KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2313 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2381 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2383 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2383 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2383 napja

Rockybalboka Warlords of Draenor : Priest változások
Rockybalboka - 3528 napja
37


Már volt lehetőségünk megismerni a Restoration shaman változásokat, most folytassuk ezt a sorozatot és nézzük meg, hogy az új kiegészítőben milyen újításokat kap a Priest!


A papok kapnak pár elég komoly változtatást, leginkább a Discipline absorb képességének kordában tarthatósága végett, ezek mellett a mind a két gyógyító specializáció kapni fog minőség javulást eredményező fejlesztést és végre úgy tűnik, hogy sikerül megoldani a Shadow egy célpontnak okozott sebzés problémáját is.

  Képességek átalakítása

  Ezen részben csak a papokra vonatkozó nyirbálásokat nézzük meg, aki kíváncsi a többire és az okokra, az most itt nem kap válaszokat. Leginkább a feleslegesnek vélt és túlzottan passzív képességeket, nem használt CD-ket alakítanak át, tüntetnek el:

Képességek finomítása, egyesítése

A papok elég sok komplikációval találták magukat szemben, köszönhetően a korábbi nyirbálásoknak és alakításoknak:
  • a Greater Heal át lett nevezve, mostantól Heal
  • a Borrowed Time hatása össze lett vonva a Power Word: Shield képességgel a Discipline specializáció számára
  • a Devouring Plague mindig 3 Shadow Orb-ba fog kerülni, cserébe a teljes sebzés 100%-át fogja gyógyítani
  • a Holy Fire 9 másodpercig lesz aktív a célponton 
  • a Shadowform innentől egyetlen gyógyító képesség használatát sem fogja engedélyezni, a tiltás nem csak a Holy varázslatokra fog vonatkozni (eddig például Power Word: Shield mehetett a formban)
  • a Vampiric Embrace mostantól az egész csapatot vagy raidet gyógyítja majd a sebzés 10%-ával, ellenben nem fog megoszlani a célpontok között
  • a Lightwell hatása nem fog elmúlni, ha elég sebzést szenved el az egyén
  • a Pain Suppression ezután már nem fogja csökkenteni a threat mennyiséget
  • a Dispersion és a Vampiric Touch ezentúl nem töltenek vissza manát, az alap mana regeneráció a Shadow papoknak 200%-kal lett megnövelve, a Shadow Word: Pain és Vampiric Touch mana igénye 50%-kal lett csökkentve
  • az Evangelism ezentúl nincs hatással sem a sebzés növelésére, sem a képességek mana igényének csökkentésére. A sebzéseket ennek megfelelően igazítják majd.
  • a Divine Hymn mostantól minden csapat vagy raid tagot gyógyít, nem csak a raid méretétől függő mennyiséget. Ennek érdekében a képesség gyógyítása is igazítás alatt áll.
  • a Focused Will mostantól bármilyen bekapott sebzéstől aktiválódhat, a korábbi kritériumok (az életünk 5%-át meghaladó sebzés tanúja vagy esetleg egy critical sebzés elszenvedője vagyunk) megszűntek.


90-es szintű talentek és az Atonement

Az Atonement eredetileg sebzést gyógyítássá alakító képesség volt, de a Mists of Pandaria alatt fokozatosa kicsúszott az irányíthatóság alól. Ennek érdekében csökkentik a hatékonyságát, így közelítve eredeti céljukhoz, miszerint komoly mennyiségű gyógyítást cseréljünk fel hasonló mértékű sebzés fejében (nagyjából valahol félúton a gyógyítás és a totális sebzés között). Még egy helyen akadtak gondok. A Discipline papok absorb képessége elég erősen hatványozódott a 90-es szintű talentekkel, minél nagyobb a raid mérete annál inkább. A Mists of Pandaria végére leszedték ezen talent soron található képességekről a maximum határt. Ez két okból is nagy hiba volt: 1.) a talentek bármilyen plusz hatás nélkül is óriási gyógyításra voltak képesek, 2.) ezek mellett még a mértéktelen overhealing helyett hatalmas Divine Aegis pajzsot helyeztek fel.

