Volt itt délután négy felé egy ilyen aprócska megmutatom, majd aztán jöhet a kérdezz-felelek típusú class panel, amelyről álljon itt egy újabb összefoglaló.
Kérdés: Nem terzveznek-e olyan mana shieldet, ami addig van fent, amíg a magenek el nem fogy minden manája?Válasz: Nem, nem szeretnénk, ha a magek bizonyos fokig totálisan sérthetetlenné válnának. -
Ez egy hülye kérdés volt szerintem! K: A feral druidák különbözni fognak-e PvP-ben a rugoktól?V: A feral druidák nem igazán képviselik magukat az Arenakban és nem gondoljuk, hogy komolyabb dmg problémáik lennének, minden esetre nem tudunk sokat abból, hogy hogy fog változni helyzetük a WotLK-ben, mert a béta areanakban nem sok feralt láthattunk eddig. - Valaki erre bekiabálta hátulról, hogy f@szság.
További válasz: Az 51 pontos talentekkel kb kifutottunk a lehetőségekből, hogy még különbözőbbé tegyük a kasztokat. Ez a játék tovább bonyolítása nélkül nem lenne megoldható.
K: MI a helyzet az 51 pontos mage arcane és fire talentekkel? Ezek tulajdonképpen nem jók másra, minthogy további egy spellünk legyen, de semmit nem tesznek hozzá a játékhoz.V: Az imént említett spellekben benne van a lehetőség a FUNra, mint ahogy mindenben megvan ez a lehetőség, ami elég nagy DPSt csinál. -
Ezt érti valaki?K: A magek eddig tudtak csinálni terülj-terülj asztalkámat és tudtak teleportálni ide-oda. Most hogy a szakácsok is tudnak egyszerre több kaját csinálni, így a magek bukták az egyik olyan lehetőséget, amit csak ők tudtak. Mi fogja a maget mégis egyedivé és játszhatóvá tenni? -Én mondom too many QQ, too many QQ! (Invi) Jah igen és a Mirror Image DPS-növelésével sem vagyok megelégedve.V: Az egyik dev közbevágta viccesen, hogy majd kaptok respec table-t.
Majd a többiek közölték, hogy Naxx-ban 4500-as dmgeket látnak és hogy most alakították át a magek manna háztartását is (
erről már írtunk a héten).
K: Jelenleg minden high-end boss poison immune, hogyan lesz ez később balanceolva?V: Néhányak azok maradnak, néhányak nem.
- Sokat mondó válasz.K: Lesz változás az Enslave Demon és ezzel kapcsolatban az Infernal és a Doomguard petekkel kapcsolatban, hogy tovább használhassuk őket?V: Ezekben éppen az a fun, hogy mikor esnek neked. Szóval: Nem!
K: Az affli király spec, de T6-ban nem muzsikál valami jól. Tervek ezzel kapcsolatban, hogy az affli újból értelmes DPS specc legyen?V: Szeretnénk az Affli talentet újra raidképessé tenni.
K: Továbbra is szeretnénk, ha az armor setek különbözően néznének ki.V: Változásokat eszközölünk itt, ott, hogy ezt a kérést kielégíthessük.
- Hiszem, ha látom.K: Megolható-e valahogy kevésbé fájdalmas respeccel, hogy hét közben arénázzak, a hétvégén pedig PvE talenten raideljek?
V: Pont ezt akarjuk elérni a dual speccel. Persze nem lesz retalent arénában és raid közben.
K: A tankok a WotLK-ben könnyebben termelnek aggrót, ezzel mi a helyzet?V: Ezt így is akartuk. Azt szeretnénk, hogy a fightok a DPS-ről, a healről és a mozgásról szóljanak ne pedig továbbra is a ki termel több threatet játékot kelljen játszani.
- Itt jött egy komoly szöveg, ami az új mottó is: Vidd a játékost ne pedig a kasztját. Ez arra vonatkozik, hogy sokkal rugalmasabbak lettek a raid setupok a WotLK-ben, így nem lehet olyan, hogy a béna sámmit kell levinni, miközben ott egy HC rugó, mert sámmira van szükség.
- Lesznek még pala változásokbőven DPS talenten, de hogy mik ezt még nem árulták el.
- A warlockoknál is lesznek még komoly változások, főleg az Affli fában, ezzel még elégedetlenek. Túl komplexnek és ezáltal nem igazán jól játszhatónak tartják. Meg akarják szüntetni a jelenlegi helyzetet, hogy T6-tól a lock már csak Shadow Boltot lő, hogy ne legyen DPS kiesése.
- Druidák: Akarnak rendes indoor CCt a devek, jobb rezelést és szerintük az új talentekkel véget ért a Warrik Main Tanksága, egy deep feralos drood is lehet mostantól MT ha elég ügyes.
- A priesteknél mostantól több figyelmet fognak szentelni a Disc valamint a Holly ágra is és a shadow papot csak ezért visszük, hogy legyen mana regen nézeten is változtatni akarnak.
- A hunter petek azért lettek teljesen újra gondolva, mert az új playerek számára nehezen érthetőek voltak és maguk is bevallják, hogy nem volt igazán jól átgondolt a hunterek pet rendszere.
THX to
WoW Insider!
És amúgy jah... PvP, illetve pontosítva Arena centrikus lett a játék. Hátrahagyva ezzel a BG-ket és a normál PvE-t. Az emberek többsége 60 és 70 között nem megy el instázni és bg-zni, mert a questek viszonylag jó cuccokat adnak és 70nél majd úgy is kifarmolják az arena set-et. Bár ez már nem fog változni, de remélem a Blizzard úgy alakítja, hogy ne az legyen a legfontosabb dolog a WotLk, hogy "csak érjem el a 80at". Mert a BC ilyen lett és a közbeni élvezhetőségi faktor megkérdőjelezendő...
-.- 4500 dmg Naxxban, bahh... -.-*
Azért a nagy újragondolás mellett remélem, megmarad az, hogy a különböző pet fajtáknak különböző képességeik legyenek.
Mondjuk arra kiváncsi lettem volna, hogy a jelenlegi buff rendszer mellet továbbra is életképesnek tarják-e a totemeket, mert az eddigi koncepció az volt, hogy a totemek sérülékenyek és nem mozognak a karakterrel, de egyben erősebb és egyedi buffokat adnak. Na most megszűntek az előnyök, de maradtak a hátrányok. És felmerül a kérdés, hogy ez így akkor hogyan van kiegyensúlyozva?
Erre persze egyetlen Blizz fejlesztő sem válaszol, mert nagyon sok idő lenne újratervezni a sámánokat...