KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2403 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2470 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2472 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2472 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2472 napja

Wolverine Blizzcon - UI Panel
Wolverine - 5736 napja
1
 A tegnapi nap folyamán az UI designer team tagjai is tiszteletüket tették a látogatók előtt és beszéltek az UI elemeinek fejlesztéséről (achievement panel, death knight unitframe, main menubar), illetve kérdésekre is válaszoltak.

Blizzcon UI Panel

Kezdésnek elmondták, hogy a szokásos Blizzard filozófia szerint fejlesztenek, "minutes to learn, lifetime to master" - vagyis az UI-nak könnyen átláthatónak s érthetőnek kell lennie, de aki szeretné testre szabni, az mindig találhat rajta még valami változtatnivalót (ez nagyon ismerős Laughing out loud W.). Az achievement UI tervezése például 9 hónapot vett igénybe, mire eljutottak a végleges változatig; eközben felmerült, hogy legyen eltérő allys és hordás témájú ablak a két frakciónak (ezt elvetették, mert nem nézett ki jól), és a színekkel is sokat kellett manipulálni, míg a mostani, barnás, pergamenszerű ablakig eljutottak.

Egy korai achievment ablak... ...és egy másik, már majdnem végleges verzió

A következő téma a death knightok unitframe-jének tervezése volt - ugye mindenki emlékszik még a tavalyi WWI-n látott kardszerű megjelenésre? Nos, ez azóta a kukában végezte, de itt sem volt könnyű a designerek feladata: bele kellett építeni a runic power kijelzője mellett a rúnákat megjelenítő sort is a frame-be, miközben a DK koncepciója többször is változott a játék fejlesztőinek keze között; volt, amikor nem létezett a runic power, illetve eredetileg ugye a játékos választhatta volna meg, melyik rúnából hányat használ... Ennek megfelelően rendkívül különböző megjelenítési módokat terveztek a grafikusok, amint az a mellékelt képen látszik - ám ezek közül egy sem került be végül az éles játékba.

Elvetett DK frame-ek

Végül a main menu barról esett szó - itt ugye több probléma is felmerült: külön gombot kellett adni az achievementeknek és a honornak (utóbbi a pet fül miatt került le a character frame-ről), viszont ezeket bele kellett zsúfolni a meglevő szélességbe, ráadásul eredetileg tervben volt egy külön pet bag beiktatása is... Így egyrészt áldozatul esett a lagmeter (ami a jövőben csak tooltipként lesz jelen az eredeti UI-ban), másrészt csökkentették a táskák ikonjainak a méretét az alap bag kivételével.

Ilyen volt, és ilyen lett a main bar

Végül jöhettek a látogatók kérdései; az ezekre adott válaszokból kiderült, hogy tervben van az ItemRack és a BigWigs integrálása a gyári UI-ba; lesz gyári focus frame, ami eddig hiányzott; szóba került, hogy eleve több UI alternatívából választhatna a játékos, de végül az egyszerűbb tervezés kedvéért maradt az egységes változat; nem várható a koordináták, a OneBag vagy a kasztspecifikus addonok (itt konkrétan a PallyPowerről volt kérdés) beépítése; ha kell, lesz több action bar is, de szerintük a jelenlegi mennyiségnek is elégnek kell lennie; nem valószínű a tölténytáskák megszüntetése; és végül a minimapen elburjánzó gombok voltak az egyik okai a Blizzardos addonconfig panel megalkotásának.

(forrás és képek: WoW Insider live blog)
 Egy apró megjegyzés: ugyan az addonok közül sok működni fog a 3.0-s patch után is, nem kell jelentősen átalakítani őket, ez nem igaz a következőkre:
- threatmeterek: a jelenlegi verziók nem fognak működni, az újakat írják, de alapvető megkötés az, hogy csak olyan mobokról lesz információd, amivel combatban vagy.
- buff addonok: itt is megváltozott az API, amelyik addon nem frissült, az nem fog működni.
- Load on Demand addonok: ezek eleve pirossal vannak feltüntetve az addon loading screenen; még nem tudni, hogy bug vagy tervezett feature, de jelenleg a LoD-mechanizmus nem működik (ez azt jelenti, ha egy addon nem töltődik be indításkor, csak akkor jönne, ha valamelyik másik meghívja, akkor egyáltalán nem fog betölteni - ez hibajelzéseket okozhat). Mivel a legtöbb library jelenleg LoD módon tölt, így akadhatnak gondok; a megoldás: a) az érintett addonok .toc-file-jaiból törölni kell a LoadOnDemand = 1 sort; b) fel kell hagyni a disembedded libraryk használatával és visszatérni embedded módba.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu