Használd a Válasz gombot, azért van.
2. Simán. A tauren polgárháború már megvan, a Grimtotemek szembefordultak a Bloodhoofokkal. 
wow_c_362157
Miért is? A mostani tauren druidák a night elfektől, a Cenarion Circle tagjaitól tanultak; ugyanaz a társaság.
Ezeket az infókat már rég halottam de ha csak eszmbe jut a fejemhez kapom a kezemet. A tauren paladinnal és az ork mageval soha a büdös életbe nemfogok megbékélni !!! A human hunter és a night elf mage meg zseniális ötlet , eddig mért nem volt?! Laughing out loud A többi vagy tetszik vagy nem de azokkat idővel majd megszokom/elfogadom.

"Ilyen értelemben a taurenek nap-alapú kasztjai ugyan hasonlítanak a priestekre és a paladinokra... de szigorúan véve nem azok (ahogy az Order of the Silver Hand human vagy dwarf lovagjait sem keverné senki a draenei Vindicatorokkal, sem a blood elf Blood Knightokkal)."

IGEN?! Akkor vegyék ki a tauren druidot mert az így ...ára fölösleges -.-
De jo most mindenki human Human Huntert fog kezdeni racial miatt Sad
Bocsi, nem úgy értettem ezeket a bizonyos "korlátozásokat", hogy pl. egyáltalán nem pvpzhetnek, (mondjuk itt sem kimondottan fajról, hanem kasztról ebszéltem, elvégre egy fajon belül nem lehet kettő teljesen egyforma eszmeiséget mutató egyén, hanem a kasztokról), például olyasmire gondoltam, hogy a (legfőbbképpen) pvp szervereken pl. a paladinok a náluk pár lvlel kisebbeket már ne gankelhessék, vagy kapjanak debuffokat, teszem oylat pl. h egy ideig nem generálnak holy powert, vagy nem használhatnak bizonyos spelleket, és tudom, hogy a megkötésekkel korlátoznánk a játékot, de szerintem ezek a megkötések jobban megmutatnák a játékosoknak, hogy mire is hivatott a kasztjuk, legalábbis szerintem ez lényegesebben megmutatja, mint az, hogy a holys kap holy shock-ot, a retri meg templart... arra gondoltam, h mindegyik classal (még jobban) átlehessen érezni annak életvitelét, filozófiáját.
Persze nem csak a negítv debuffok mutatnák ezt, hanem lennének oylanok is amelyek pozitívan hatnak a karakterre.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu