A hét addonja rovatunkban egy karakteres csoport, a unitframe addonok egyik képviselője lesz ma a középpontban: a
Shadowed Unit Frames.
A SUF sok beállítási lehetőséggel rendelkező, ám ezeket a lehető legegyszerűbben megvalósító addon. Természetesen ismeri a kategóriában alapvetőnek mondható dolgokat, mint a healthbar és a manabar színezése, az aggrót kapó playerek/petek jelzése, az egyes egységek buffjainak és debuffjainak kijelzése, a barátságos célpontokon levő, általunk eltávolítható debuffok jelzése stb. Az egyes frame-ek konfigurálhatóak egyénileg, vagy az összes egyszerre globálisan is. Az addon a következő frame-eket kezeli:
- player, pet, pet target
- party, partypet, party target
- target, target's target, target's target's target, focus, focus target
- raid, raid target, main tank, main tank target, main assist, main assist target, boss, boss target
- arena, arena target, arena pet
Az addon a bejövő healeket is előre jelzi a LibHealComm-4.0 library segítségével. Ami egyedi: megadhatjuk, hogy az egyes frame-eket melyik zónákban szeretnénk látni, és melyekben nem - vagyis pl. a raidframe-et elrejthetjük, ha nem vagyunk BG-n, raidinstance-ban vagy ellenséges fővárosban. Ehhez nem szükséges külön profilokat létrehzni és ezek között váltogatni, automatikusan megteszi ezt az addon.
A frame-eken megjelenő feliratokat egy tag-rendszer segítségével szabhatjuk testre; a kiválasztott információ elé egy pipát teszünk a konfigablakban, és az meg is jelenik. Egy frame a health- és a manabar mellett tartalmazhat még üres barokat is, amikre nyugodtan elhelyezhetünk feliratokat. Az addon szintén tartalmaz egy-egy bart a death knightok rúnáinak (a felhasználhatóak teljesen látható csíkok, a felhasznált fekete, a regenerálódó lassan színesedik), a shamanok totemjeinek (a letett totem élettartama alapján csökken a megfelelő csík hossza) és a druidák manáját is képes mutatni a feral alakokban.
Ahhoz, hogy a buffokon és a debuffokon látható legyen a hátralevő időtartam, szükségünk lesz egy ilyesmit mutató addonra (mint pl. az OmniCC), ugyanis önmagában a SUF nem jelzi ki ezt az információt. Végül ha egy olyan funkciót keresnénk, ami nem érhető el, érdemes körülnézni a fent linkelt oldal alján található listában, ugyanis vannak a SUF-hoz önálló modulok, amik extrákkal bővítik a képességeit; ilyen extra modullal pl. a célpont portréján kijelezhető, mennyi ideig van még CC alatt.
Vanilia óta healelek, emléxem azokra az időkre mikora blizz raidframe-jét húztam ki és onnan healeltem lehet persze, de a mostani addonok hatékonyabbá teszik a healt, és sokkal könyebb is healelni. Csak egy példa addon nélkül nem látod mass sebződésnél, hogy a többi healer épp kire kasztol, viszont ha látod akkor olyan raid tagot fogsz healelni akire épp nem megy mástól heal.
Szerk: Amugy tényleg nem kell sok addon: én pl Healbot, DBM és decursive-t használok ami szükséges a raideléshez. Recount azért van hogy ellenörizzem a teljesítményemet, amugy ez nem életbevágó. Emellett sámánként totem timer könnyíti életemet, ami könynen áttekinthető épp milyen totem van lent, melyiknek hogy áll a cd.-je, illetve ha ütögetni támad kedvem, akkor a rotába besegít. .
DBM: healerként mikor tényleg azt figyeled ki agonizál épp, nem árt ha hanggal és nagybetűvel kijelzi hogy épp olyan dologban állok amiből sürgősen ki kellene menni, illetve vannak olyan boss képességek amit kis csíkkal jelez és ha tudom hogy 1,5 sec múlva kap a melee egy aoe sebzést akkor 1,4 secnél indul a chain heal, így minimális lesz az esély hogy ha még valami más dmg-t is beszed a delikvens, kifeküdjön.
Persze nem ebbe akartam belekötni hogy őszinte legyek hanem hogy addon nélkül nem megy ... A fenét nem! DBM recount ... Ennyi több mint elég. És mint healer recount se igen kell... Esetleg egy omen de az se lényeg ha nekem mint healer van agroom rég rossz és már overhealre játszunk az egész raidben. Ha meg DPS akkor az figyelhetne a tank is figyelhetne én meg nem figyelem csak életben tartom. És arra se kell omen ott van drága interface ahol belehet kapcsolni az agroo warningot
Kifejezetten kevés addonnal játszok... És van DPS tank és heal karim is ... nem vészes ...
Abban viiszont tök igazad van hogy aktívak vagyunk és sokat döntünk már amennyire ... Volt olyan toc10 runom ahol a dpsek alig sebződtek ... Meg persze olyan is ahol a két másik healer kapásból kihalt és majdnem lesolohealeltem az egészet ... de az már a tankok és dpsek érdeme... Mondjuk összeszokott csapat vagyunk úgy azért jóval könnyebb... sokkal jóval :3
Vagy be kell írni a chatbe, hogy /suf
Nem csak a dpseké a világ. Gondoltál már rá hogy azt a 25 embert valahogy gyógyítani is kell? Lehet próbálkozni az alap uival. Meg is lehet oldani, ki lehet tenin 25 ember adatait, de az tuti hogy akkor semmi mást nem látsz a képernyőn.
Lehet az addonokat szeretni és utálni, de egy dolgot nem tesz meg helyetted az addon: döntened neked kell hogy mit teszel.
Én gyógyítok. Elképzelhetetlennek tartom a munkámat addonok nélkül. 25 ember életerejének változását figyelem perceken át, másodpercenként kell döntenem hogy kit gyógyítok, ki tud várni még egy kicsit, melyik képességemnek mikor jár le a cooldownja, milyen varázslatot használjak, és ki kell találnom hogy a többi gyógyító várhatóan mit tesz.
Hogy finoman foglmazzak, nem érzem azt hogy ne lenne benne kihívás.
Lehet nélkülük is játszani, de messze nem olyan hatásfokkal tudod a munkádat végezni. Örülnél annak a wipenak ami megelőzhető lett volna ha a gyógyítók előbb tudnak reagálni?