KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2334 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2402 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2404 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2404 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2404 napja

Wolverine L2P: warlock
Wolverine - 4747 napja
26
A L2P rovatunk kasztokkal foglalkozó sorozatának 2. része a warlockokkal foglalkozik.

A warlock összetett kaszt: ranged, azaz távolsági sebző; pure dps, azaz kizárólag a sebzésosztásra képes (bár láttunk már olyan harcokat, ahol egy warlock tankolt); és egyike annak a két kasztnak, amely mindenképpen hordhat magával egy harcoló társat - jelen esetben egy démont. A kaszt kizárólag cloth armort viselhet, az általa használható fegyverek a staffok, a wandok, az egykezes kardok és a tőrök; utóbbiak mellé egy off-hand tárgyat is a kezébe vehet.
A kaszt mindhárom specializációjának gyakorlatilag egyetlen feladata a sebzés, de ezt más-más módon teszik:
  • az Affliction warlock a Shadow spelleket részesíti előnyben (ezek ikonja a játékban jellemzően lila), és a legfontosabb fegyverei a hosszú időn át ható (damage over time, DoT) varázslatok;
  • a Demonology warlockok elsősorban a démonjuk hatékony irányításával és saját maguk démonná változásával harcolnak, a felhasznált varázslataik egyaránt lehetnek Shadow vagy Fire alapúak, jelenleg ez a spec a területre ható támadások (area of effect, AoE) mestere;
  • a Destruction warlockok a közvetlen sebzés mesterei, jellemzően a Fire alapú (narancssárga vagy zöld színű ikont használó) spelleket részesítik előnyben.
A warlockok jellegzetessége a démonok idézése. Ezek két csoportra oszthatóak: az állandó démonokból 4+1 darab van, ők a megidézésük után folyamatosan jelen vannak - egészen addig, amíg meg nem halnak; a másik típust guardiannak nevezik, ők csak ideiglenesen idézhetőek meg. A démonok a következőek:
  • imp: a legelső démon, aki az új warlock indításakor már jelen is van. A Destruction warlockok állandó társa. Fire sebzése mellett hatékony Stamina-buffot jelent a társaknak, ha nincsen jelen egy priest.
  • voidwalker: a másodikként megtanult démon, aki lvl8-tól segíti a karaktert. A feladata a tankolás: amíg a voidwalker állja a célpont(ok) ütését, addig a warlock könnyedén elintézheti az(oka)t anélkül, hogy veszélyben lenne. Elsősorban akkor használjuk manapság, ha valamilyen nehezebb feladatot szeretnénk egyedül megoldani.
  • succubus: a harmadik démon, aki lvl20 után csatlakozik hozzánk. A specialitása a Crowd Control (CC): vagyis képes egy ellenfelet kivonni a harcból egy időre, aki ezalatt nem fog megtámadni senkit. Jelenleg ő a leghasznosabb az Affliction warlockok számára a Glyph of Lash of Pain használata esetén.
  • felhunter: lvl30-tól elérhető démon, és egyben az utolsó állandó társ, akinek idézését megtanulhatjuk. A felhunter a caster ellenfelek ellen hatásos: képes silence-elni őket, emellett a rajtuk levő buffokat is elfogyasztja. Ez a démon mana- és manaregenerációs buffot biztosít. Általában az Affliction warlockok jellemző társa, habár manapság nem feltétlenül a legideálisabb választás.
  • felguard: ez a démon a feljebb említett +1. Kizárólag a Demonology specet választók használhatják, mivel a megidézésének lehetőségét bónuszként kapja a játékos, ha ezt a talentezést jelöli meg elsődlegesnek. A felguard melee dps démon, és gyakorlatilag minden esetben a Demonology warlockok kísérője.
  • Eye of Kilrogg: lvl22-től elérhető; kicsit átmenetet jelent a hagyományos démonok és a guardianok között. A megidézése ugyanis eltünteti az épp használt démont, de csak 45 másodpercig van jelen; utána eltűnik és ismét a korábbi démonunk fog előkerülni. Az Eye kémkedésre alkalmas: gyorsan mozog és olyan területekre nézhetünk be, amik messze vannak tőlünk - ugyanakkor a jelenléte ugyanúgy képes felbosszantani az ellenfeleket, mintha mi magunk mennénk a közelükbe. A Glyph of Eye of Kilrogg használatával repülni is képes.
  • infernal: az első guardian démon, aki lvl50-től áll a rendelkezésünkre. A guardianok csak korlátozott ideig vannak jelen, és a megidézésük nem befolyásolja az állandó démonunkat, aki a helyén marad, miközben a guardian is jelen van. Az infernal szerepe a több ellenfél elleni harcban számít: ez a démon ugyanis AoE-sebzésben jeleskedik; az elsődleges célpontja az lesz, akin a warlock épp aktív Bane of Agony vagy Bane of Doom spellje van.
  • doomguard: a második és egyben utolsó guardian, akit megidézhetünk. A doomguard egyetlen célpontot támad, és az elsődleges célpontja neki is az, akin a warlock Bane of Agony vagy Bane of Doom spellje van.
  • ebon imp: ez a guardian démon trükkös, ugyanis szándékosan nem idézhető meg. A Bane of Doom spell használatakor jelenhet meg ez a démon véletlenszerűen; a feltűnésének esélye a spell minden sebzésekor 20%.
A warlock mágikus kaszt, vagyis az elsődleges statok közül az Intellect a legfontosabb, a Strength és az Agility semmilyen bónuszt nem ad neki. Ugyanakkor abban a tekintetben egyedi, hogy a Stamina is fontos számára: a Life Tap nevű spelljével ugyanis a saját életerejét konvertálhatja manára, amivel további varázslatokat használhat. A másodlagos statok közül fontos számára a haste (gyorsabban sebző DoT-ok és gyorsabban ellőtt varázslatok), a crit (a nagyobb sebzés sosem árt), és a hit (egy célt tévesztett varázslat hátrányos), valamint magas szinten a mastery; viszont a Spirit kerülendő, ebből ugyanis nem igazán profitál a kaszt.
Fejlődésre tradicionálisan a Demonology spec használatát szokták javasolni a felguard és az erősebb démonok miatt, esetleg az Afflictiont, mivel ez a spec lassan, de biztosan képes végezni egyszerre több ellenféllel is. A Cataclysm óta a Destruction sem rossz választás, ugyanis a legnagyobb problémájának számító manafogyás kezelhető szintre került. Ennek ellenére a Destruction továbbra is inkább instance-okba ajánlott.
A warlockok is rendelkeznek egy egyedi mechanizmussal, ez a Soul Shard. A Cataclysm óta a Soul Shardokból 3 db áll egy warlock rendelkezésére, amelyek a Soulburn használatával fogyaszthatóak el. Ha ezt megtettük, néhány varázslat ideiglenesen másképp működik, mint szokott; ez jelentheti a varázslási idő nullára csökkentését (démonok idézése, Soul Fire), egy ideiglenes buff megszerzését (Healthstone, Demonic Circle: Teleport, Searing Pain, Drain Life) vagy plusz sebzést (Unstable Affliction, Seed of Corruption). A shardok regenerációja két módon történhet: ha egy ellenfelünk meghal a Drain Soul varázslat ellene használata közben, vagy harcon kívül a Soul Harvest használatával.
Zárjuk a sort szokás szerint egy-egy javasolt szintező/szóló talentezés és glyphelés felsorolásával valamennyi spechez. Emlékeztetőül: ezek egyike sem raidspec, és PvP-re sem feltétlenül ideálisak, de egyedüli fejlődésre alkalmasak:
wow_c_528285
wow_c_527540
A démonok nemváltásának nem lenne túl nagy látszata, meg értelme, sőt alapja sem. Egyedül a felguard-nál lenne lehetséges, mert a felhunter, imp, és voidwalker alapvetően nem nagyon rendelkezik nembéli tulajdonságokkal, a succubus meg egy mitológiai lény, aminek a hím változatát a modern idők hatására "teremtették" meg. Engem egyedül a felguard kinézete zavar. Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem inkább dk-pet feelinget ad, mintsem egy atomdémonét. Persze ízlések és pofonok.
Innen:
"ez is pénzbe kerül, amiből nyugodtan vehetne fel programozókat, akik értelmes fejlesztéseket valósithatnának meg."

Greed: nyilván azon is dolgoznak, de hosszabb ideig tart, mint 5 démonnak ellenkező nemű kinézetet faragni. Zarhym amúgy nem mondott időpontot; lehet, hogy a két munka párhuzamosan megy és egyszerre fognak érkezni.
#22 | Greed válasza #18
Én csak annyit mondok: régi fajok modelljei. Azt hiszem, ennek jobban örülne mindenki.
#21 | Delfi válasza #20
Pontosan hogy is jött az ki neked, hogy ki kellene rúgni őket? A saját szakterületükön belül is javasoltam fontosabb dolgokat, mint azt, hogy a lock társadalom egy igen szűk rétege esetlegesen nyavalyog fiú succubus után.
De abban igazad van, hogy ha csak ezzel foglalkoznak, akkor nyugodtan lehet a helyükre hozni olyat, aki szélesebb rétegeknek fejleszt.
Végülis tényleg ki lehetne rúgni az art teamet és a helyükre felvenni programozókat, az is egy módszer Sticking out tongue
#19 | Delfi válasza #18
Tudod, hogy ez demagógia. Ha annyira unatkoznak a művészek, akkor talán jöhetne néhány nem rózsaszín pala szett, néhány egyedi kinézetű tárgy, és az se lenne hátrány, hogyha karaktert váltok, akkor nem köszönnének vissza az ikonok különböző spelleknél.
És akkor még ki sem tértünk arra, hogy ez is pénzbe kerül, amiből nyugodtan vehetne fel programozókat, akik értelmes fejlesztéseket valósithatnának meg.
Tudomtudom, nem fér el több az irodában, és amúgy is csak ennyi hozzáértő van a világon, blablabla

Szerinted az art teamnek van beleszólása akár a combat mechanizmusba, akár a balance-ba, akár a lore-ba? Szerintem sincs - és ha nekik jut erre idejük az éppen aktuális tier gearjének elkészítése mellett, akkor hajrá.

#14: attól, hogy azonos skint használnak, nem biztos, hogy a képességeik is azonosak...
Ez van a prio lista elején. Nem fogjuk látni soha a listát, de hidd el, ez szükséges!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu