KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2336 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2404 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2406 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2406 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2406 napja

lostris Fejvadászat (hunter raidguide)
lostris - 5765 napja
20
70-es raidereknek ajánlom, hogy skippeljék a pre-70 részt, de a 70-es szint fölötti talán még nekik is sok segítséget nyújthat.
Pre-70: insták

50 alatt, úgy vélem célszerű MM-SV builddel nyomulni, mivel igen gyorsan ölsz, és a mana sem fogy különösebben addig a szintig (később ez komoly gondokat okoz majd). Úgy meg voltam győződve ezen feltevésemről, hogy a fejlődés során egyszer sem jutott eszembe kipróbálni a BM fát.
50 fölött válassz szabadon, hiszen akkor már komoly előnyt jelent a BM-eknek a Beast within talent. Mindenesetre még most sem ajánlanám nyugodt szívvel, 62-ig nincs meg a legfőbb DPS varid. Persze használhatod az arcane shotot, multi-shotot, de utóbbival nagyon vigyázz. Egyrészt CC-t törhet, másrészt ügyetlenebb tanknál magadra is húzhatod a mobot.

70 alatt az instákba nemcsak DPS-nek, CC-nek is jársz (70-en is, de egy 25 fős raidben holmi hunter CC-fájdalom, mit sem ér..), eszerint elöl kell legyen a freezing trap.

Csapdázás: A jó csapdázás érzésből megy, és igen könnyű elsajátítani. Először is leteszed a csapdát. Miután a tank húzott, gyorsan megtámadod a húzni valót, én egy distracting shottal húzom magamra a biztonság kedvéért. Mikor látod, hogy a szörny rohan feléd, nincs más dolgod, mint kijelölöd a tankolt mobot, és állhatsz neki a DPS-nek. A húzott szörny úgyis belefut a csapdádba, és nem is célszerű kijelölésben tartani, mert véletlenül megtámadhatod. Nagyon fontos, hogy a marksman 50-től (legkorábban) silencelni is tud, amiannyit jelent, hogy egy bizonyos közelségből (cirka 30 yardnak számoltam, lehet, hogy nincs annyi) castereket is tud húzni.

DPS: Szép dolog nagyon a hunter DPS. Bár sosem lesznek akkora critjeink, mint egy mágusnak, nem lesz sem Ambush-unk, sem Execute-unk, mégis jók vagyunk DPS-ben. Miért? Nos, először is, mert mi jóval gyorsabbak vagyunk a mage frostbolt-spamjánál, egy ügyes vadász hármat is lő, mire egy frostbolt-cast végigér. Persze ehhez nekünk is varizni kell, ami manába kerül. Figyeljünk tehát oda a manánkra, az instákban (főleg) igyunk gyakran, legyen nálunk manapoti (bár én spórolósabb típus voltam, leginkább akkor szoktam manapotit inni, amikor a party többi tagja már halott volt, és nem volt manám a Feign deathre...)
Alap varijaink az aimed shot (ha van), arcane shot, a multi-shot és a serpent sting.
Illetve két fontos, amit gyakran elfelejtünk: a hunter's mark és a rapid fire.
Húzás előtt (még mielőtt leteszed a csapdát) a tankolt mobra ráteszed a HM-ot. Ez a + AP nagyon nem jön rosszul hidd el. Ha nem csapdázol, megteheted, hogy azonnal a tank húzása után támadsz, ez a makró megspórol neked 3 klikket:

/cast Hunter's Mark
/attack
/petattack

Ha csapdázol, ezt egyenként kell csinálni. Ha te húzol, használhatsz Aimed shotot. Megjegyzem, máskor általában nem éri meg a használata, ha figyelembe vesszük, milyen lassú elkasztolni, ahhoz képest alacsony a DPS-e. És rohadt sok manába kerül.

Két esetben éri meg használni: ha a mobok/bossok healelik magukat, illetve ha olyan lassú a fegyvered, hogy a 3 sec cast nem is vészes. Akkor sem ajánlom, mert 2 percen belül leviszi a manádat.

Arcane Shot, Multi-Shot: ezeket told, ahogy csak lehet: Cooldown-ra. Ne legyen olyan pillanat, amikor nem látod a fekete kockát kisebbedni az ikonon. Azért persze Multi-shottal óvatosan játszani, ha van egyéb CC is (ugye a csapdázott mob, ha van, az ott van az orrod előtt, tehát arra alapból nem lősz)
Serpent sting: a wyvern stinget nem számolva az egyetlen értelmes stinged ezen a szinten, a többi csak azért van, hogy a Blizz elmondhassa, van fantáziája. Ez is csak akkor ér fel egy destro lock corruption-jával, ha ki van talentolva az improved stings (és van 200 + nature sebzésed...ami sose lesz, csak ironizáltam, bocs). Mindenesetre érdemes használni, mégpedig az összes nem CC-zett mobra érdemes feltenni. Hadd pörögjön az a Damage Done lista.
Rapid fire: Na ez az a vari, amit kétféleképpen lehet használni:
Megrögzött 4-vari júzerek(azaz akik olyanok mint én): Csak akkor tolod el, amikor az utolsó 100 manád megy rá, és mész csinálni magadnak egy szendvicset.
Bestiális DPS-re nyomuló ízig-vérig manafogyasztó vadászok: Cooldownra nyomod, mint az arcane shotot, azaz 3 percenként ellövöd (ha talentolva van)

Talentvarik:
Aimed shot: már volt róla szó.
Scattershot: Normál esetben nem kell használnod, esetleg ha előbb szabadul a csapdából, el lehet rá lőni.
Silencing shot: lehet vele castereket húzni, aranyos cucc.
Deterrence: PvE-re? Ugyanmár... Ha nagyon muszáj, a kiolvadt mobot felveheted vele egy picit, ha még nem végeztetek a fő mobokkal, de NAGYON ritkán kell tankolnod.
Wyvern sting: instant. 41 yard range. Sleep. A játék legjobb CC-je. (PvE-ben; PvP-ben amúgy a fear az, de a szaladgáló mob behúzhatja a fél instát) A csapda mellett ez már egy olyan plusz, hogy egyenesen 2 CC-nek számítasz.
Intimidation: ritkán fogod használni, ha nem a peted a tank. Pet mint tank? Nem vicc! Befogsz egy disznót, az nagyon tud ám aggrót tartani (Illetve a malac csárdzs nerf után már kevésbé.. mellékes). Pláne ha ott van az intimidation. És az, hogy ott van plusz 1 DPS spot, már csak hab a tortán.
Bestial Wrath: Direkt hagytam a végére. Ugyanaz a kétféle felhasználási módja ismert, mint a rapid fire-nek, sőt! Ezt még nagyon szépen lehet turbózni. Ismét egy makró:
#showtooltip Bestial Wrath
/cast Bestial Wrath
/cast Rapid Fire
/use Devilsaur Eye

Ez gyönyörűen tud muzsikálni, igen komoly DPS-növekedést biztosít. Mivel sajnos a CD-k nem azonosak, nem lehet őket pontosan egymás után lőni, pl Bestal Wrath-ed és Rapid Fire-d csak 6 percenként jön egyszerre. Amúgy mindig akkor lődd el, amikor a Bestial Wrath-on jár le a CD, a többi nem számít. A Devilsaur Eye egy trinket, ami AP-t növel. Kismillió van belőlük a világban, tetszés szerint alkalmazhatók ebben a makróban. Arra vigyázzunk, hogy egyszerre csak egy ilyen trinketbuff lehet fönn rajtunk!

A mesés és csodálatos 62. szint.

Megkapod életed talán egyik legnagyobb csalódást okozó variját: A Steady Shotot. Semmi külön cucc, alig sebez többet, mint az auto shot, és ráadásul még 1,5 sec elkasztolni... Hát kinek éri ez meg... Menj Blizzard a tudod hova... Kb ez lesz az első benyomás... Aztán ahogy nézegetjük, használgatjuk feltűnik, hogy utána néha ellő egy Auto shotot is. Na, akkor kezdjük érteni. Bizony, bizony, a steady shot párhuzamosan játszik az auto shottal, vagyis: képzeljük el, hogy az auto shot olyan, mint egy kasztolós spell, amit mi nem látunk, hogy hogyan kasztolja emberünk (azaz elfünk, törpénk, dréneitánk, orkunk, trollunk stb.), de kasztolja, mégpedig a kaszt ideje megegyezik a ranged attack speedünkkel. Viszont a többi kasztolós spellel ellentétben emellett még lehet egy másodikat is elkasztolni, hacsak az nem ütközik bele pont az auto shot kasztolásának a végébe, mert olyankor bizony autoshotunk késik.

Következtetésképpen: ha a steady shotot lehet akkor lőni, amikor az auto shot pörög alatta, akkor az ugyanannyi idő alatt két shotot jelent. Ami viszont megduplázódott DPS-t jelent.
Na ugye, mégiscsak örülünk. No igen ám, de akkor hova tesszük az arcane és multi-shotokat?
Erre több megoldás is van. Egyrészt, a steady shot kevesebb manába kerül, ezért ha választani kell, ne habozzunk a régi varijainkat talonba tenni. Jók lesznek azok még pvp-zni.
Ha viszont egy egészséges, 2,80-3,00-as attack speedünk van, akkor jó sok gyakorlással könnyen be tudunk biggyeszteni egy arcanet, multit a steady és az auto közé.

Érezzük, hogy ez azért már egy magasabb szint. No, ezt nevezik rotációnak, vagyis körforgásnak. Ezzel beléptünk a raiderek világába, ez az alapja a 70-es raideknek.
No de honnan a jó életből tudnánk, hogy hogyan megy az az auto shot, hogy belepakoljuk a többit?
Ehhez segít egy addon: Little Trouble: A Big Trouble kistestvére, az mutatta az Aimed shot casting bar-ját, meg az auto shotét. Ez már csak az auto shotét mutatja, dehát az kell nekünk úgyis.
Letölthető:
http://www.wowinterface.com/downloads/info6728-LittleTrouble.html

Így az ügyesebb játékosok már pakolgathatnak, de megjegyzem, nagyon sok gyakorlás kell hozzá, nagyon lassú fegyver, és még így is gyakran követünk el pontatlanságokat. Ha úgy érezzük, hogy az emberi erő kevés, vagy csak szimplán lusták vagyunk tanulgatni, esetleg túl gyors a fegyverünk... nos, erre is van megoldás.
De ez már tényleg a 70-es 'raid' kategória.

Level 70: The Way of the Headhunter

A raiderek világában már csak a DPS-ed számít. Csapdádat dobd félre, (ne le az action barról, csak az action bar szélére, mert azért még fog kelleni néha) kedvenc disznódtól (jujj, de hülyén hangzik) végy könnyes búcsút, mert ezentúl nem vadász leszel, nem.
Csak egy a 6 (10 fős raidek) vagy 15-17 (25 fős raidek) DPS-ből, és az a célod, hogy amikor a tank belinkeli a 'Total Damage Done For This Fight' listát, a Te neved ott virítson az 1-es szám mellett.

Ennek elérési útja hosszú és rögös, de hát, mi nem az?
Nyitva áll előtted három ajtó: az egyikre Beast mastery, a másikra Survival van írva, a harmadikra Marksmanship.
Marksmanshippel nem leszel első. Vagy legalábbis nagyon-nagyon nehezen.
De a Survival felirat alatt még ott virít egy apróbetűs rész: belépés csak 600 agility fölött.

A bestiamester

Ha kezdő vagy, mélyet sóhajtva tehát belépsz a Beast mastery feliratú ajtón.
Ott ez vár rád:

http://wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talents.html?tal=50202200525012233105105052012050000000000000000000000000000000000

Vagy legalábbis valami nagyon hasonló.
Aztán, ahogy körülnézel a szobában, két kifüggesztett kép áll ott:
Az egyik ezt ábrázolja: ravager
http://petopia.brashendeavors.net/html/families/family_ravager.php
A másik pedig ezt: scorpid
http://petopia.brashendeavors.net/html/families/family_scorpid.php

Személy szerint az elsőt preferálom, de embere válogatja.
Léteznek még a Wind Serpentek de azok kifejezetten a Survivalistáknak jók, ha ki van rakva a go for the throat. (minden crit után tolja a lightning breath-et)

Ezzel a builddel az AotH a legcélszerűbb aspect.

A túlélőművész

Büszkén arra, hogy 600 agi fölött vagy, vagy fittyet hányva az apróbetűre, belépsz a Survival feliratú ajtón.
A feléd tartó nyilat még időben elkapod, és a rátekert üzenetet elolvasod:

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/hunter/talents.html?tal=0000000000000000000000552201005000000000033300102500302300530350

Kerek szemmel nézel a levélre, de mindjárt elmagyarázom a hiányos részeket. A Marksmanos rész érthető, a Hunter's Mark egy kis plusz a melee DPS-eknek. Efficiency-re nincs szükséged, mivel ott virít a Thrill of the hunt, és túlélőművészként úgyis minden második lövésed crit. Ezen felül még ott van az expose weakness, amit ráteszel, szintén plusz minden fizikai sebzőnek (melee-nek és ranged-nek egyaránt) A survival instincts-re szoktak még felszisszenni. De ha jobban megnézzük, ugyanazt tudja, mint a master marksman talent, csak ez nem vihető tovább 2 pontnál. Plusz még kevesebb sebzést is kapsz be, ha úgy alakul. Survivalist. Hasznos talent, tekintve hogy kevesebbet kell bíbelődnöd a staminával, ha nagyobb raidekre mész, ahol már az AoE is 2k-t tickel másodpercenként... Surefooted: 3% hit, az azt jelenti, hogy a 9%-os hit cap, amit el kell érni lehetőség szerint SSC-re, az lemegy 6%-ra, gyerekjáték lesz az egész.
Survival talenttel nem fogsz akkora DPS-t produkálni, mint beast masteryvel. De olyan buffot adsz a raidnek, hogy már csak azért is bőven megéri nekik elvinni téged raidre.
Persze ahhoz, hogy jó buffod legyen, sok agility kell. Amit el lehet érni még enchantokkal is, illetve socketekkel. És mivel kevesebb Hit ratingre és staminára van szükséged, ezeket mind elköltheted agira.

Petnek a wind serpentet válaszd, a lightning breath miatt. Persze választhatsz mást is, mert a wind serpentek rettenetesen idegesítőek tudnak lenni.

Rajtad áll minden, én csak tanácsot adok.
Ezzel a builddel is az AotH-t érdemes használni!

Illetve, a legfurább dolgok: a makrók.

Ezeknek nem teljesen a talentelosztás, hanem a fegyvered sebessége választja a stílusát. Mindenesetre mivel a beast master lövési sebessége jóval gyorsabb, ezért elkülönül a MM/survi megoldásoktól, tehát mégiscsak bent van a talentelosztás keze.

Az első, úgynevezett 1:1 rotáció, a legkevésbé manaigényes. Egy steady, egy auto. A makrója így néz ki:

#showtooltip Steady Shot
/script UIErrorsFrame:Hide()
/castsequence reset=* steady shot, !auto shot
/cast [exists,target=pettarget] kill command
/script UIErrorsFrame:Clear(); UIErrorsFrame:Show()

A * helyére a ranged weapon speedet írd. Célszerű 2 makrót csinálni, az egyiket arra az esetre, ha proccolna az imp. aspect of the hawk.
Ez a makró - akárcsak a többi - crit után azonnal tol egy kill commandot.

A második, 1:1,5 rotáció A steady és auto shot közé bebiggyesztesz egy arcane-t, multit. Alapvetően MM/Survi cucc, mivel a BM-eseknek jóval gyorsabb a sebességük (a talent miatt)
A makró:
#showtooltip Steady Shot
/script UIErrorsFrame:Hide()
/castsequence reset=* steady shot, !auto shot
/cast [exists,target=pettarget] kill command
/castrandom arcane shot, multi shot
/script UIErrorsFrame:Clear(); UIErrorsFrame:Show()

Figyelni kell ezzel a CC-re a multi shot miatt. Itt van egy makró, amiben nincs Multi shot, bátran lőhető, akkor is ha CC van (mind a kettő kint lehet az action bar-on)
#showtooltip Steady Shot
/script UIErrorsFrame:Hide()
/castsequence reset=*steady shot, !auto shot
/cast [exists,target=pettarget] kill command
/cast arcane shot
/script UIErrorsFrame:Clear(); UIErrorsFrame:Show()

A csillagok itt is a ranged attack speedet jelölik.

Illetve, van egy különleges, 3:2-es rotáció kizárólag BM-eknek:
3 steady shot jut 2 auto shotra. Több manát fogyaszt, mint az 1:1-es, de több a DPS is.

#showtooltip Steady Shot
/console Sound_EnableSFX 0
/cast !Auto shot
/cast [target=pettarget, exists] Kill command
/cast Steady shot
/console Sound_EnableSFX 1
/script UIErrorsFrame:Clear()

Mind a négy makrót spammelni kell, ami kicsit unalmas is... Ezért én 1:1-es rotációt használok manuálisan, a fent említett addonnal. Megjegyzem, csak azért mert én így szeretem, az jóval gyengébb DPS-t produkál, mint ezek a makrók.

Feign death

70 alatt, instákban leginkább a túlélésedet szolgálta. Most, 70-en, raidekben más színezetet kap: Nullázza az aggródat. Ha a csapatod egy szinten van veled (tehát nem erősebbek -értsd: jobb felszereltségűek-) nálad, a tank nem egy isteni tehetség, akkor bizony 30 másodpercenként nyomni kell a Feign deathet, hogy lent tartsd magad az aggrólistán. Ha pedig wipe van, megjátszod a halált vagy sem, valószínűleg te is meghalsz, azért ne zavartasd magad..

Potik, kaják

Egész szépen meg lehet nyomni a dolgokat, ha előtte bevásárolsz picit (vagy persze magad is elkészítheted a dolgokat, ha alchemys, cookingos vagy)

Kaják:

Ravager Dog: http://www.wowhead.com/?item=27655 -->BM

Warp Burger: http://www.wowhead.com/?item=27659 -->Survi

Potik, elixirek, olajok, stb.

1. Mindenképpen vigyél magaddal manapotit
http://www.wowhead.com/?item=22832
egy jó 20 darabot, 40% alatt CD-re vedeld őket.
Célszerű nyaggatni pár engineert injektorért, mert ugyanannyi manapoti 3 slottal kevesebbet foglal a tatyóban.
2. Vigyél magaddal mana olajat
http://www.wowhead.com/?item=22521
a fegyveredre. A legjobb, ha dual wielder vagy, de ezt embere válogatja. (Meg TK fölött már polearmmal nyomulnak az emberek a statok miatt)
3. Legyen nálad Elixir of Major Agility
http://www.wowhead.com/?item=22831
4. Legyen nálad Elixir of Major Mageblood
http://www.wowhead.com/?item=22840

Így már nem lehet gondod a manaregennel, akármilyen speccen legyél is.

Socketelési prioritás
(ha elég Hit ratinged van -141, Surefooted nélkül-)
1. Agility
2. Attack Power
3. Crit %
4. Intellect
5. Mp/5
6. Stamina

Buffok

Minden. Hunterként az a kényes helyzet állt elő, hogy neked minden jól jön, legyen szó intellectről, spiritről, mp5ről vagy éppen stamináról.
De ha egy pala van a raidben, és megkérdezi mit tegyen rád, BoK-et kérj, ha Survi vagy, BoM-ot ha BM.
Ha két pala van, ez legyen az a két buff, amit megkapsz.
Salvation, Wisdom jöhet ezután, ha még nem fogytál ki a palákból. De a feign deathekkel az aggrót meg tudod oldani, illetve amennyi mp5 potit meg olajat benyakaltál, nem lehet gond a manával sem.

Remélem tudtam segíteni a kezdőknek, illetve mondani valami használható újat a nagyobbacskáknak.

(Ja és mégvalami. Hallottam egy marksman raidbuildről, hatalmas intellecttel, de még sosem láttam működni sehol. Ha valaki tud róla valamit, írjon.)
Ravager a magas DPS e miatt jó:-D Pvp re nem használatos,főleg nem BM talenten.
és még 1 kérdés,Bm talenten miket érdemes megtanitani a petnek?most macskét használok.jelenleg ezeket használom vele Bite,dash,claw,growl
Én se értettem mit akarsz mindig a warriorokkal (vari)... Smiling
tanknak coca, ha még kell, egyébként macseket használok, de a héten befogok egy ravagert is, megnézem mit tud Smiling
Cat, ravager leginkább.
aha,és melyik petet érdemes használni?BM re?malac,reveger..

tetszett köszi!
Az sem rossz ötlet, de ügyetleneknél boríthatja a rotációt.
Jó, oké, harmatgyenge érv... De úgy imádom látni, hogy 40%-ot elhagyja a crit sanszom. ^^ Hát még nem vagyok 'nagy'

Amúgy nehogymár probléma legyen, hogy varit, varázslatot vagy képességet írok.. Ilyenen fennakadni már az infantilitás határait súrolja. Bocs..
Nem akarok flame-et

És köszi Invi
 Jó kis guide. Gratz hozzá! Ja és igen: Ilyet még! Smiling
survival talenthez:bizonyos crit% felett felesleges kirakni szerintem(raidbuffban kb 35-36%) a master tacticiant,nincs olyan hogy nincs fent az expose mert nem lőssz critet...helyette simám lehet hawkra azt az 5 pontot

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu