KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2310 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2378 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2380 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2380 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2380 napja

Norton Spekuláló: Elmélkedés MoP béta alapján
Norton - 4375 napja
14
Köszöntök mindenkit első Mists of Pandaria szeánszunkon! A mai előadás anyaga: az újonnan bevezetett AOE loottal kapcsolatos összeesküvés-elméletek és megpróbálunk a jövőbe látni a béta jelenlegi állapotából kiindulva.

A múlt óráról hiányzók kedvéért kezdjük az alapokkal. Felcsapva a Blizzard's MoP Bible for Blondes and Dummies című enciklopédiát a következő definíciót találjuk:

Area of Effect (AOE) loot: Új cucc, melynek segítségével a 15-20 yardon belüli - játékos által lootolható - hullák egyszerre belezhetők ki az ilyen-olyan loot reményében. A dolog fun faktorát növelve a bétában úgy állítottuk be, hogy minden hulla a játékos felé forduljon a lootolás pillanatában, kellemes perceket okozva ezzel a játékosoknak és szívbajt a gyenge geart viselő 16 órája játszó kispajtásoknak. Akár 50+ yardról is!

Ezt eddig tudtuk, viszont csak a nagyon éles szeműek veszik észre a megjegyzést a definíció végén: "Sorry Goblins!"

Ki írhatta oda? Mit akar ez jelenteni? Mit tud ő már most, amit mi még nem is sejtünk? És ki vette el az utolsó kókuszos sütit??!

Most, hogy gondoskodtam az olvasók egy részének elkergetéséről ezzel a nagyon béna poénnal, evezzünk komolyabb vizekre. Hiszen a titok akkor jó ha minél titkosabban kezelik.

Ahogy említettem az egyik élménybeszámolóban: "az AOE loot király". Mit király, egyenesen fantörpikus!
Meggyorsítja a lootolást, ezzel a szintezést és a farmolást is. Ki ne akarná egy gombnyomásra lootolni a 35 megölt mobot, amit Wool Cloth farmolás gyanánt ölt meg egy alacsony szintű instában. Az AOE lootnak köszönhetően egyszerűsödnek a "hozz 4 krokodil szemet, 6 hiéna fülszőrt és 15 disznónyálat" fajta küldetések, hiszen megöljük mindet és majd lootolunk akkor, ha már térdig gázolunk a maradványokban.

Ez eddig szép és jó, de negatív hatással lesz a jövőbeli árakra. A Cataclysm egyik biztos bevételi forrása volt a farmolásra szakosodott játékosoknak az Embersilk Cloth (továbbiakban EC). Az EC ára mindig magasan volt, hiszen a tailorok harmincasával alakították át, hogy Dreamclothot nyerjenek, vagy PVP szetteket gyártsanak. Nem volt nehéz farmolni, de kevesen farmolták nagy mennyiségben és ezért viszonylag drága volt az ára az egész kiegészítő alatt.
Korábbi tapasztalatokra támaszkodva, most azt mondanám, hogy tovább fog nőni az EC ára, hiszen jelentősen csökkenni fog a régi content mobjait lootoló játékosok száma. Kevesebb EC lesz elérhető és ezért fel fog menni az ára. A clothra szomjazó, skill-húzó játékosok vagy a nadrág enchantot gyártó tailor-goblinok azonnal le fognak csapni az olcsó tételekre, így - nem direkt ugyan de - magasan fogják tartani az EC árát.

Milyen hatása lesz az AOE lootnak erre?
A leköszönő content ilyen formában lootolható/farmolható (ezt megmagyarázom a cikk végén) itemjeinek ára biztosan emelkedni fog, viszont nem olyan mértékben, mint eddig. Sokan vannak, akik a szintlépéshez hiányzó pár tízezer xp-t mobok ölésével szedik össze, tehát - jelen esetben - a cloth ellátás nem fogja annyira megszenvedni a kiegészítő-váltást. De nem is fog olyan mértékben drágulni, mint azt megszokhattuk.

Más lesz a helyzet az új kiegészítőben. Az új cloth, a Windwool Cloth természetesen magas áron fog kezdeni, mint minden új alapanyag. De gyorsabb ütemű lesz az árcsökkenés a megszokottnál.
Már az első területen (Jade Forestben) is számos az olyan küldetés, amelyben 10-12 mobot kell megölni. A fentebb említett disznónyál-gyűjtögetős questekről pedig nem is beszélve. A farmolási lehetőségek kitűnőek még a béta virágokat és bányákat nélkülöző állapotában is.
Csak egy példa cloth farmolásra: Egy küldetésben 10 majmot kell megölni egy olyan területen, ahol event szerűen támadnak hármas-négyes csoportokban. A strapabíróbb karakterek rendre ott grindelnek, hiszen a majmok teljes értékű xp-t adnak, ráadásul lootolhatók. A majmok 5-10 másodpercenként új hullámban támadnak. Egy szó mint száz: aranybánya.

A lentebb látható screenshot csak részben fedi a valóságot. Ahogy látjátok, US idő szerint hajnali fél 4 van, magyar idő szerint pedig 12:37-kor készült hétfői napon. Egyik időpont sem arról híres, hogy túl sok játékos játszana egy területen. Képzeljétek el, mennyi hulla lehet ott főidőben.



A következő kép nagyjából egy percnyi gyilkolászás után készült, kb 10 mobot lootolva:



Képzeljétek el mi lesz magasabb szintű területeken, vagy lvl 90-es karakterrel visszajönni ide clothot farmolni egy órán át.

Azok a játékosok, akik a kiegészítő megjelenése napján cloth farmolásra adják a fejüket szép kis vagyonra tehetnek szert. Persze nem kell több ezer aranyra gondolni, de hé; a mennyiség csak az ott töltött időtől függ.

A végére hagytam egy másik itemet, a Spirit of Harmony-t. Mint tudjuk, ez az item kelleni fog az alkimistáknak a gemek transmute-olásához. Az item tooltipje viszont arra enged következtetni, hogy nem ez lesz az egyedüli felhasználási módja.



A béta jelenlegi állapotában a Spirit of Harmony world drop - ahogy ez a képen is látszik. Akár az új Chaos Orbot köszönthetjük a SoH-ban, akár csak egy szokványos összetevőt, az item rare színezetet kapott és nem halmozzák el a játékosokat vele. Matematikai számítások nélkül olyan 2-5% esélyt adnék arra, hogy a következő mob dobni fogja. A jövőben érdemes lesz figyelni, hogy milyen receptek alapanyagai között fog feltűnni.

Visszatérve a fő témára.
A kérdés tehát adott: Vajon milyen mértékű és irányú lesz az a hatás, amit az AOE looting opció gyakorolni fog a különböző alapanyagok piacára?

Megjegyzés: Jelen körülmények között az AOE loot a mobokból lootolható pénzre, clothra és itemekre vonatkozik. Virágok, bányák nincsenek még a bétában, de valószínűleg nem fog rájuk hatni az AOE looting. Már csak azért sem, mert kevés virág/bánya található 15-20 yardon belül.
Engineerek sem örülhetnek. Halls of Lighningban teszteltem a mechanikus mobok hulláin a szétkapást és nem hat rá az AOE loot lehetősége. A mobok hulláit egyesével kellet szétkapnom. Skinning esetében szintén ez a helyzet.

Mi a Ti véleményetek?

Köszönöm az összefoglalód.
Annyira nem érint, én a magam részéről maradok úgyis a herba/mining-nál, amiben semmi változás nem lesz.

Szerintem clothot a guildünk 1 tagja sem vásárolt soha, mert a sok szintező, napi questelő (Tol Barad), stb mindig berakta a bankba, és akinek kellett, mindig volt bőven...

Spirit of Harmony: remélem lesz valami folyamatosan felhasználandó cucc (flask, cauldron, feast, akármi), amihez kelleni fog. Smiling
A hozenek humanoidnak számítanak, a hordások szövetségese is lesz belőlük egy csoport.

#8: ha az iLvl különbséget nézzük, akkor a WotLK heroicjai ilvl200-as lootot dobnak; ehhez képest a 346-os gear 146 iLvl különbség, ami - az egy tier 13 iLvl-nek felel meg szabály alapján - 11 tiernyi, azaz elég durva  eltérést jelent. A Cataclysm heroicjainál ez 346, míg a lvl90-es kék loot a heroicokból 463 lesz; a különbség 117, azaz 9 tiernyi. Ezért számolok úgy, hogy a 2. raidből eső T15-ben a Cataclysm heroicjai szólózhatóak lesznek a mai feltételek mellett; azzal lesz meg itt is a ~11 tiernyi különbség az iLvl-ben.
Apróság, de eddig cloth nem csak humanoidokból esett? A majmok meg gondolom beastek, nem dobnak klottyot.
wow_c_439293
#9 | Fea válasza #8
ne felejtsd el, hogy te a mostani blood dk-ban gondolkodsz. ezzel két probléma van:
1. más class esetében ez nem feltétlenül működik (gondolom Wolvi valahogy így gondolhatta)
2. ez még csak béta, menet közben nagyon sok minden változhat, esetleg a dk kap egy csúnya nerfet, hogy ne szólózgassa a régi instákat.
wow_c_439288
Szerintem ehhez nem feltétlenül lesz meg a gearkülönbség. De talán a 2. vagy a 3. Mists-raidtierben lehetséges lesz...
wow_c_439285
#5 | Norton válasza #3
Igen vonatkozik az itemekre is.
Egyetlen ablakban látodaz egészet, mintha egy mobot lootolnál. Ha több loot lesz benne (mondjuk pénz, cloth, 2-3 zöld item és 4 vendor trash) akkor lapozhtó lesz a lootablak.
#4 | chaos666 válasza #3
igen egy lootot fog mutatni akármit dob
elviekben
tehát olyan mintha egy mob-ban lenne benne minden.

Amúgy szerintem hosszútávon ez nagyon le fogja nyomni a piacot
főleg a régi farmitemek tekintetében.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu