A tegnapi nap folyamán az UI designer team tagjai is tiszteletüket tették a látogatók előtt és beszéltek az UI elemeinek fejlesztéséről (achievement panel, death knight unitframe, main menubar), illetve kérdésekre is válaszoltak.
![Blizzcon UI Panel](http://www.blogcdn.com/www.wowinsider.com/media/2008/10/img_1802.jpg)
Kezdésnek elmondták, hogy a szokásos Blizzard filozófia szerint fejlesztenek, "minutes to learn, lifetime to master" - vagyis az UI-nak könnyen átláthatónak s érthetőnek kell lennie, de aki szeretné testre szabni, az mindig találhat rajta még valami változtatnivalót
(ez nagyon ismerős
W.). Az achievement UI tervezése például 9 hónapot vett igénybe, mire eljutottak a végleges változatig; eközben felmerült, hogy legyen eltérő allys és hordás témájú ablak a két frakciónak (ezt elvetették, mert nem nézett ki jól), és a színekkel is sokat kellett manipulálni, míg a mostani, barnás, pergamenszerű ablakig eljutottak.
![...és egy másik, már majdnem végleges verzió](http://www.blogcdn.com/www.wowinsider.com/media/2008/10/img_1826.jpg)
A következő téma a death knightok unitframe-jének tervezése volt - ugye mindenki emlékszik még a tavalyi WWI-n látott kardszerű megjelenésre? Nos, ez azóta a kukában végezte, de itt sem volt könnyű a designerek feladata: bele kellett építeni a runic power kijelzője mellett a rúnákat megjelenítő sort is a frame-be, miközben a DK koncepciója többször is változott a játék fejlesztőinek keze között; volt, amikor nem létezett a runic power, illetve eredetileg ugye a játékos választhatta volna meg, melyik rúnából hányat használ... Ennek megfelelően rendkívül különböző megjelenítési módokat terveztek a grafikusok, amint az a mellékelt képen látszik - ám ezek közül egy sem került be végül az éles játékba.
![Elvetett DK frame-ek](http://www.blogcdn.com/www.wowinsider.com/media/2008/10/img_1830.jpg)
Végül a main menu barról esett szó - itt ugye több probléma is felmerült: külön gombot kellett adni az achievementeknek és a honornak (utóbbi a pet fül miatt került le a character frame-ről), viszont ezeket bele kellett zsúfolni a meglevő szélességbe, ráadásul eredetileg tervben volt egy külön pet bag beiktatása is... Így egyrészt áldozatul esett a lagmeter (ami a jövőben csak tooltipként lesz jelen az eredeti UI-ban), másrészt csökkentették a táskák ikonjainak a méretét az alap bag kivételével.
![Ilyen volt, és ilyen lett a main bar](http://www.blogcdn.com/www.wowinsider.com/media/2008/10/img_1837.jpg)
Végül jöhettek a látogatók kérdései; az ezekre adott válaszokból kiderült, hogy tervben van az ItemRack és a BigWigs integrálása a gyári UI-ba; lesz gyári focus frame, ami eddig hiányzott; szóba került, hogy eleve több UI alternatívából választhatna a játékos, de végül az egyszerűbb tervezés kedvéért maradt az egységes változat; nem várható a koordináták, a OneBag vagy a kasztspecifikus addonok (itt konkrétan a PallyPowerről volt kérdés) beépítése; ha kell, lesz több action bar is, de szerintük a jelenlegi mennyiségnek is elégnek kell lennie; nem valószínű a tölténytáskák megszüntetése; és végül a minimapen elburjánzó gombok voltak az egyik okai a Blizzardos addonconfig panel megalkotásának.
(forrás és képek:
WoW Insider live blog)
- threatmeterek: a jelenlegi verziók nem fognak működni, az újakat írják, de alapvető megkötés az, hogy csak olyan mobokról lesz információd, amivel combatban vagy.
- buff addonok: itt is megváltozott az API, amelyik addon nem frissült, az nem fog működni.
- Load on Demand addonok: ezek eleve pirossal vannak feltüntetve az addon loading screenen; még nem tudni, hogy bug vagy tervezett feature, de jelenleg a LoD-mechanizmus nem működik (ez azt jelenti, ha egy addon nem töltődik be indításkor, csak akkor jönne, ha valamelyik másik meghívja, akkor egyáltalán nem fog betölteni - ez hibajelzéseket okozhat). Mivel a legtöbb library jelenleg LoD módon tölt, így akadhatnak gondok; a megoldás: a) az érintett addonok .toc-file-jaiból törölni kell a LoadOnDemand = 1 sort; b) fel kell hagyni a disembedded libraryk használatával és visszatérni embedded módba.