Végetért a PvP tájékoztató a BlizzConon, vágjunk is bele a lecsóba!
Aréna - (The Ring of Valor) - OrgrimmarAmint azt már eddig is tudtuk, Orgrimmar arénában LoS-törő, mozgó oszlopok fognak működni. Ezek fix időközönként fognak le-és felmozogni, hogy minél inkább skillfüggő legyen ettől a csapatok mozgáskoordinációja. Az oszlopok külömbözni fognak egymástól, hogy ne lehessen őket összekeverni. Egy másik dinamikus elem az arénában, a mozgó tűzvész lesz, ami egy vonalban körbe-körbe mozogni. Amelyik játékost eléri tűz, azt sebezni fogja. CC hatása alatt nem sebez a tűz.
Aréna - Dalaran SewersOrgrimmar arénához hasonlóan itt is lesznek mozgó tárgyak, mégpedig vízoszlopok, amik az ogrimmari fel-le irányú oszlopokhoz hasonlóan működnek. Mountokat abszolút nem lehet az arénában használni, csak travel form működik. Kezdéskor egy csőből kell leugranunk az arénába. Ha nem ugrunk le a kezdéskor, a víz kicsap minket onnan.
Battleground - Strand of the AncientsAz új váltott, támadó és védő játékot kívánó battleground, rombolhatü épületekkel és járművekkel. Az a csapat nyer, amelyik rövidebb idő alatt szerzi meg az ellenfél védőpozícióját. A játékos limit 10 helyett már 15 lett. A mostani bétához képest kétszer annyi jármű lesz használható. A falakon keresztül lehet majd az elfoglalható bázisokhoz eljutni. Ezt majd úgy is megtehetjük, hogy egy ostromjárműbe behuppanunk és elfurikázunk oda. Mint az arénákban, ezen a battlegroundon is meg lesznek jelölve a falak, hogy a játékosok könnyeben tájékoztathassák társaikat a tartózkodásukról.
PvP terület - WintergraspTöbb száz játékos mérheti össze erejét a csatában. A feladat, 30 fal közül az egyik áttörése. Ha a támadó csapat nyer, szerepet cserél a két oldal és a másik frakciónak lesz lehetősége támadni. 2.5 óra cooldown a térfélcserék között. A nyertesek a győzelem után kapnak egy daily questet, amiben egy külön raid instance-be kerülnek, ahol Archivon nevű bosst kell leölni, aki különböző itemeket és egy olyan beváltható itemet dob, amiből aztán mountokat, gemeket és itemekt vásárolhatunk. HK-k után rangokat kapunk. Jelenleg 2 rank van, a második rank megszerzése után pattanhatunk ostromjárműbe.
Jövőbeni tervek- A PvP itemizáció átgondolása
- Minden játékstílus támogatása és a PvP-s itemek közötti balance létrehozása
- Jelentkezési lehetőség bárhonnan
- Versenyképes battlegroundok (itt gondolom a gear alapján való behívó rendszerről van szó).
- Guild battleground mókák
- Alacsony szintű karaktereknek fejlődési lehetőség battlegroundokon.
Forrás: WoW Insider
Strand of the Ancients: jelenleg bétában 10 fősként azt kell mondjam itt nagyon sokat számít az, hogy dolgoznak össze az emberek. Mivel kétoldaról lehet felfelé haladni, ha a védők csak egyikre koncentrálnak gyakorlatilag el is vesztették a meccset. Védőként a legfontosabb a járműveket szétkapni és két oldaról az alsó temetőbe szorítani az ellent. Támadóként persze a kétoldaról támadás minél gyorsabban, illetve ha bénázik a védő egyik oldalt, lefoglalni kisebb erővel és a másik oldalon haladni felfelé. Sok a bug még: amikor jössz a hajóval ha felmész a tatra akkor szépen leesel úszva meg mire odaérsz vége is lehet a csata felének. A másik bug cserénél van ( mikor a támadás vagy védekezés lejárt akkor a felek cserélnek): ha szellemként ér a csere akkor nem rak a hajóra, rossz esetben mehetsz le az elsó temetőbe, jó esetben fent éledsz újra , és ugye rögtön föntől kezdheted támadni a temetőt utána meg a kapukat.
Wintergrasp: Aki még emlékszik a régi AV-kra az kb azt a feelinget kapja meg, de úgy hogy 3-4 40- es raid püföli egymást. jelenleg van 40 perces aktív csataidő mikor el lehet foglalnia várat, majd 2,5 óra pihi. A pihiben a várból el lehet érni egy instát, illetve az összes BG-t. de ekkor is megy mérsékeltebb formában a PVP( jelenleg bétán erős horda dominanciával ez ally gankból áll).
3 falon át tud a támadó a végső falhoz jutni, e közelébe egyszer jutott az ally mikor akkora lag volt hogy a járműveket alig tudtuk ütni. Azt hiszem hogy elfoglaljuk a várat nem lezs elég egyezrű számbeli fölény kb úgy kell taktikázni mint a strandon. Csali támadás az egyik oldalra míg másik oldaról szétverni a falakat. A védekezőknél pedig ezeket a helyzeteket gyorsan felismerni és áthelyeznia védelmi vonalat. A kérdés az hogy a lag mennyire fogja kisérni ezeket az összecsapásokat, mert itt tényleg 100vs100 játékos áll szemben egymással.
Ha valaki hall odafent a Blizzardnál, az Eye of the Stormot töröljék ki az életünkből!