  • az Atonement mostantól 25%-kal kevesebbet gyógyít
  • a Cascade mostantól 1,5 másodperces cast időt kap:

    Discipline és Holy: a képesség 50%-kal kevesebbet gyógyít, 67%-kal kevesebb manába kerül és nem sebzi az ellenfeleket

    Shadow: a képesség 67%-kal kevesebb manába kerül, de nem gyógyít már
     
  • a Divine Star képességre felkerült a szokásos AOE gyógyításoknál alkalmazott maximum határ, de maradt instant:

    Discipline és Holy: a képesség 50%-kal kevesebbet gyógyít, 67%-kal kevesebb manába kerül és nem sebzi az ellenfeleket

    Shadow: a képesség 67%-kal kevesebb manába kerül, de nem gyógyít már
     
  • a Halo mostantól 1,5 másodperces cast időt kap és követi a többi AOE gyógyításra alkalmazott maximum határt:

    Discipline és Holy: a képesség 50%-kal kevesebbet gyógyít, 67%-kal kevesebb manába kerül és nem sebzi az ellenfeleket

    Shadow: a képesség 67%-kal kevesebb manába kerül, de nem gyógyít már


Holy változások

A Holy papoknál a legnagyobb gondot a Chakrák okozzák. Elképzeléseik alapján ezeknek kellene alapvetően meghatározniuk a specializációt, de ennek a lehetőségnek még csak a közelébe sem értek. Ezért a Chakra által adott passzív bónusz (ami inkább volt büntetés, ha rosszat választ az ember, semmint valami extra, ha jót alkalmazunk) egy részét beépítik a Holy Word képességekbe. Emellett vegyük még azt is figyelembe, hogy a Chakra által adott passzív erősítések nyirbálása miatt a gyógyító képességek is újrakalkuláláson mennek keresztül. Ezek mellett a Renew is megkapta a hagyományos 1,5 másodperces GCD-t, így ennek tömeges használata még mindig szignifikáns mennyiségű haste mellett éri majd meg. Végezetül a Power Word: Shield képesség critical és multistrike lehetősége már nem csak a Discipline specializáció számára lesz elérhető, így a Holy is hasznosnak ítélheti elég magas gear mellett.  
  • a Divine Providence egy új passzív képesség a Holy papoknak.
    Divine Providence: a Multistrike lehetőségét növeli minden erőforrásból 5%-kal, valamint a Multistrike által okozott sebzést és gyógyítást 25%-kal erősíti

Shadow változások


A Shadow papoknak egy hatalmas problémával kellett szembenézniük a kiegészítő végére: egy targetbe komoly sebzést okozni. Az AOE sebzésük és a minden célpontra felpakolt DoT-ok az egyik legerősebb a játékban, így még mindig versenyképesek a legtöbb esetben. De amint olyan helyzetbe kerülnek, hogy ezen opciók elérhetetlenek, máris komoly a hátrány. A Warlords of Draenor egyik új statja, a Multistrike pontosan azt csinálja, mint a mastery, Shadowy Recall, a DoT-okkal. Ezért mindkét problémát figyelembe véve kiötlöttek egy megoldást. Ami nem más, mint egy új Mastery, ami az egy targetes sebzést növeli. Szóval, ha a harcok így kívánják, lehet mastery-t halmozni erősebb egy targetes sebzésért, egyéb esetben a többi stat használata megmarad AOE használatához.   A Mind Blast CD-je szintén igazítva lett, hogy a Haste sokkal értékesebb legyen:
  • a Mind Blast CD-je csökkenthető a haste-tel, de az alap CD-jét 9 másodpercesre emelték.

Talent alakítások


Számos talent szét lett választva a specializációknak megfelelően. Újraterveztek párat, hogy az abban a sorban lévőkkel egyetemben érdemes legyen meggondolni a használatukat. A 15-ös és a 60-as szintű sort megcserélték, hogy a fejlődés korai szakaszában is elérhetőek legyenek már classra jellemző képességek.  
A 90-es szinten elérhető talentekre újfent felrakták a maximum AOE határt, így hozva egyensúlyba őket, ez mellett a többi képesség is igazítva lett.
  • a 15-ös és a 60-as szintű talent sor meg lett cserélve
  • a Divine Insight hatása szét lett osztva specializációknak megfelelően:

    Discipline: a specializációnak ez Spirit Shell képességgé alakul

    Shadow: Shadowy Insight névre hallgat:

    a Shadow Word: Pain és a Mind Spike képességek 5% eséllyel leszedhetik a megmaradt CD-t a Mind Blastról és instanttá teszik

    Holy: nem változik
     
  • a From Darkness, Comes Light két részre lett osztva specializációknak megfelelően:

    a Surge of Darkness (Shadow) mostantól 3 töltettel rendelkezik és a Devouring Plague hatására is aktiválódhat, de ennek az esélye kompenzálásként 10%-ra lett lecsökkentve;
    a Vampiric Touch és Devouring Plague képesség hatására 20% eséllyel a következő Mind Spike nem szedi le az össze DoT-ot, instant lesz és 50%-kal többet sebez

    a Surge of Light (Discipline és Holy) aktiválódási esélye 10%-ra csökkent;
    a gyógyítások és a Smite 10% eséllyel a következő Flash Healt ingyenessé és instanttá teszi
     
  • a Power Infusion 25% Haste-et ad, ellenben nem növel sebzést
  • a Solace and Insanity is két részre lett osztva a specializációknak megfelelően:

    Discipline és Holy: Power Word: Solace

    Sebzi a célpontot a spellpower 183,48%-ának megfelelően és egy a spellpower 15,47%-ának megfelelő DoT-ot is feltesz és 1% manát tölt vissza. A sebzés átalakul gyógyítássá 100%-ban ha társat ér, fele hatékonysággal, ha a castoló papot

    Shadow: Insanity. Az Insanity átalakult, mostantól Shadow Orbot használ fel, hogy a Mind Flayt Insanityvé alakítsa, 2 másodpercre, felhasznált Shadow Orbonként

    a Mind Flay 33%-kal többet sebez azon célpontba, ami Devouring Plague-gel fertőzött, a Devouring Plague képességhez felhasznált Shadow Orbok számától függően
  • a Psychic Scream mostantól egy 60-as szinten elérhető talent lesz
  • a Twist of Fate mostantól a Discipline és a Holy specializáció számára csak gyógyítás esetén, a Shadow-nál csak sebzés esetén aktiválódhat.

A 100-as szintű talentek


Ezeket specializációkra bontva nézzük meg:
  • Discipline:

    Clarity of Will: a spell power 5,952-szeresének megfelelő absorb pajzsot tesz fel

    Words of Mending: a gyógyító és védelmező képességet egy töltet Words of Mendinget adnak. 10 után a célpontra a gyógyítás és pajzs mellett egy instant Prayer of Mending képesség is aktiválódni fog

    Saving Grace: instant gyógyítja a célpontunkat a spellpower 793,6%-ának megfelelően. Ezzel egyetemben csökkenti a gyógyító és absorb képességet 10%-kal 10 másodpercre, 10 töltetet érhet el
  • Holy:

    Clarity of Purpose: gyógyítja a célpontot a spell power 100%-ával és a sebesülésnek megfelelően akár plusz 100%-os hatás is elérhető. Szintén használható több ember gyógyítására is, a Prayer of Healing képességet helyettesíti

    Words of Mending: a gyógyító és védelmező képességet egy töltet Words of Mending-et adnak. 10 után a célpontra a gyógyítás és pajzs mellett egy instant Prayer of Mending képesség is aktiválódni fog

    Saving Grace: instant gyógyítja a célpontunkat a spellpower 793,6%-ának megfelelően. Ezzel egyetemben csökkenti a gyógyító és absorb képességet 10%-kal 10 másodpercre, 10 töltetet érhet el
  • Shadow:

    Clarity of Power: a Mind Spike, Mind Sear és a Shadow Word: Death képesség 40%-kal többet sebez olyan célpontra, amin nincs rajta a Shadow Word: Pain vagy a Vampiric Touch. Valamint csökkenti a Mind Blast CD-jét 3 másodperccel és instanttá teheti

    Void Entropy: 3 Shadow Orbot felhasználva a spell power 36,45%-ának megfelelő sebzést tesz a célpontra, 1 percig tart 3 másodpercenként sebezve

    Auspicious Spirits: a Shadowy Apparitionök sebzés helyett egy Shadow Orbot adnak

A teljes talent itt érhető el: http://wod.wowhead.com/talent#p!



Egyéb változások



Első körben pár változás a Prayer of Mending és az Angelic Feather képességekben lett alkalmazva. A következő egy Void Tendrils probléma megoldása volt, miszerint olyan célpontokon, akiknek semmi esélyük sincs támadni azt, a teljes időben fennmarad. A Shadowfiend mana visszatöltését elvették, hogy tisztán egy burst-damage CD legyen. És nem utolsó sorban a Holy Nova visszatér a Discipline specializáció számára, mint hatékony AOE gyógyítás.

 

  • az Angelic Feather mostantól csak 60%-kal növeli meg a mozgási sebességet. Ha játékosra akarjuk tenni, akkor mindig a castoló papot preferálja, majd azt választja, aki a legközelebb van a célterülettől. Ha nincs a közelben senki, akkor, mint korábban egy tollat tesz le, amit fel lehet venni. Valamint ha több tollat is felveszünk, akkor nem újraindul az időtartam, hanem kitolódik az alap érték maximum 130%-áig
  • a Holy Nova ezentúl nem lesz elérhető glyphen keresztül, hanem a Discipline specializáció dedikált AOE gyógyítása lesz, mana igényét csökkentve, hatékonyságát pedig növelve
  • a Prayer of Mending képesség mostantól lehet egy targeten több paptól is, és lehet egy paptól is több targeten, ellenben kapott 1,5 másodperces cast időt.
  • a Shadowfiend ezentúl nem tölt vissza manát, a Mindbender pedig csak 0,75% manát ad vissza ütésenként 
  • a Void Tendrils ezentúl csak a pap 10% életének megfelelő mennyiségű hp-t kap, és minden sebzés, amit a lefogott célpont kap, megkapja a Void Tendrils is


Fontos megjegyezni, hogy eme változások, a július 29-ei béta build alapján készültek el, így még sok minden változhat. Amennyiben lesz újdonság, próbálom frissíteni a leírást!


Szerkesztés : Augusztus 8, új build, Holy Fire
 

wow_c_530531
A baj ott keződött, hogy a WotLK alatt kifejezetten speciális összeállítás kellett, hogy minden buff meglegyen és dedikált tank valamint raid heal kellett. Ezt Cata-ra homogenizálták, miveln bring the player not the class, és mop-ra már nincs is határ healerek között. Én itt keresném a probléma gyökerét. A Cata eleji állapot nem volt rossz, azt leszámítva, hogy a resto dudu el lett tolva, a pala meg mire megszokta a spirit-et, már vége is lett a kiegnek kb. De ezt leszámítva nem volt rossz, mert akkor nem arra mentek rá, hogy mindegy ki mit csinál, hanem arra, hogy tudjon ezt is meg azt is. Én a cata eleji holy papot nagyon imádtam!
#35 | Fea válasza #34
értem a célt, már anno is értettem, de akkor sem biztos, hogy jó. ahogy nem kell minden classnak/specnek spec resource, úgy nem biztos, hogy mindn healnek kell valami nagyon "mehgatározó". Nem lehetett volna megtartani a holy-t annak, ami? "csak" heal. lőzungok nélkül?
Jelenleg úgy tűnik, hogy a harc előtt kiválsztod, és az kb jó is lesz végig, de ha még ennyire sincs kedved, akkor a Chakra : Serenity általános esetben mindig használaható, és ennyi. Ebben nincs semmi class meghatározó dolog. Ha lehetne úgy váltani, mint Cata-ban, akkor sokkal inkább közelítene ahhoz, amit a Blizz akar a Chakrákkal, mint class jellemző és alapvetően meghatározó képességgel!
#33 | ceresz válasza #31
azt a szép effektet mondjuk vissza adhatnák, amikor semlegesben voltál, vagyis nem volt beállítva egyik chakra sem.
Szép volt akkor a kari, nem is értjük miért vették azt le...

#32 | Fea válasza #31
stance dance? nem biztos, hogy jó ötlet..
És még csak annyi, hogy én azt szeretném a Holy-nál, amit Cata-ban megkaptunk a Chakrákkal. Ne legyen rajtuk bika CD, lehessen fight közben is váltani gond nélkül, és ne csak egyszer. Emlékszek én még olyan Cho'gall harcra, mikor tank és raid heal között váltogattam, éppen mikor melyik kellett a harc közben!
Hát akkor viszont a multistrike esete és a Disc pap pajzsai még mindig erősek lehetnek majd, mivel a pajzs az nem dupla lesz, hanem erősebb. Így sanszosan a mastery és a multistrike lesz a király nekik, jelen állás szerint.
#29 | Nuwiel válasza #28
A fix mana pool marad.
Amúgy engem ennél jobban érdekel egy másik kérdés: megszüntetik-e a fix mana pool-t, és megint egy Cata alapú minél több intellect, annál több mana van dolog lesz-e, vagy megtartják a fix pool-t, csak a stat csökkentéssel ezek mások lesznek. Mert ez is nagyban meghatározza majd a stat halmozás, preferálás dolgot. Ha megint a minél több int, annál több mana dolog lesz, akkor nem kérdés, hogy megint az intellect mértéktelen halmozása és pár másodlagos stat lesz a menő.

Ha jól csinálják, akkor ez is lehet üdvözítő út, de el is szállhat rossz irányba.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu