KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 354 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 421 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 423 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 423 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 423 napja

Norton Garrison - legális bot?
Norton - 1781 napja
25


Könnyed eszmefuttatás a Garrisonokról nem titkoltan vitaindító szándékkal. Vehetjük úgy, hogy a Blizzard így akarja visszaszorítani az egyre jobban terjedő botok hatását?

A kérdés megválaszolása Rád marad!

Első napon megteremté Blizzard a Világot.
Hegyeket és tavakat, bányákat és virágokat,
Prémes állatokat és mágikus esszenciákat.
És látá a Blizzard, hogy ez jó.

Második napon megteremté Blizzard a szakmákat.
Csiszolókat, kovácsokat, horgászokat és nyúzókat.
A hegyek s tavak gyümölcseit farmolókat.
És látá a Blizzard, hogy ez jó.

Harmadik napon megteremté Blizzad a kereskedést.
Fényes fizetőeszközt, hogy beváltható legyen mindenre
Italra, páncélra, paripákra és kütyükre.
És látá a Blizzard, hogy ez jó.

Negyedik napon megteremté Blizzard az Aukciós Házat.
Allisat és Hordásat, Neutrált és nem másat,
Hogy legyen helye a virágnak, páncélnak és paripának.
És látá a Blizzard, hogy ez jó.

Ötödik napon megteremté Blizzard a Playert
Okosokat és butákat, trollokat és "fanokat".
Megengedve nékik, hogy kalandozzanak nagyokat.
És látá a Blizzard, hogy ez jó.

Hatodik napon megteremté Blizzard a Fórumot.
Beengedvén oda kedves teremtményeit,
Hogy a Player elmondhassa baját és kéréseit.
És látá a Blizzard, hogy ez jó.

A hetedik napon Blizzard megpihent...
Volna. De a Player csak kért és fenyegetett!
Szegény Blizzard fáradt volt, de mindenkin segített.
És hitte a Blizzard, hogy ez jó.


És hiszi azóta is... Talán ez lehet az oka, hogy bevezetett egy új NPC kategóriát.

NPF azaz Non Player Farmer, talán így lehetne egy beletörődő mosoly mögé bújtatni a keserű szájízt, amit egyre többen éreznek. 
De ne szaladjunk ennyire előre.

Aki nem tudná, a Warlords of Draenor egyik újításáról a Garrisonokról van szó. Kétségtelenül izgalmas újdonság, a player housing átemelését a WoW-ba rengeteg játékos örömmel fogadta. Mások szabályosan megrettentek és szinte a pánikhangulatig jutottak a kényszeres spekulációikkal. Jellemzően az AH goblinok hajszolták magukat ebbe a helyzetbe – szerintem feleslegesen. De itt most nem is róluk lesz szó, hanem fontosabb témáról. Vajon a már így is kiherélt és szinte torz minijátékká satnyult szakmák végét jelenti a Garrisonok bevezetése?

A válasz: nem. Vagyis információ hiányában inkább legyen: valószínűleg nem. De kezdjük a definícióval, hogy azok is felszedhessék a fonalat, akik kihagyták a hírek egy részét.

A Garrison mint olyan, WoW-os Sim City lesz. Followereket gyűjthetünk és bérelhetünk, akiket feladatokkal bízhatunk meg. Épületeket húzhatunk fel, sőt specializációt is választhatunk azoknak. Eldönthetjük, hogy saját „bevásárlóközpontot” építünk, vagy inkább maga a „játék” irányába mozdulunk el és a Followerek megsegítését (gyógyítás, küldetéseik idejének csökkentése) helyezzük előtérbe. Egyszóval egy izgalmas erőd-menedzsmentet kapunk.

WoW City vár, szorgos lakói lesik minden kívánságod!



Ahogy azt már tudjuk, építkezhetünk úgy, hogy hozzáférést szerezhessünk olyan szakmákhoz, amivel karaktereink nem rendelkeznek. A fejlesztők kijelentették, hogy erre lesz lehetőség, de korlátozott szinten és maxos erőddel sem fedhetjük le az összes szakmát. Tehát nem egy teljes értékű JC vagy BS szakmát kapunk, hanem annak egy korlátozott elérhetőségét (pl csak zöld gemeket gyárhatunk?).
Még nem tudni, hogy ez hogyan fog kinézni… meg kell várnunk az újabb infókat. Mégis – a részletek ismerte híján - sokan felhördültek, hogy a már így is kinyírt szakmákat teljesen ellehetetlenítik. Ez szerintem csak részben igaz. Gondoljunk csak bele: ha sikerült véletlenül beletrafálnom, és az erődös JC csak zöld gemeket tud majd gyártani,  ki használná őket. Itt jegyzem meg gyorsan, hogy lesz külön felhúzható Jewelcrafting Gallery és egy külön Salvage Yard épület. Utóbbit fordíthatjuk roncstelepnek, de akár bontónak is.

Hogy is hívják Diablo 3-ban a DE-zést? Salvage, hát persze.



Kanyarodjunk vissza a fő vonalhoz. Tehát létezik külön JC kunyhócska meg ez a Salvage Yard nevű izé. Elképzelhető, hogy a JC kunyhócskában nem fogunk tudni prospectelni, vagy az Enchanter kunyhóban DE-zni – vagy ha úgy tetszik „bontani”.
Tehát mit fog tudni egy Jewelcrafting Gallery? Jó esély van rá, hogy csak mutatóban lesz, hiszen korlátozva fogunk hozzáférni a szakmához.
A JC pedig pont olyan szakma, ami csak kimaxolás után termel pénzt nagyrészt.

Lépjünk tovább, és kicsit mozduljunk el a találgatások irányába. (Információ híján nem tehetünk mást.)

Amitől igazán elkezdhet kiverni minket a víz az a Salvage Yard lesz. Ha valóban egy „bontóműhelyről” van szó, akkor joggal izgulhatunk, hogy a piacot elönti a kismillió DE-zett, prospectelt, millelt alapanyag.
Nem beszélve a már bejelentett egyik follower-tevékenységről, a miningról. Azt tudjuk, hogy a followereket elküldhetjük bányászni.
Sőt találhatnak rare gemeket is. Van viszont egy kérdés amire senki se gondolt. Biztos, hogy a kifarmolt anyagokat eladhatod másnak?

Kétségbeesett, utolsó szalmaszálba kapaszkodás lenne bízni abban, hogy nem játsszák ki a minden szakmát minden karinak kártyát? Talán.
Nagy baklövés lenne, és ezt a fejlesztők is tudják.


És még egy érdekesség:


forrás

Vagyis az erődünket mutogathatjuk majd haverjainknak – ez nem új infó. De mi a hóbortos búbánatot jelenthet ez: „trading resources”?
A felesleges építési anyagokat elcserélhetem mások nyersanyagaival? Vajon van kapcsolat a kettő között?
Nem tudjuk, és éppen ezért felesleges kígyót-békát kiáltani előre.
Azért is, mert a szöveg második bekezdésében olvasható, hogy nem céluk ellehetetleníteni a szakmákat. Lore a JC-vel példálózik és kijelenti, hogy továbbra is szép profitot lehet majd a JC-vel (értsd: szakmákkal) termelni majd.

Aggódni amiatt lehet(ne), miszerint a followerek craftolhatnak majd. Patterneket fejleszhetnek ki és craftolhatják majd őket.
Ismét megkérdezem:

Biztos, hogy ezeket el lehet majd adni?
Vagy csak account-wide itemek craftolhatók?
De ha eladhatók, mennyivel több epic „Vérfakasztó Kard of the Vérmes Gazella” fogja elárasztani a piacot kinyírva ezzel a tisztes crafter emberek jövedelmét?


Elárulom: valahol a semennyi és a nagyon kevés között.

Egy fejlesztői gárda, aki fennen hangoztatja, hogy a játékosok közötti interakciót akarja segíteni (most tekintsünk el attól, hogy ez mennyire nem sikerül nekik) döntene úgy, hogy kinyírja a kereskedést a játékban azzal, hogy mindent (ezt is) solozhatóvá teszi?

Biztosan nem. Ezért szerintem komoly megkötésekre számíthatunk ha felhúzunk egy JC sátrat vagy BS műhelyet.


Nagyon keveset tudni még a Garrisonokról, és ahogy az lenni szokott, a kevés infóból táplálkozó jövendőmondók könnyen tévedhetnek. Szándékosan nem említettem az igazán flamet indító gondolatokat, mint például, hogy úgy látszik a halfhilli farm a garrison főpróbája volt – leverve ezzel a spéci magokból „növesztett” alapanyagok árait.
Vagy mi van ha el lehet adni azt, amit a followerek farmoltak? Átlag Xavér úgy fog tekinteni ezekre az alapanyagokra, hogy „ingyen volt, mert offline farmoltam” így bármennyiért is adja el 100% hasznot hisz rajta… és be is fogja tenni szemérmetlenül olcsón.



Vajon a Garrison áldás vagy átok?
Ti mit gondoltok?
wow_c_528274
Nem; mert a teli szerverekere nem lehetne megengedni a költözést, és a megszokott célpontokkal meg csak hőbörgés lenne...

Plusz megmaradna a probléma a karakter - és a guildnevekkel. Az összevonást viszont addig folytathatja a Blizzard, amíg nem lesz mindenki elégedett náluk a kialakult szerverméretekkel - már most is van 6 tagú csoport, ha jól emlékszem.
#23 | Adi91 válasza #22
wow_c_490679
A connected realms pont az a szerverösszevonás, amit akarnál. Csak nincsenek problémák az azonos nevű karakterekkel és guildekkel.
#21 | Adi91 válasza #18
wow_c_490666
wow_c_490621
#19 | Fea válasza #18
nem kell napi 3-4 óra, hogy egy guildben tudj lenni és még raidelni is tudj. elég ha olyan guildet találsz, ahol nem pontosan 10 embert keresnek, hanem picit nagyobb a rooster, így ha ráérsz tudsz, menni, ha nem megy helyetted más. Persze így előfordul, hogy nem férsz be, de valamit valamiért.

Egyébként tényleg a Blizzard szúrta el...
#18 | Zech válasza #11
wow_c_490596
wow_c_490225
#16 | Adi91 válasza #15
wow_c_490220

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu