KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2341 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2408 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2411 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2411 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2411 napja

Invi Public Enemy Interjú
Invi - 5705 napja
2
Kit ne érdekelne, hogy mi van a legeredményesebb magyar guilddel, azaz a Publuc Enemy-vel?! Hát ez az, minket is érdekel, így Chio-val kérdések özönét árasztottuk a PE Officerére, Emperor-ra, aki hősiesen meg is válaszolta mindet.

Szia! Örülünk, hogy elfogadtátok az interjú felkérésünket. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ennek a riportnak már meg kellett volna születnie egy ideje, de az új oldal indulása kicsit belekavart a mindennapjainkba, így megcsúsztunk vele egy pöttyet. Köszönjük a türelmeteket. Na de akkor csapjunk is bele a lecsóba, azaz a kérdésekbe, hogy minél jobban megismerhessük a Magyarország legjobb guildjét a Public Enemy-t. Milyen érzés túl lenni a BC contenten? Örültök a kis pihenőnek?
A magam nevében azt mondhatom, egy minimális fellélegzés jól jön, de a holtidő remélem nem lesz akkora, mint Illidan után volt. Rendkívül meg tudja nehezíteni a guild menedzsment dolgát a hosszú offtime.


Nagyon jól szerepeltetek a bosskillek világ ranglistáján, a magyar viszonylatban pedig nem kérdés elsőségetek. Mi a siker titka?
Sajnos M’uru előtt kettő top geares tankunk úgy gondolta, hogy nem csinálná már végig a kontentet (3 -4 reset lett volna legrosszabb esetben, azt hiszem) valamint 3 alaptag bannoltatta magát, ezzel gyakorlatilag elütöttek minket a top10-től, ami jó eséllyel meglehetett volna. Tekintve a guild addigi működését (alacsony memberszám, így nem volt azonnali cserelehtőségünk) rendkívül nehéz volt az akkori szituációt áthidalni, a 31. hely így is büszkeségre ad okot. Főleg ha figyelembe vesszük azt a fontos tényt, hogy nemzeti guild vagyunk. A sikert  azt hiszem a proaktiv és mondhatni skilles illetve tapasztalt „keménymag” kitartó tevékenységében, a folyamatos szervezőmunkában, valamint a megfelelő játékostársak kiválasztásában látom. 
 
Az önkritikátok mit súg, tudnátok ennél jobbak is lenni?
Mindenképpen. Az egyik mottom azt gondolom, jól leírja a lényegét, mint gondolok: „Aki tudja a választ, nem érti a kérdést.” Sosem vagyunk teljesen elégedettek a teljesítményünkkel, alapvető elvárás minden guild tagtól az állandó fejlődési igény. Amikor valamit megcsinálunk, amire sokat készültünk, eltölt az elégedettség érzése, de a kezdeti eufória elülése után hamar a következő gondoltaom támad: „Mit csinálhatnánk jobban, másképp, hogy még gyorsabban/”fájdalommentesebben”/könnyedebben tegyük ugyanezt?”


Azt nem lehet mondani, hogy casual szinten űzitek az ipart. Ez a szintű raidelés mennyi időt kíván meg egy átlagos héten?
 Kimondott progress időszakban 1 nap kivételével minden este raideltünk, este 7-től éjfél magasságáig, de persze ha érdemi teljesítmény leadási szintjén pörögtünk, tovább is folytattuk, volt, hogy éjjel 3-ig is. Jelenleg heti 2-3 nap raidelünk.
 
Hogyan folyik nálatok egy új raidbossra való gyakorlás? Miként jöttök rá egy-egy boss taktikájára?
Alapvetően minden tagtól elvárjuk, hogy a fellelhető információt megismerje az adott encounterről, a raid vezetése, illetve akik a setup-ért felelősek nyilván megbeszélés szintjén döntik el milyen irányban induljunk el. WWS segítségével elemezzük próbáinkat, a következmények levonása után pedig meglépjük a szükséges változtatásokat. Nyilván segít a 3 éves PVE tapasztalat is.
 
 Hogy érint titeket a való életben a raidelés? Nem akadtak problémák emiatt munkahelyen/iskolában/magánéletben?
A játék ezen a szinten valóban sok időt igényel, ez mindig az egyén döntése, bevállalja vagy sem. Az élet egyéb területről elvont idő kártékony hatásának mértéke szervezés kérdése, azt gondolom. Ha valaki jól osztja be az idejét, és megfelelően szervezi az életét, sok minden más is belefér.


Szám szerint hány emberből áll a Public Enemy aktív raidelő közössége?
Jelen pillanatban számos új játékosnak adunk lehetőséget a bizonyításra, a memberek száma SWP progress idszakban 35-38 körül mozgott emlékeim szerint. Ez elég alacsonynak mondható, azaz fontos szempont volt, hogy mindig mindenki megjelenjen. 
 Milyen a hangulat egy raid közben Teamspeak/Ventrilo-n? Dominál a fegyelem vagy a szórakozás?
Alapvetően felszabadult, néha már-már túlontúl is. Személyenként más a „vicc” kategória értelmezése, így előfordul egy-két kilengés, de alapvetően lazának mondanám. Komolyabb szituációban fegyelmezettségre is képesek vagyunk.
 Melyik bossal gyűlt meg leginkább a bajotok? Mik voltak a hibák?
A legutóbbi kontentet tekintve mindenképp M’uru és Kil’Jaeden-t említeném. Az „igazi” M’uru (prenerf) rendkívül fókuszált raidet követelt, 25 fegyelmezett játékost, akik tisztában vannak a karaterük skilljeivel, és rutinszerűen képesek is azokat használni. A korábbi tank&spank bossok nem készítették fel a játékosokat erre a kihívásra. Tovább nehezítette az encountert az iszonyatos DPS requirement, ami ugye(egy részről) a raidhealerek számának csökkentésével járt, ami azonban komoly stressz a számukra. Kil’Jaeden pedig alapvetően egy hosszabb encounter(nagyobnb hibalehetőség), viszonylagos többféle boss-ability-vel, valamint WASD skill igényével.

 És melyik bosst éreztétek a legkönnyebbnek?
Talán Twin Eredar a pozíció megtalálása után nem volt probléma, bár a Kalecgos harc is elméssége mellett alapvetően egyszerű, csak a rotációt kell jól megcsinálni. 


Magyar guild vagytok, így felmerül a kérdés, hogy mennyire nehéz új játékosokat találnotok a megüresedett helyekre?
Kardinális kérdés, a helyzetünk ilyen téren sokkal nehezebb, mint a nemzetközi guildeknek. Ügyes játékosokat lehet találni, bár nem egyszerű, azonban aki (számunkra is) megfelelően ambiciózus, az már egy komolyabb guildben játszik. (általában nemzetközi guildekre gondolok) És ugye aki lojális, ami nálunk is érték, az marad, kivéve, ha szeretné komoly magyar guildben kipróbálni magát. Örömünkre időről időre megkeresnek minket ilyen mentalitású játékosok is.


Mik a tervek a WotLK-es menetelésre?
Ami a PE megalakulása óta mindig is: a PVE tartalom professzinális, hatékony meghódítása, minden más másodlagos. A guildet most igyekszünk feléípteni, minél jobb kilátással futhassunk neki a még képlékeny kihívásoknak.


Mit tanácsoltok a többi magyar guildnek, mire érdemes nagy hangsúlyt fektetni a siker érdekében?
Lehetőség szerint szűrt recruit, a tagok aktív foglalkoztatása és motiválása (nehéz feladat), a leginkább igazságos szabályrendszer kialakítása, és persze felkészültség a raidekre.


A PvP-vel hogy álltok? BG, Arena? Van-e PE-s aréna team és ha igen hogy szerepel a Battle Groupban?
Van néhány játékosunk, aki komolyabban foglalkozik a PVP-vel, jelentősebb team-ünkről nem tudok, de a HC PVP nem a mi világunk (kivéve azokat, akiknek erre van idejük Smiling )


Szoktatok gnómokat gankelni? Smiling
Alt szintezés közben biztos PE kardélre kerül 1-2 delikvens  alli oldalról, de ez már csak így természetes.
 
Köszönjük a válaszokat és további sok sikert kívánunk nektek a jövőre és a Wrath of the Lich Kingre nézve és mivel a remény hal meg utoljára, egy magyar World Firstöt sem bánnánk, ami elvileg nem kizárt! ;)
Thx,eMP
meglesz az a worldfirst lich king kill Smiling
Nagyon jó kis interjú, ezekután csak annyit tok mondani ,hogy hajrá PE!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu