Onu Bloodscalp Hunter 491 hozzászólás |
Üdvözlet mindenkinek. Aki még nem értesült volna, több mint két éve megjelent a Warcraft RPG, d20-as rendszert használva, a Sword and Sorcery kiadásában. A hivatalos oldal itt. http://www.white-wolf.com/warcraftrpg/ Mivel a kézzelfogható könyvek rendkívül drágák, és a megrendelés is sokba kerül a tengerentúlról ezért talán a legegyszerűbb beszerzési lehetőség itt http://www.drivethrurpg.com/catalog/advanced_search_result.php?keywords=warcraft&search_in_description=1 pdf formátumban. Nos, ezt a topicot azért nyitottam, mivel a közeljövőben nem várható ezen könyvek lefordítása, és ezt szeretném önerőből pótolni és burkolt formában közkincsé tenni. Már több éve megvan a középfokú nyelvvizsgám, most az emelt szintűre készülök, tehát a fordítással nem lehet gond (a kifejezéseket a magyarul megjelent Dungeons and Dragons alapkönyvekhez igazítanám, ismerem a rendszert), de a honlapszerkesztésből nincs túl sok tapasztalatom. Ezért aki szeretne részt venni a munkában, az keressen meg: koreda@freemail.hu u.i.: |
Scarlet Crusader 1113 hozzászólás
Murloc 17 hozzászólás
Felsmukk, jah, nehezen tudtam csak megoldani a problémát, hogy troll karik is vannak a partiban. Pontosabban a véletlen szerencse oldotta meg, az trollok mind druidával játszanak, így ők maguktól, mások meg általuk gyógyulnak, ráadásul a kasztjukból adódik, hogy elkötelezettek a horda felé, így nem lesz a partin belül gyilkolászás 8) Az is rátesz még egy lapáttal, hogy heroikus stílusban játszunk, ezért harc közben a troll gyógyulás elenyésző - csak csata után talpon vannak pillanatok alatt. A legmókásabb, hogy a karakterek tudatában csodás képességüknek egyenesen sebezhetetlennek érzik magukat, így már többször csak a véletlen mentette meg őket. Tudnék mesélni... :roll:
Consortium Agent 1950 hozzászólás
Csak a trollok atomimbák
Murloc 17 hozzászólás
Ez a Mágus dolog nem kicsit off, inkább hagy kapjunk valami információ morzsát, hogy hogy áll a fordítás :roll:
Bone: a warcraft d20 is ugyan olyan kasztokat és képességeket használ, mint a D&D,.
Murloc 12 hozzászólás
Onu: te olvastad egyáltalán a M* d20-at? Ilyet már rég hallottam...
A d20 verzió az egész sorozatból a legszánalmasabban elkészített valami... Nemhogy tartalomjegyzék nincs a könyvben (találj meg valamit ugye), de vannak fejezetek, amelyeket a régi rendszerből copy-paste segítségével vettek át, így SEHOL nem kapcsolódik az új szabályokhoz!
A "d20, mint a lehető legtöbb világban használható rendszer" megint egy fura kijelentés, de mindegy.
Nyilvánvalóan azért fikáznak páran, mert ennyi baklövést egy-egy hozzászólásban nehéz szó nélkül hagyni... :)
Lehet... talán egész 2000 darabig... Csakhogy vagy 7000-et nyomtak belőle, és ez az oka annak, hogy kiadóváltás volt ugye... Merthogy a korábbi kiadó bebukott, mint maci a málnásba. Ekkora deficitet nehéz kibekkelni.
Egyébként ha kijön az új rendszer (már ha valaha kijön), akkor nagy eséllyel a történelem megint megismétli önmagát (ne legyen igazam).
Pedig pontosan ezt csinálod.
no offense, csak kicsit egyoldalú ez a nagybetűs ordítás, mikor még csak igazad sincs....
Murloc 23 hozzászólás
A WoW nem a D20 system-re alapul. A WoW a DnD/ADnD által felépített sztereotípiákat viszi gépre.
Erre a legjobb példa a kasztok és képességeik.
Ha nem gond, nem linkelem be a DnD/ADnD szabálykönyveket, mindenkire rábízom, hogy magának utánna nézzen. Ha nagyon nem megy, majd írok be példákat.
Bone
Acélszellö, nightelf warrior @ Nordrassil
Bloodscalp Hunter 491 hozzászólás
Baromi egyszerű: a Wizards féle DnD könyvek használtak először kockadobásos+módosító rendszert a szerepjáték-történelemben, ezért minden olyan rendszer, amely hasonló mintára épül a DnD alapkoncepciójának a követőjének tekinthető. Ha megnézed a Combat logot WoW-ban ugyanezt a módszert láthatod, bár eléggé leegyszerűsített formában. Pl a támadó tulajdonságmódosítójának az értéke hozzáadódik egy véletlenszerű számhoz amit a játék generál, ezt össze kell vetni a védekező fél által hasonló módszerrel kidobott védekező értékével. A különbség a sebzés, márha a támadó értéka nagyobb.
Hidd el, a WoW rendszere nem azért bonyolult mert annyi mindent kéne fejben tartani, hanem mert a late-game alatt már 10ezres nagyságrendű számokkal kell operálni. Ne kérdezd miért van ez így, én sem értem...
Hidd el, nekem a béne illusztrációkat és a hiányzó tartalomjegyzéket leszámítva a M*d20 az egyik legjobb szerepjáték-könyv amit a kacsómban fogtam. De ez én vagyok...
A World of Warcraft RPG ( nem a Warcraft RPG!), pedig ha hiszitek, ha nem a játék alapelemeit használja. A számértékeket leszámítva szinte teljesen ugyanaz mint a játék.
Gnomeregan Exile 150 hozzászólás
Onu figy mondd mán el hogy mibe d20 a wow rendszere? de komolyan ez most nem flame akar lenni, tényleg érdekel, jöhet PÜben is
a wow rendszere tökéletesen alkalmatlan asztali játékra szerintem, mivel ha megfigyeled akkor egy számítógép kapacitására van alapozva... ha te ilyeneket akarsz számoltatni akkor kell egy matekzseni segédKM... :lol:
amúgy a d20as alapkönyv SZERINTEM azért fogyott úgy mint a cukor, mert mindenki kiváncsi volt rá, mint a M* egyetlen játéktechnikai újítására évek óta... másik érdés hogy kinek is tetszett amit látott...
Worgen 125 hozzászólás
én nem a fogalmazásról akarok veled beszélni, ha nem, nem. nem erőszak, de én tudom, hogy törekvő szándékaidhoz segítséget tudok adni. ám itt nem. e-mailben igen
Bloodscalp Hunter 491 hozzászólás
Én is tudok fogalmazni, nincs szükségem segítségre, de azért köszi :) Biosz szakra járok, de a sulimban az egyik legerősebb a magyar oktatás, elhiheted: ha akarnám sem lehetnék rossz fogalmazó.