A Learn 2 Play rovatban ma a fejlődés egyik főbb módjáról, a küldetésekről lesz szó.
Gyakorlatilag a játékba való első belépéskor rögtön találkozunk a küldetésekkel. Ezek olyan, többé-kevésbé nehéz feladatok, amelyeket egyedül vagy (maximum 5 fős) csapatban teljesíthetünk. A küldetéseket adó NPC-k (Non-Player Character, azaz nemjátékos karakter) vagy egyéb tárgyak (hirdetőtáblák, lootból kapott küldetésindító tárgyak, a világban megtalált objektumok) a játékban sárga vagy kék felkiáltójellel vannak megjelölve - ez utóbbi azt jelzi, hogy a küldetést naponta megismételhetjük. A küldetésekért kapott jutalom négyféle lehet:
- pénz;
- tapasztalati pont (xp);
- reputation;
- valamilyen fegyver vagy páncél.
Ez utóbbi kettő nem feltétlenül jár egy küldetés teljesítéséért; és az aktuálisan maximális szinten az xp helyett plusz pénzt kapnak a karaktereink.
Az egyszerűbb küldetéseket (keressük meg XY-t; vigyünk el egy csomagot; vizsgáljunk ki egy helyet/eseményt; végezzünk n db ellenféllel) egyedül is könnyen teljesíthetjük. Vannak azonban olyan, elit vagy group quest néven ismert küldetések, amelyekhez csapat kellhet - ezekben vagy az ellenfél jóval nehezebb, mint az átlag, vagy jóval több van belőlük, mint normális esetben. Sokszor ezek a küldetések is teljesíthetőek egyedül is, de ehhez vagy az adott szinthez képest kimagaslóan jó felszerelésre van szükség, vagy kitűnő mozgásra és taktikára. Természetesen akkor is könnyen szólózhatóvá válnak ezek a küldetések, ha időközben pár szintet sikerült fejlődnünk.
A questek egy része a korábban már tárgyalt instance-okba vezet; ezek a küldetések értelemszerűen az instance-on belül teljesíthetőek az itteni party segítségével. Vannak olyan küldetések is, amelyek a raidinstance-okba szólnak; ezek teljesítéséhez a megfelelő raid teljesítése szükséges.
A küldetésekkel való fejlődés a Cataclysm óta az alacsony szintű zónákban is folyamatosabbá vált. Gyakorlatilag a zóna elejétől a végéig folyamatosan követhetünk egy vagy több történetszálat, amelyek következő eleméhez egyértelmű irányjelzést is kapunk; ez ma a legkevésbé a Burning Crusade-ben érkezett zónákban igaz. Az alacsony szintű fejlődés megkönnyítése érdekében az első két zóna (amelyekben lvl1-10, illetve lvl10-20 között fejlődhetünk) barátságos terület, vagyis ezeken a helyeken az ellenséges frakció tagjai nem támadhatnak meg - kivéve, ha mi támadunk először, vagy nemrég aktívan PvP-ztünk. Ezután viszont olyan területekre kell mennünk a küldetéseinkért, amelyek contested, azaz vitatott jelzőt viselnek; ezeken a helyeken általában mindkét frakciónak vannak küldetései, ezzel könnyen belefuthatunk az ellenfélbe is. Ha normál (azaz PvE) vagy RP szerveren játszunk, ez nem jelent gondot; viszont PvP vagy RPPvP szerveren ez azt jelenti, hogy az NPC ellenfelek mellett a játékosokkal is bármikor megküzdhetünk.
Ha küldetésekkel fejlődünk - kiegészítve az instance-okkal -, akkor a kapott jutalmak miatt egyben gyarapodik a pénzünk, és folyamatosan fejlődik a felszerelésünk is, ezért ez a módszer mondható a legelterjedtebbnek. Ugyanakkor természetesen megvan az a hátránya, hogy egy idő után, egy esetleges újabb karakter indításakor már korábban megismert és felfedezett területre kerülünk, ami magában rejti az unalom veszélyét. Ezért célszerű néha váltogatni, hogy melyik területen fejlődünk - ehhez a fővárosokban található, az AH-khoz közel levő hirdetőtáblák adnak útbaigazítást.
Legközelebb igyekezni fogok egy olyan dologba belefogni, aminek akár csúnya vége is lehet... ugyanis igyekszem némi képet adni arról, hogyan is kell tankolni. (igen, a healelés jön majd utána)
Edit: typo
Hát én a wotlks területek quest-jeit is elég hamar meguntam, mivel kb a két kezdő terület jelentett változást, de 74-től már egy kis Grizzly, 75-77 zul'drak, 78-79 storm peaks és 79-80 icecrown, vagy 77-80 sholazar basin.
Ellenben szerintem howling fjord sokkal jobb küldiket ad, mint borean tundra, csak szerintem annyi a különbség, hogy howling fjor-on inkább hordások, borean-on meg inkább alisok fejlődnek, legalábbis a Ragnaros-on így volt. Majd a Cata érkeztével megint csak annyi a döntési lehetőség, hogy hyjal vagy vash'jir területén kezdel fejlődni tovább. És ezeken nem sokat segített a táblákról felvehető call to arms quest-ek, amik elküldenek bizonyos területre. Gondolom eme írásból lejött, hogy én inkább instance-ban fejlődő típus vagyok, és amíg nem hív be a df, addig quest. Az alap területek kivételével nem nagyon van választásunk, hogy hova menjünk. Értem ez alatt, hogy 58-ig az adott szinthez van min. 2 terület, de akár több is, ellenben ahogy kimész Outland-re onnantól megszabott sorrendben haladsz és mikor már a sokadik karaktert húzod, akkor nagyon is unalmasak a questek.
Amúgy szvsz. azért nem lehet olyan könnyen megunni az altozás pusztán azért, mert kevés a terület, de aki mégse bírja, az mehet grindelni. Az is jár XP-vel és a különféle trashitemek és/vagy humanoidok után pénz, sőt talán-talán egy-két varázstárgy is jár ahhoz, hogy ne kelljen az újdonságért elutazni a másik kontinensre. De az fix, hogy TBC-t már igencsak meg lehet unni, leginkább Hellfire Peninsulát és Netherstorms-ot (legalább is én már rá se néztem ezen zónák alatti felvett questek tartalmára, a címe alapján már tudtam, hogy merre kell menni és kit-mit kell megölni/megszerezni). Szerencsére a WotLK-t nem annyira könnyű megunni, hála a két "kezdőterületének" és a jobban átgondolt questeknek.