Tegnap este tette közzé a Blizzard az aktuális negyedéves üzleti jelentését. A legfontosabb adat: az aktív előfizetések száma 2014. március 31-én 7,6 millió volt.
Ez megegyezik a 2013. Q3-as számmal, és 200 ezerrel alacsonyabb, mint a 2013. Q4-es adat; vagyis gyakorlatilag az utóbbi fél évben kisebb ingadozásoktól eltekintve stabil az előfizetők száma (a 200 ezer ~2,5%-ot jelent). A 7,6 millió előfizető továbbra is a legnagyobb havidíjas MMO-vá teszi a WoW-ot.
A további érdekesebb adatok:
- a Warlords of Draenor megjelenése 2014. második felében várható (ez nem újdonság); elővételben már elkelt 1 millió példány az új kiegészítőből a Battle.neten keresztül; hamarosan kezdődik az alpha teszt.
- a Reaper of Souls az első héten 2,7 millió példányban kelt el, és eddig ez a legjobban fogyó PC-s játék 2014-ben. További tartalmak és konzolos verzió is várhatóak.
- a Hearthstone-ra több, mint 10 millió játékos regisztrált; az aktív játékosok számáról nem szól a jelentés. itt is várható tartalombővülés idén (mint a Curse of Naxxramas adventure pack), valamint újabb platformokra is ki fogják adni a játékot (iPhone, Android a két eddig megerősített verzió).
- a Heroes of the Storm egyelőre korlátozott alpha tesztelési fázisban van, további részleteket nem árultak el róla - azaz idén aligha fog megjelenni.
(forrásunk a
BlizzPro)
Régebben is része volt a wownak a farmolás, csak akkor fokozatosan haladtál a tartalommal, így volt némi értelme, hogy miért csináltad. Most pár nap a szintezés, utána pár nap a full epic, aztán két-három hét alatt végigtolod a raideket és kb. ennyi. Utána egyszerűen céltalanná válik a játék.
Ha komolyabb célokat állítasz magad elé, mondjuk legendary beszerzése, normal vagy HC raid, az most is ugyanúgy elérhetetlen egy casualnak, mint régen. Maradnak még a pótcselekvést jelentő mellék játékok, mint a pet gyűjtés meg a farm, de annak semmi köze a wowhoz.
Az a mikrólóvézás is egy jel arra, h terelnek a srácok rendesen...
Az h ennyi az aktívak száma nekem is azt az érzést adja h ez nem valós adat. Az is biztos h a befektetők szarnak arra h éppen online vagy offline a player, egy dolog számít h be van fizetve és pont, akkor mehet a statisztikába.
De a lényeg az, hiába sírunk ez van és ezt kell szeretni és jelenleg nincs más olyan kaliberű mmo amire átmenne egy komolyabb játékosállomány.
Lassan mindenkinek olyan a wow mint az asszony, unjuk már nagyon, de csak elvisel minket lassan 10 éve
Egyértelműen rossz. Hiába fizet pénzt, ha miatta meg csomó ember abbahagyja a játékot. Az sokkal nagyobb kiesés.
Az NFS:World is ebbe bukott bele. A bugok ellenére sok volt a cheater, meg is lett az eredménye.
Náluk még él az ősi hagyomány, miszerint minél jobban ordítasz közben, annál nagyobb DPS-t tolsz
A hordát amúgy is a Szovjetúnió ihlette, míg az ally természetesen az USA (hallgasd csak mint mond Metzen az alliról a choppers első részében "Ally has a lot to do with freedom... :D")
Amúgy iszonyat nagy csalók, láttam healert az összes csapdámon átfutni, etc... Ám a Blizz nem tesz semmit, hiszen az accot fizetik, hülyék lesznek bannolni őket.