Nem, nem egy újabb IRL gyűjthető valamiről van szó, hanem egy open-world újdonságról, ami egy átmenet a bossok és a sima mobok között. Alex Ziebart találkozott egy ilyennel az alphás kalandozásai során, olvassuk hát az ő beszámolóját a tovább után...
Az alpha végigjátszása során világossá vált, hogy a Timeless Isle csak előnézete volt a WoD design-jának. Bár a questek, quest hubok ugyanúgy megvannak, zsúfolva van a világ bónuszokkal: rejtett nyersanyagok a Garrisonhoz, rare mobok, eldugott helyek kis történetekkel. Frostfire Ridge-en való questelésem során megláttam a minimapen egy halálfejet, a Boneslag néven ismert helyen. Azt gondolván, hogy csak egy újabb rare mob, lerohantam és rátámadtam
Cindermaw-ra. Akkor még nem tudtam, de Cindermaw nem egy rare mob volt, hanem egy olyan valami, amit a Blizzard matricának hív.
Szólóban is viszonylag könnyedén végeztem vele, de sokkal nagyobb jelentőségű találkozás volt, mint amire számítottam. Egy ideig ütlegeltem, aztán egyszercsak lebújt a föld alá és kaptam egy figyelmeztetést, hogy a régió délkeleti irányába tart. Egy pár pillanattal később felbukkant jóval a megszokott combat range-en túl, ahol egy normál mob már feladta volna a kergetőzést. Ehelyett combatban maradtam a kukaccal, és Boneslag területén keresztül átverekedtem magam hozzá, a köztünk tanyázó ork csapatokat kiiktatva. Amint elértem, pár csapás után ismét lebukott, újra üldözőbe kellett vennem. A harmadik nekifutásnál elhasználtam minden CD-met, hogy végezni tudjak vele mielőtt újra menekülőre fogná. Fáradozásaim jutalma egy
Cindermaw's Blazing Talon volt.
Úgy tűnik, ezek a matricák dinamikusabb játékélményt hivatottak hozni a nyílt világba, valami átmenetet a dungeon bossok felé a sima moboktól. Cindermaw volt az első, akit megöltem a
The Frostwind Slayer achievementhez, amin 8 különböző Cindermaw-hoz hasonló matrica szerepel Frostwind Desert területén (feltételezem, hogy ez az elavult neve Frostfire Ridge-nek). Ha minden igaz, számíthatunk hasonló matrica kollekcióra Draenor minden régiójában.
Amikor bemegy az ember a kulcsos scenárióba, ott is rendre elszalad a mob, mert nem tudsz csak vele foglalkozni.
Akinek OP kasztja van, az utánna megy, behúzza a fél térképet, akinek meg nem, az csak bosszankodik rajta. Igazán jó, hogy a fejlesztők ezt élvezik.
Masreszt meg ha annyira lenne ra lovem, akkor mar az a ropke 225 euro a Blizznel lenne, en meg nyugodtan jatszanek Ragna allin, nem TN hordan ulnek be sem lepve szinte.
Es egy altalanossag (kiemelem bazz mert nekemugrotok): az ilyenekert meg az szokott a legjobban sirni aki havi 40k-t kolt cigire, vagy egyebre.. ezt most ne vedd magadra, tudom hogy te a gyerek(ek)re koltod, de az megint mas kategoria.
nem igaz, hogy nem volt normál pvp realm balance. sohasem volt 50-50% ez igaz, de 60-40 körül már volt. és az élvezhető. a ragnaros-t teljesen tönkretették. a blizzard tette tönkre, és ezt nem fogjátok a játékosok nyakába varrni.
a pvp realm koncepciója simán sz@r. az sz@r ember, aki abban éli ki magát, hogy a gyengébbeket bántja. a való életben van rendőrség, aki ezért fele, a blizzard tehetetlenségéért miért a játékosok a hibásak? ott vannak a bgk, arénák, és az open pvp zónák, ahová az ember önkéntes alapon megy, ez nem elég? nem hát, mert akkor nem tudsz nekimenni 20 v 1-be a másikank, mert egy ókcska sz@r ember csak így tudja.
ha az emberek szeretnének wpvpzni, amit nem szeretnek, akkor nem lennének TN típusu realmek.
baromság, hogy az usában jó a blance, épp most vezettek be próbaképpen ingyenes költözéseket, nem rémlik?
azért éppen a csorda, mert a blizzard mindennel őket támogatja: racialok, lore minden. csoda hogy az emberek oda mennek? nem. nem nincs másik frakció aki csesztet, én vagyok az erős (minden top guild csordás), és még a lore is rólunk szól. ennyi. ezt nem fogjátok a játékosok nyakába varrni.
és még egy érv. x évvel ez előtt mikor én kezdtem még VOLT frakció balance. simán lehetett segítséget kérni pár vérpisti ellen, ma már nincs, mivel az én frakcióm gyakorlatilag megszűnt. és ez teljes európára igaz, és az usára is. és ez is a blizzard hibája, ha nem nyomja koszos csordát ennyire, akkor másképp alakul. amkor a lead designerük nyiltan beszél arról, hogy racialok mennyit változtatnak a játékon és hogy ez komoly előny, majd kiegeken keresztül nem tesznek semmit, akkor mit mondjon az ember? minden előny előny, ezért a hc guildek csordások, majd mennek a haverok is és szépen lassan mindenki más is. és tadám kész is a TN, a ragna és a többi is... gratulálok.
Tüsinek teljesen igaza van. Szerintem ezért lenne jobb ötlet bant osztani a vérpistikéknek, minthogy egy idióta miatt mechanikai változásokat kelljen bevezetni, ami miatt több ezer ember szív (lásd tökéletes tanulságként az LFR és Flex lootrendszerét erre).
Ha PvP flag kapcsolható lenne, akkor már nem PvP szerverről beszélünk. Másrészt viszont a World PvP sosem lesz egyenlített, sem itt, sem más MMO-ban. A Guild Wars 2-ben is kialakulóban van hasonló probléma, hogy az emberek olyan realmokra kezdenek költözni, ahol dominálni tudnak WvWvW-ben.
Esetleg olyan rendszer tudnék elképzelni, hogy a PvP falg olyan szinten legyen kapcsolható, hogy a nálad nagyobb szintű ellenfél ne tudjon megtámadni, addig amíg te sem támadsz meg valakit 1-2 órán keresztül. De ezt is csak maximum RPPVP szerverre vezetném be.