A 3.1-es patchel kapásból négy addontól szabadulhatunk meg, hiszen beépített ruhatár, előre tervezhető talentek, bővített quest tracker és arena frame is érkezik.
A PTR-en az Interface beállítások első, Controls fülén kapcsolhatjuk be a „Use Equipment Manager” funkciót. Ezáltal a karakter panel jobb felső sarkában egy páncél ikon jelenik meg, amire kattintva a mostani macrokezeléshez hasonló módon tudjuk aktuális gearünket lementeni, vagy meglévők között váltogatni. A beállított szettekhez külön ikont is választhatunk, ami egyből áthúzható az action barunkra és akár billentyűre is bidelhetjük.
Az Interface Display részére kattintva, ha bepipáljuk a „Preview Talent Changes ” melletti négyzetet, talent ablakunk egy cseppet átalakul. Ezentúl, ha retalentelünk, nem kell weboldalak talent kalkulátorát használni, hogy elkerüljük a félretalentezést, mert ez a funkció egy az egyben úgy működik, mint egy talent kalkulátor. Bal klikk kioszt, jobb klikk visszavon. Learn gomb után egy pillanat alatt megkapjuk a végleges talentünket, a Reset gombbal pedig törölhető a még nem kiosztott talentek.
A Display rész alatt a „Color Blind Mode” is úgy új funkció, ami a nevéből fakadóan a színvakokat segíti. Hogy pontosan ez milyen helyzetekben előny, még nem tudni, én mindössze annyit vettem észre, hogy a táska pénzérméinek színe helyett „g”, „s” és „c” felirat áll.
Az Objectives fülnél némileg fejlesztették a beépített quest trackert (méretezhető és mozgatható lett), illetve az adott item, vagy mob tooltipjében kijelződik a hozzá kapcsolodó küldetés.
A UnitFrames részben „Arena Enemy Frames” opció szúr szemet. Személy szerint még nem volt lehetőségem arénában kipróbálni, de ha képes lesz a CC-ket és cooldownokat kijelezni, akkor búcsút vehetünk a Proximo/Gladius/SSArenaFrames-féle addonoktól is.
Ráncfelvarrást kapott az aukciós házak UI-ja is. Az oldalak között mostantól bármikor váltogathatunk, így nem kell mindig az adott lapl aljára lapozni a továbbjutáshoz.
A LookingForGroup ablak is fejlődött. Mostantól keresés előtt ki kell választanunk, hogy milyen szerepet tudunk betölteni (Tank, DPS, Healer) egy csapatban és ennek megfelelően tudunk az LFM-ben is válogatni a játékosok között.
Végül pedig a Blizzard is megelégelte a „mikor kezdődik már winter, he?” féle kérdéseket, így a 3.1-től ha bárhonnan megnézzük Wintergrasp térképét, akkor a timer ott fog számolni a következő harcig. Ja és! A képen is látható, hogy a winteri erőd falai nagyon zsír hurkapálcika szimbólumot kaptak.
monnyuk egy shift-es multi kijelölés sokat dobna rajta
(Tele van a bankom mindenféle régi low level epic cuccokkal és nem igazán akarok tőlük megválni, annyi meló van bennük, meg némelyik set sokkal jobban néz ki, mint az újabbak.)
WoW alap interface-el elég sok olyan, szinek által kódolt, információt tartalmaz, amit máshogy nem lehet megtudni, vagy nem egyértelműen. Ez egy színlátó ember számára fel sem tűnik, azonban színvakoknak, színtévesztőknek probléma lehet. Ilyen pl. a hírben is említett gold/silver/copper kijelzés, de ilyen az itemek ritkaságának (epic, rare, common, stb) megkülönböztetése is, az opciót bekapcsolva ezt tooltipben kiírja.