KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2344 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2412 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2414 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2414 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2414 napja

patito Palatank Northrenden
patito - 5716 napja
4
Lássuk, hogy milyen változások körvonalazódnak a kiegészítőben a palatankok körében!

Alapok:

Az eddigi 3 tankképes kaszt köre bővül a Death Knighttal. Az új felállás az lesz, hogy a warrior mindenhol megállja a helyét, míg a másik három felosztja a szituációkat, és specializálódik valamilyen szerepkörre. A pala specializáció eddig a crush immunitás volt boss ellen, ebben volt kiemelkedően egyedi, a másik az aoe tankolás. Igazából alig van egy két raidboss ahová egy jól gearelt palatank ne lenne jó jelenleg, de a mi igazi terepünk persze Hyjal és a trash hullámok szakszerű kezelése. Nos nézzük, előre láthatólag, hogy alakulnak a dolgok, mi lesz a tank felosztás, leszögezem még egyszer ezek a béta és alpha alapján levont spekulációk, még bármi lehet!

Warrior - mindenhova jó
Druida - dodge/hatalmas hp, főleg meele singletarget bossra jó
Paladin - block/aoe tankolás, két-három add boss mellé, addpackok, offtank, és erős healer support közben (aura, átvállalod a raid sebzését, etc)
Death Knight - parry/caster tankolás

Már itt látszik, hogy a palatank kicsit definiálatlan. Oké aoe tanknak remek, de valamit adni kell még neki, szóval az aura healt támogat, az új hand rendszer (osztódnak a blessingek) agrókezelése, ami a konstans salvát váltja.

Talentek:

Az már látszik, hogy az eloszlás marad, 12 pont retrin a többi prot ágon. Ez lesz a kezdő tank talent.

[i]Retribution:[/i]

Tier1
[i]Benediction[/i] 5/5 - kevesebb mana a seal és a judgement spell

Tier2
[i]Deflection[/i] 5/5 - 5% parry
[i]Improved Judgements[/i] 2/2 - gyorsabb judgementek

[i]Protection[/i]

Tier1
[i]Anticipation[/i] 5/5 - 5% dodge
[i]Divine Strength[/i] 4/5 - 12% strength

Tier2
[i]Redoubt[/i] 5/5 - nem változott a shield blockot tápolja

Tier3
[i]Toughness[/i] 5/5 - armor +10%
[i]Blessing of Kings[/i] 1/1 - no comment
[i]Shield Specialization[/i] 3/3 - némileg filler talent volt eddig, de az új mechanika alapján fontos lesz a block value értékünk!

Tier4
[i]Divine Guardian[/i] 2/2 - amíg divine shield van rajtad a raid bekapott sebzésének 30% 30 yard körzetben átirányítódik a palára. Ez azért táp mert iylenkor a pala meg immunis mindenre. Gyakorlatilag felszívod a raid sebzés 30%-át! TÁÁÁP! És ez valszeg kötelező lesz holy talentezésen is!
[i]Improved Devotion Aura[/i] 3/3 - armnor növelés és aki megkapja az aurát az 3%-kal több healt kap. Egy tank esetén ez nem szar!

Tier5
[i]Blessing of Sanctuary[/i] 1/1 - Ez a bless nagy változásokon esik át: "A Blessing of Sanctuary megváltozott, és mostantól a party vagy raid minden, a célponttal azonos kasztú tagja Greater Blessing of Sanctuary buffot kap, ami 30 percig minden beérkező sebzést 3%-kal csökkent; emellett ha a célpont blokkol, parryzik vagy dodge-ol egy melee támadást, nyerni fog 10 rage-et, 20 runic powert vagy a maximális manája 2%-át. (http://www.wow-hungary.com/node/3070) "
[i]Reckoning 5/5[/i] - nem változik

Tier6
[i]Sacred Duty[/i] 2/2 - nem változik, itt jegyezném meg, hogy az új staminából spellpoer változás miatt még fontosabb talent ez mint eddig!

Tier7
[i]Holy Shield[/i] 1/1 - alap! Megváltozott kissé: 6 charge lett benne az eddigi 4 helyett és 8 sec lett a CD rajta.
[i]Improved Holy Shield[/i] - 2/2 - +4 töltet a shieldbe
[i]Ardent Defender[/i] - 5/5 - alap talent, nem változott

Tier8
[i]Combat Expertise[/i] 5/5 - Stamina növelés és 5 expertise, nagyon pöpec talent, a stamina növelése az új mechanizmus szerint spellpowert is ad, igaz rá amit írtam a Sacred Dutynál

Tier9
[i]Avenger's Shield[/i] 1/1 - FRIZBI! Kell.
[i]Touched by the Light[/i] 3/3 - Az új spellpower növelő talent. Ezzel oldják meg a palatank itemizációt. ezentúl warrior cuccban fogunk rohangálni, mert a Strength AP-t ad majd meg blockot, míg a Stamina spellpowert. Ezzel a talenttel a Sacred Duty és a Combat Expertise passzív stamina növelése kiváltja az eddigi caster fegyver és sámán pajzs párost a palatank kezekből és normális tank fegyvereket használhatunk, csúnya warrior whine közeleg lootosztáskor!
[i]Guarded by the Light[/i] - 2/2 - Mana csökkentés. Nagyon kellemes spell.

Tier10
[i]Shield of the Templar[/i] 3/3 - damage növelés és mana csökkentés a shield varázslatokon. Alapvetően agró növelés.

Tier11
[i]Hammer of the Righteous[/i] 1/1 - Az új agrózós varázslat! 3 veled szembenálló célpontot hókon nyomsz, extra agrót termel rajtuk.

Új tank képesség

Shield of Righteousness

75-ös szinten lesz elérhető ez az új spell. Kell hozzá shield, és jelenlegi állapotában a base mana 6%-ba fog kerülni. Ez az a varázslat, ami miatt ezentúl az erő is fontos része lesz a paladinok statjainak. Ugyanis a block value értékedet veszi alapul, annak a 200%-át sebzi, és ez a második varázslat, amire rá van írva, hogy high threatet okoz. 6 sec cooldown van rajta, így remekül be lehet majd illeszteni a judgementek közé.

Ez a képesség nagyon erős lesz bossfightnál, és gyengébb lesz az aoe tankoláshoz, hisz ez csak egy targetre hat. Ahogy elnézem nem sokat fog változni a harc menete tank oldalról, Frizbi, consecration ugyanúgy alap marad, az új hammer spell a 3.-nak tűnik amit belenyomsz a közeledő/k/be, majd judgementek és lehet tolni ezt az új pajzs dolgot. Ez egy targeten rengeteg agro, elég gyorsan, 3-on szintén elég tekintélyes, a többin meg annyi mint volt a kieg előtt kb, szóval nagyon megdobják az agrozásunkat.

Megváltozott képességek

Avanging Wrath - ezentúl nem kap tőle az ember forebearance debuffot
Divine Protection - ezentúl nem kisbubi lesz, hanem egy shield wall jellegű cucc, elnyeli a bejövő sebzés 50%-át!
Holy Wrath - instantá válik, MH jövőőőőők
Lay on Hands - 20 perc Cd, és nem nyeli el a manádat!
Seal of Vengeance - ezentúl minden ütés frissíti a dotot és 18sec-ig tart

Bless -> Hand

Ezt még én se látom át igazán. Néhány blessinget átneveznek a blessing of névről, a hand of névre (főleg azokat amik másra hatnak ha jól látom). Ezzel új családá válik a spellek közt. Egy emberen ugyanúgy egy lehet belőle mint bless korában, de gondolom nem zárja ki, hogy mindkettőből legyen fenn 1-1 darab. Táp.
Ide tartozik, hogy eltűnik a blessing of salvation és hand of salvation néven jön vissza. Ezentúl ez a spell nem rakható fel konstansan mindenkire, hanem egy egy ember kaphatja meg. A működési mechanizmusa az, hogy 10 másodpercig ketyeg rajtad, minden másodpercben 2% threatet leszed. Ez azt jelenti, hogy 20% threatet vesztesz 10mp alatt. De csak egy target. Ami még csúnyábbá teszi, hogy ezekután a spell 2perc CD-t kap. A dps-nek meg kell tanulni figyelni az agróra ezentúl.

Átmeneti állapot


Az a patch ami a kiegészítő előtt behozza az új talentezést és harc mechanizmust komoly gondot fog okozni a paladinoknak. Eddig az itemizációnk és a talentezésünk ráállt egy moderált holy damage/avoidance párosra, harmadik stat a stamina volt. Most úgy tűnik, hogy elsődleges stat a stamina lesz, másodlagos, de majdnem egyforma vele a strength, harmadik az avoidance, negyedik a spellpower. Az új bosstankolós spellt még nem kapjuk meg, de az APből fog profitálni a consecration is, ha igazak a hírek. Az én jelenlegi stamina mennyiségem több spellpowert fog adni, mint amennyit eddig összeszedtem, tehát el lehet gondolkodni azon, hogy egy igazi tank kardot vagy macet kerítsek valahonnét.

Fontos lesz, hogy a legjobb tankadin a kieg előtt és a kiegben is a human lesz, mert racialból swordre és macere buffot kap.

Sajnos a 70-es szinten nem fogjuk tudni kitalentolni az összes tank cuccot ami fontos lenne, pont 10 pont fog hiányozni. De nagyon. Összedobok egy gyors talentet, nagyjából amit elképzelem magamnak 70-re a patch után.
Ebben ott a baj, hogy se strength bonus, se maxos reckoning, se mana spórolás, és még a parry sincs maxolva! 80-ra
valahogy így nézne ki.

Igen, strengthből és reckoningból az elején ott se lehet maxolni, majd ha javul a gearünk ezen lehet finomítani. Smiling

A palatank összeségében sokkal meelebb lesz mint eddig, a klasszikus közelharci statokra fog építkezni, megfűszerezve egy kicsi spellpowerrel. Az itemlevel miatt így biztos hogy kicsit kevesebb életerőt kapunk majd, mint a hasonló warriorok, itt fogják majd vissza a tankadint. Mindenesetre ennek ellenére lesz nagy sírás amikor a warriorok cuccaira is egyaránt fognak needelgetni tankadinok és DK-k.

Rengeteg minden változhat még, de a jelenlegi egy elég jó koncepciónak tűnik így áttekintve. Igaz nagy csapás lesz minden tankadinnak, hogy eltűnik a crushing blow, hisz ennek elnyelése volt a kaszt különlegessége.
Ami nem látszik egyáltalán az az, hogy mit kezd velünk egy raid mikor nem kell tankolni? Hisz a paladin sebzése nagyon a béka segge alatt volt eddig, reméljük, hogy ezen változtat kicsit a blizzard.
#4 | patito válasza #3
Én írtam, csak kipostoltam ide is meg a FS!ra is, sőt, eredetileg a guildem fórumán volt. Smiling

Ha pénzt kapnék érte egész jól kereshetnék? Na!

Donate me pls! kkthxbyez!
Jó, de ugyanebben a fromában már láttam valahol, ha te irtad akkor nem szóltam.
 Nagy volumenű írás, kilinkeltem a hírek közé is! Eye-wink Ilyet még, még még! Smiling
Miután a palatank is fog kapni shieldwallhoz hasonló képességet és a LoH cd-je is brutálisan lecsökken, igazából a warriorok egyedül a fearelős bossok ellen lesznek jobbak a palánál, más szituációban nem. Aoe tankolásban pedig legfeljebb a Dk fogja tudni megközelíteni a palát.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu