KERESÉS
RECRUIT - aki keres talál
A Tribe Called Quest @ Arathor
Ha kulturált vagy, itt a helyed!
A Tribe Celled Quest @ Arathor
Healereket és dps-eket keresünk hc progress-re!
New Moon @ Ragnaros
Klánunk Mythic Raidekre keres megbízható játékosokat!
Shattered Legends @ Arathor
Hétvégi Guildünk keres Legion-re aktív PvE orientált játékosokat!
+ új recruit beküldése
topik Loot
 Sziasztok!Valaki eltudná magyarázni nekem részletesen mi is a lootolás lényege? Nem tudom felhúzni a karakterem ilvl-jét. Pedig elég sokat játszok, de egyszerűen nem ad be új cuccokat!
Perseus - 2340 napja
topik wow_ft_32705
wow_b_32705
qinqshuh - 2408 napja
topik wow_ft_32704
wow_b_32704
Samantha Fraser - 2410 napja
topik wow_ft_32703
wow_b_32703
Samantha Fraser - 2410 napja
topik wow_ft_32702
wow_b_32702
Samantha Fraser - 2410 napja

Invi Order of Watchers interjú
Invi - 5771 napja
1
Itt a nyár, közeleg a WoW kieg és szépen lassan a jobb magyar guildek is már mélyen Sunwell Plateau gyomrában járnak, így alkalmasnak tűnt az idő arra, hogy elkezdjünk egy a magyar community-t bemutató interjú sorozatot, amely az elején elsősorban a magyar T5+ guildekre fókuszál majd. A sort az Order of Watchers-el kezdtük, akik így a cikk elkészítése után igen "jófej" társaságnak tünnek. Az elsőség apropóját a pár hete megjelent második DVD filmük szolgáltatta.



Úgy döntöttünk a WorldOfWardraft.hu-nál, hogy nyitni szeretnénk egy kicsit jobban a magyar community felé. Ezentúl többet fogunk foglalkozni a magyar guildekkel, progressel és a hazai egyéb megmozdulásokkal. Első lépésként ehhez úgy éreztük legjobb lenne felkeresni az élvonalbeli magyar guildeket és kicsit megismertetni őket a hazai közönséggel és a most megjelent videótok révén rátok esett elsőként a választásunk.


Először nem is a videóról, hanem egy kicsit a guildről szeretnélek titeket faggatni.
Mikor alakultatok és kikből? Baráti társaság vagy esetleg free recruit?


 

Először is üdvözlünk minden kedves olvasót és köszönjük a kérdéseket. Van belőle bőven és szeretnénk mindenre teljesértékű válaszokat adni, szóval lesz itt olvasnivaló bőven, vágjunk is bele. Smiling
A klánunk 2005 augusztus harmadikán alapult Darnassusban. A klán "magját" három ember (Danan, Innovindil és Pio) alkotta, akik személyesen is ismerték egymást és már a wowozás megkezdése előtt tervezgették egy magyar közösség létrehozását. Eredeti terv szerint csak a falujukból wowozó ismerőseik számára jött volna létre a klán, ám mivel akkoriban nem nagyon volt szervezett alapokon nyugvó magyar közösség a Ragnaros szerveren ezért tettek egy próbát: kikerült egy leírás egy akkor még csak tervezett klánról a wowhu fórumára illetve ingame is megismerkedtek jópár magyarral és így jött végül létre az Order of Watchers. Klánunkba bárki jelentkezhet, aki el tudja fogadni a honlapunkon szereplő szabályzatot illetve a fórumunkon a jelentkezőknek szánt leírást "alapelveinkről".



Csak magyarokból áll a társaság?

Igen, ez feltétele a közösséghez való tartozásnak. Egyetlen kivétel volt korábban egy görög leányzó személyében, akinek nagyon tetszett ez a helyzet és meg is tanult tőlünk néhány alapvető magyar mondatot. Smiling



Hányan vagytok jelenleg a guildben, ebből mennyi az aktív raider?

Jelenleg a klánban 88 account van, de a tagok egy jelentős része nem aktív raider, sokan a társaság miatt vannak közöttünk. Aktív raiderünk (tehát akik heti legalább 2-3 raiden részt tudnak venni) nagyjából 40 van de szinte minden tagunk szívesen beugrik 1-1 raidre, ha épp ráér.



Mennyi a raideken a rotáció? Azaz sok raidelni vágyó marad ki létszám többlet miatt a csatákból? Vagy egy fix 25-30 fős társasággal dolgoztok?

Nincs igazán fix csapat. A farmolós raidekre nagyon változatos raiddel szoktunk menni, progresselésre viszont megpróbálunk nagyjából fix keretet összehozni, ami általában körülbelül 15 fix embert jelent. A raidekre jelentkezők általában 30-35 körül vannak 1-1 napra, tehát sajnos mindig van, aki nem fér be, ők általában ventrilon együtt vannak a csapattal (nem kell feltétlenül a wowban is ottlenni, hogy jól érezhesse magát az ember Smiling ) vagy esetleg altoznak, bégéznek a raid alatt és ha szükség van rájuk beugranak.



Mi számít nálatok aktívnak, heti hány raidet tartotok progress időszakban?

Általában heti 5 raidünk van amit T5-T6 progresselés alatt felemeltünk 6ra, ami a progressünkre jó, a csapatra viszont sajnos hosszútávon rossz hatással volt ezért nem kis tépelődés után végülis visszaálltunk a régi jól bevált heti 5 "hivatalos" raidre amiből 3 farmolgatás és 2 van az épp aktuális progressinstában. Persze ha valamelyik bossban nagyon "ottvan" a kill akkor előfordulhat, hogy összehozunk még egy raidet, de ez igen ritkán fordul elő. Szerencsére a raidszünet nem feltétlenül jelenti azt nálunk, hogy senki nincs online, ilyenkor különböző mókás események szoktak lenni mint amilyenek például a DVDinken is szerepelnek. Megemlítenénk például a legújabb ilyen kezdeményezést, mely során a klántagok maroknyi csapata újrajárja a régi, kieg előtti raidinstákat azzal a csavarral, hogy csak fehér, Azerothon beszerezhető ruhákkal indulhatnak és a level 60as raidinstákba eső lootokból öltözködhetnek.
A darabszám mellett sokat számít a raidek hossza is, úgyhogy arról is ejtenénk néhány szót. Nálunk a raidek mindig 19:00-23:00 időintervallumban vannak, kivéve munkaszüneti napokon, olyankor 18:00tól kezdünk és munkaszüneti napok előtt néha éjfélig tartanak a raidek.



És hányat, amikor progress szünet van?

2 ilyen eset volt számunkra. Az első a kieg előtt az utolsó patch után volt, amikor Patchwerk, aki az épp aktuális "progressobssunk" lett volna az új armorrendszer miatt nem full Naxxramas geares tankokkal gyakorlatilag szinte ölhetetlenné vált. Ekkor teljesen leállt a progresselésünk, heti 1-2 raidünk volt, MCbe és BWLbe jártunk csak (és potyogtak a sámánlootok...), viszont ez volt a klán egyik legszórakoztatóbb időszaka, rengeteg klános BG-t, főleg AV-t, Crossroads raideket és ehhez hasonló mókákat szerveztünk.
A második ilyen időszak Illidan legyőzése után köszöntött be, ekkor azonban megmaradt a heti 5 raid, kipucoltuk a T6 instákat és a fennmaradó időben altos SSC/TK volt amennyire futotta az időből.



Jelenleg hol tartotok a Sunwell progressben?

Jelenleg Brutallus a cél, a legjobb try 5%os volt rajta, de azóta sajnos nem nagyon jött rá össze megfelelő csapat. Brutallus talán az első olyan boss, akivel nem tudunk a saját "szájízünk" szerint megküzdeni, ahol nem elég a kitartás, a játszani akarás, ahová retripalát kell kigearelni, 5 sámánt kell vinni, rerolloltatni kell a fél klánt leatherworkerre (bőrműves mágusok és boszorkánymesterek, haha...), satöbbi és az eddigi mentalitásunk ezt nagyon nehezen tudja befogadni, de azért lassan úgy néz ki sikerül a dolog Smiling



Mi a véleményetek a BC raid tartalmáról és az új instáról, Sunwell Plateau-ról?


Sajnos főként a régebbi tagok nem nagyon lettek elragadtatva tőle. Ez a bloodelfes, robotos, lila színvilágú fantasy a legtöbbünk elképzelésétől nagyon távol állt. Szerencsére a Hyjal hegyi csata és főleg Black Temple egy időre feledtette velünk, hogy mennyire ízlésficamos lett a Burning Crusade nagyrésze, mert az a két hely nagyon jól sikerült, tényleg igazi, hamisítatlan Warcraft hangulatuk volt.



Gate system? Kell vagy nem kell?

Mivel zárt kapuval nem találkoztunk, ezért minket közvetlenül nem érint, úgyhogy a személyes észrevételeimet írnám le. Gondolom az elsődlegs cél az volt, hogy kicsit jobban elhúzzák az új tartalmat, ne 1-2 hét alatt trappoljanak végig a napi 10+ órákat raidelő topklánok az új instán és ez nyilván be is jött. Ennek hozadéka az lett, hogy a topklánok közti versengés kiélezettebb lett, ami azok számára, akiket ez a versengés foglalkoztat megintcsak jó, hisz izgalmasabb volt az egész. Ezek alapján szerintem egy jó ötletet üdvözölhetünk a "gate system"ben, de biztos, hogy akik ütköztek zárt kapuba is sokkal jobban átlátják ezt a dolgot.



Persze a sztereotípiák alapján inkább hordásnak hitt közösség lehet meglincsel, hogy pont egy Alliance guilddel készítem az első interjút, de meséljetek kicsit, hogy ti hogyan is látjátok a hazai és úgy általában az egész WoW közösség Alliance-Horde konfliktusát.

Véleményünk szerint az egész dolgot kicsit felfújják, de ez így van jól, ha nem lenne tuti hiányozna Smiling Talán inkább Horda oldalról vannak nagyobb hangú Alliance utálók (főleg a gnómok miatt, mivel paladin már a hordánál is van, amíg nem volt ez a kaszt volt a hordások fő céltáblája Smiling ), legalábbis nálunk nem igazán van olyan, aki megszállottan utálná a Hordát, de nyilván a másik oldal pedig ugyanezt tudja elmondani fordítva. Sajnos a sámán-paladin eltérés megszüntetésével már nagyon hasonló a két oldal egymáshoz, jelenleg ugyebár jobb híján a legtöbb anyázódás a racialok miatt van amiről lehetett olyasmiket hallani, hogy arénában majd nem lehet őket használni, úgyhogy lassan a szerepjáték rovására és a játszhatóság érdekében a horda és a szövetség ugyanaz lesz más skinnel.



Úgy érzem itt kell elsütni a szemét kérdést: Bizonyára hallottátok, hogy ez egyik US top guild a Death and Taxes mass rerollolt hordára, így ennek kapcsán és mivel magam is Alli-Horda reroller vagyok, hogy elképzelhetőnek tartotok ti is egy ilyen rerollt vagy ti szívvel lélekkel a Szövetség elkötelezettjei vagytok, vagy gnóm és draenei bundába búj orkok és trollok vagytok, vagy éppen a frakció nem is számít?

A klántagok jelentős része szerepjátékos múlttal rendelkezik és ennek hatásaképp kötődik a karakteréhez annyira, hogy meg se fordul a fejében a reroll még klánon belül se nemhogy alliról hordára. Kollektív klános reroll egészen biztos, hogy nem lesz soha. Persze nem lehet általánosítani természetesen vannak olyan klántársaink, aki sokáig játszottak horda oldalon illetve vannak olyan volt klántársaink, aki jelenleg horda oldalon próbálnak szerencsét.



Ha már allisok vagytok egyszerűen nem maradhat ki a következő kérdés: Na mi a helyzet a gnómokkal? Smiling


Sajnos jelenleg aktív gnómunk csupán 2 van ezért túl sok személyes tapasztalattal nem tudunk szolgálni Smiling Bár szeretjük őket, de azért sajnos minden nehéz boss előtt a trashelésen meg kell ejteni valahogy egy "gnómáldozatot". Ez nálunk hagyománnyá nőtte ki magát. Szerencsére egyikőjük se tank, ezért nincs nehéz dolgunk, csak egy hunter kell hozzá, a többit a misdirection elintézi... Smiling



Tudjuk, hogy leginkább a PvE-re koncentráltok, de a PvP is foglalkoztatja a tagokat vagy ez teljesen lényegtelen válfaja a WoWnak guilden belül?

Sok klántagunk arénázgat, néhányan komolyabban is és igen szép eredményeket tudhatnak maguk mögött, de a PvP az elsősorban a klán szintjén néhány mókás klánbégét és esetleg outdoor bosszúhadjáratokat jelent. Egyszer például bementünk AVre és egymásra álltunk vagy huszan a bázis előtti híd közepén. Szegény hordások meglepődtek, azt hitték 2-3 ember állhat ott és kaptak az arcukba 20 lövést Laughing out loud Mondjuk az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a csapat többi tagja teljesen kiakadt, hogy itt nem szórakozni kell hanem honort farmolni. Sajnos a wowos társadalomnak egyre kevésbé van igénye arra, hogy tényleg szórakozzon a játékkal, jobb szeretik mókuskerékként felfogni és a nap végén nem annak örülnek, hogy "De jót játszottam!" hanem annak, hogy "húúú ma is összejött X honor és Y badge!". Nade kesergés OFF Smiling



Az egyik top magyar guild vezető személyiségei tettek egy megjegyzést egy interjúban, amikor is a lore-hoz való viszonyukról faggatták őket, hogy a történet részükről le van ejtve, őket csak a harc komplexitása és az eredmény elérése érdekli. Ez engem nagy lore rajongóként anno nagyon szíven ütött. Gondolom a videók köré készített atmoszféra alapján, hogy számotokra a lore is fontos. Igaz ez?

Szinte teljes mértékben. Persze a legtöbbünk végig szeretne jutni a tartalmon, de ha megkérdezed a tagjainkat, nagy részük nem azért szeretné ezt megtenni, mert érdekli az XY boss komplexitása vagy mert kell tőle 1-2 loot vagy hogy XY toplistán elől legyünk (persze ezek is mind jóleső hozadékai a dolognak), hanem azért, hogy előbb vagy utóbb végigjátszhassák ezt a mesés történetet. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy 70esként visszatértünk a még befejezetlen Naxxramasba és AQ40be és heteket töltöttünk el az Atiesh összeszedésével progresselés helyett, hogy részesei lehessünk ennek a nagyszerű történetnek is. És Naxxramas megtisztítása, C'Thun elpusztítása - függetlenül attól, hogy nem jelentettek óriási kihívást és nem kerültünk előrébb a progresslistákon - a mai napig a Burning Crusade folyamán a legtöbb klántagot megmozgató kláneseményeknek számítanak.



Úgy általában a magyar közösségre és a top guildekre is jellemző (éljenek a sztereotípiák) a drámázás és egymás ócsárolása. Ti, mint mindkét csoportban képviseltek, hogyan vélekedtek erről?

A "régi szép időkben" a wowhu fórumán mi is részesei voltunk több 10 oldalas drámázásoknak. Nem volt ezzel akkor semmi baj, akkoriban még fiatalok voltak a Ragnarosos klánok szinte mind és ezek főként "gyermekkori" civódások voltak. Ma már csak mosolygunk rajtuk egy jót, ha újra szóbajönnek. Persze kisebb súrlódások a mai napig elő-előfordulnak de ezeket sokkal felnőttebben kezeljük és mára csak néhány nehéz természetű ember nem lépett túl a régi "nagy balhékon".
Ehhez persze nagyban hozzájárul az is, hogy szinte minden velünk egyidőben született klán "felnőtté válhatott". Az összes magyarlakta szerver közül talán a Ragnaroson alakult ki az egyik legstabilabb magyar klánrendszer, a nagyobb klánok mindegyike immár több éves múltra tekinthet viszza amire úgy gondoljuk az egész szerver magyar közössége nagyon büszke lehet.



A jövőre nézve akkor most néhány kérdést tennék még fel, mielőtt rátérünk a mozira.
Mi a véleményetek az eddig látott infók alalpján a Wrath of the Lich Kingről és Northrendről?


Nagyon sokat várunk tőle, elsősorban igazi fantasys, warcraftos atmoszférát ami sajnos szerintünk a BCből nagyrészt kimaradt. Szerencsére az eddigi infók alapján úgy fest, várakozásunk nem hiábavaló, bár azért tartunk a Blizzard üzletpolitikájától, sajnos nagyon sok számunkra igazán vonzó elemét ölte már meg a játéknak az eladhatóság fontossága.



Death Knight? Lesz helye a raidetekben?


Bizonyosan lesz, de sose szeretünk úgy felvenni embert a klánba, hogy szinte biztosan nem lesz helye a raideken, szóval első körben felmérjük, hogy klánon belül ki szeretne rerollolni esetleg death knightra, illetve még infókat is várunk, mert egyenlőre nagyon keveset tudni arról, hogy raiden mit fog tudni alkotni ez az új kaszt. Arról nem is beszélve, hogy ez majd a kieg közben is folyamatsoan változhat, hisz a BC alatt is egy csomó talentfát tett raidre alkamassá a Blizzard.



Mit vártok az új 10/25 fős raid rendszertől?


Nagy fenntartásokkal vagyunk a dolog iránt. Fontos lenne tudni, hogy ez azt fogja-e jelenteni, hogy ugyanannyi raidinsta lesz, mint volt a BCbe és mindnek lesz 10 és 25 fős változata is vagy csak annyi lesz, mint amennyi 25 fős volt a BCben és azokból lesz 10 fős verzió is. Előbbi eset a szerencsésebb, bár talán az már túl sok lenne a jóból és nem győznék a kevéssé kocka klánok raididővel a rengeteg 25fős tartalmat, az utóbbi verzió pedig egyérteműen csökkentené a játék raidtartalmának mennyiségét, aminek viszont nem örülnénk. A 25fős raidelésre nem alkalmas taglétszámú klánoknak viszont mindenképp bíztató előjel, mert szinte biztos, hogy így sokkal több 10fős instance kerül majd a játékba. Kiváncsian várjuk, mi lesz a dologból, de egyenlőre sajnos nagyon "profitorientált" megoldásnak tűnik, amolyan "két legyet egy csapásra" szituáció.



Most hogy már kellőképpen kifaggattalak benneteket az Order of Watchers-ről, így asszem rá is térhetnénk magára a filmre, amelynek kapcsán most itt beszélgetünk.
Honnan jött az ötlet az első és később a második film elkészítésére?


Az első klánfilm elkészítésének ötlete a klán egy éves születésnapjához köthető. Ezen ünnep közeledtével merült fel Soloriensben, aki korábban már készített néhány videót különböző IRL táborokról, hogy a wow világáról, azon belül is a klánunk kalandozásairól is készítene egy hasonlót. A videó nem sokkal a születésnapunk után el is készült és úgy döntöttünk, hogy együtt tesszük közzé a korábban elkészült rövidfilmeinkkel egy DVD-n. Ez lett az Order of Watchers első DVDje. Nagyon tartottunk attól, hogy klánon kívüliek nem fogják értékelni ezt, hisz elsősorban a szereplőknek, a klánnak készült a videó, de szerencsére ez nem így lett, a filmünk kézről-kézre terjedt, egyre újabb blogokon, weboldalakon futottunk bele és szép lassan ismertté vált a nevünk magyar wowos körökben olyannyira, hogy még díjat is nyertünk a lemezzel. Ezek a körülmények segítettek meghozni a döntést: folytatást kell készítenünk. A további részletek elolvashatóak a wowhun az archív hírek között a második DVDnkről szóló hírben Smiling



Lehet, hogy néhány olvasónk még nem tudta letölteni a közel 2,5GB-os második videót és esetleg az elsőről is lemaradt, így tudnátok nekik kicsit mesélni arról, hogy hogyan is néz ki egy ilyen "DVD"-tek? Egy story, egy stratégia gyűjtemény megfilmesítésére vagy esetleg az iméntik elegyére számíthatunk a filmben?


Hasonlóan a bolti DVDkhez mindkét lemezünkön főszerepben maga a film áll, melyet animált menüből lehet elindítani és van jelenetválasztási lehetőség is. Ezenkívül mindkét lemezen helyett kapott jónéhány extra is, melyek rövidebb klános videókat de akár régi warcraft 2-es térképeket is jelenthetnek. Ezek szintén a menüből érhetőek el. És akkor kicsit részletesebben a riport témájáról:
A másodk film első része - az extrákig - egész pontosan arról szól, amit a cím (Beyond the Dark Portal) is takar. A Dark Portal mögötti terület - Draenor (Outland) - raidinstáinak "progresseléséről", Draenor démoni erőktől való megtisztításáról. Persze próbáltunk megfogni egyfajta hangulatot a videóban annak zenéjével, képi vágásaival egy sötét, vészteljes kezdéstől (mikor Illidan beszél és fenyeget) az epikus csúcsponton át (mikor a démonfertőzte kaldorei enrage-el és a képen csak az elhulló bossokat - az utat, melyen keresztül a csapat eljutott outland felszabadításáig - látjuk) egészen klánvezérünk "hegyibeszédéig" és annak "Hollywoodos" befejezéséig.
A guildtagokról szóló kisvideókban, valamint az extrákban azt próbáljuk bemutatni hogy a WoW mennyivel több lehet mindannál, amit a videó első részében mi is csinálunk. Tréfálkozunk, jókat ökörködünk, "all hunter" wsgt rendezünk, baráti hordás guilddel outdoor pvpzünk vagy éppen amikor az eredeti szerverünk laggokkal küzd átugrunk egy pve szerverre lvl 1-es forsakenekkel Hoggert raidelni.



Kinek ajánljátok a videótokat?

A videó most is elsősorban a klán tagjainak készült de büszkén kijelenthetjük, hogy a visszajelzések alapján ismét szinte mindenkinek többé-kevésbé elnyerte a tetszését a film. Így mindenkinek ajánljuk, aki megnézné esetleg más perspektívából is Outland bossait és nem csak HPcsíkokra meg skillcooldownokra koncentrálva, hanem önfeledt szórakozásként is részt venne a harcokban úgy, hogy nem kell raidendre várni egy kis szünetért, hanem elég megnyomni a pause gombot. Smiling Azoknak is ajánljuk, akiknek nem volt lehetőségük raidelni a BC során, de szívesen megnéznék, miből maradtak ki, hogy néztek ki az instanceok, milyen helyszíneken zajlottak a csaták a Gonosszal. És végül mindazoknak is ajánljuk a filmet, akik esetleg soha nem is wowoztak, de szeretnek igényesnek mondható játékvideókat nézni csak úgy szórakozásból.



Mennyi ideig készült a második videó?

2007 novemberében kezdtük el a forgatásokat. Az első ötlet Enokh fejéből pattant ki, amikor megnézte a Transformers című filmet és annak is utolsó jelenetét, amikor Optimus Prime monológot mond. Rögtön arra gondolt, mennyire hangulatosan át lehetne ültetni ezt a wow világára, ott is főként Draenor történetére, ahová a kalandozók az Autobotokhoz hasonlóan idegenként érkeznek, de végül sorsuk összefonódik a bolygóéval. Egyeztetett Galsoval, aki ekkorra már több bossharcunkat felvette és megvágta, megegyeztek az alapokban és elkezdődött a munka, ami idén májusban ért véget. Enokh néha igazi rabszolgahajcsárként hajtotta a készítőtársait, amiért ezúton szeretne nyilvánosan is az utólagos megértésüket kérni... Smiling



Mi képzi egy ilyen film elkészítésének nehézségét?

Mivel mindkét filmet lelkesedésből csinálták a készítők, ezért nem igazán adódtak komoly nehézségek, vagy ha adódtak arról se vettek tudomást a srácok. Néhány apróságot azért összeírtunk.
Az első film legnehezebben elkészített jelenete kétségkívül az volt, amikor Pio a stormwindi nagytemplomba megy áldásért, itt ugyanis belefutottunk egy alacsony szintű allisba, aki rájött, hogy forgatni szeretnénk és direkt mindig a "kamera" útjába állt. Neki hála a filmben alig 1 perces jelenetet 5 perc helyett 2 órán át "forgattuk" Smiling
A második film első nehézségét bizonyos helyzetekben ugyanaz jelentette, mint ami más helyzetekben a munka legnagyobb előnyéül is szolgált. Ez pedig az volt, hogy többen is dolgoztak a videón, több ember azonban eltérő szempontokat, eltérő igényeket, eltérő elvárásokat jelent. Számlálhatatlan kisebb-nagyobb vita volt közöttük, melyekben persze végül mindig konszerzusra tudtak jutni.
Egy másik nehézséget a csapat második összeszervezése jelentette, mivel az egész filmet leforgattuk, mikor kiderült, hogy véletlenül bentmaradt a kurzor a felvételek alatt... Smiling Amúgy is nagyon sokszor fel lett minden véve, hogy legyen miből összehozni a végleges verziót, de ezt mind újra fel kellett venni emiatt éshát valljuk be azért tizedszer felvéve egy jelenet se olyan izgalmas már... Smiling Mindenesetre a videóban szereplők türelméértt és kitartásáért ezúton is szeretnénk köszönetet mondani.



Hány ember szemszögéből készülnek a felvételek?

Mind az első, mind a második videó minden jelenetét mágus vette fel, de ez inkább nehézségeket okozott, mivel a mágus igen halandó jószág Smiling A forgatáskor a kamerás maximálisan a felvételre koncentrált, tehát ilyenkor gyakorlatilag az első film esetében 39en, a másodiknál 24en öltük a bossokat.



Hány ember segédkezik a felvételnél szerepléssel és a film technikai részleteinek megvalósításában egy ilyen munkánál?

A tömegjelenetekben minden klántagunk részt szokott venni, aki ráér. Előre eltervezzük, hogy mikor vesszük fel ezeket a jeleneteket és raidként kiírjuk, hogy mindenki szabaddá tudja tenni azt az estét és készülni tudjon ünneplő ruhával. Smiling Általában jóval nagyobb arányú a részvétel az ilyen eseményeken, mint a raideken. A néhányszereplős jelenetekhez a klánon belül válogatjuk össze a szereplőket és általában senkinek nem kell kétszer mondani, hogy jöjjön, mindenki nagyon szívesen vállal külön szerepet a filmekben.
Ezenkívül az első filmünk csatajelenetében egy csomó hordás is segédkezett, őket is előre megkerestük, megbeszéltünk egy időpontot, összejöttünk a taurenek kezdőhelyén és leforgattuk a jeleneteket, utána csaptunk egy közös bulit velük a mulgore-i Darkmoon Fairen.
A technikai résszel az első film esetében Soloriens, a második esetében pedig 3-an foglalkoztak: Galso és Soloriens készítették a felvételeket, Galso és Enokh vágták meg a kész anyagokat, melyeket aztán a videótechnikában náluk jártasabb Soloriens utómunkált, valamint elkészítette a DVD menürendszerét és a feliratokat.
Ezenkívül néhány ember segített zenéket keresni, ötleteket gyártani, de a munka oroszlénrészét ők hárman végezték el.



Sokan kérdezték már tőlem, így nektek szegezem a kérdést, hogy mely programokat használtátok a videóitok elkészítése során?


A felvételeket a Beepa Fraps capture programjával készítettük. Galso a Sony Vegas vágóprogramot használja, Soloriens pedig az Adobe Premieret. Néha igénybevesszük a jó kis WoWModelViewer programot, és a film első részében a WoWMapViewer-t is használtuk néhány képhez. Ezeket biztos sokan ismerik és szeretik. A különböző effekteket és javítgatásokat pedig Photoshoppal és/vagy Aftereffects-el készítjük. Ritkán használunk külön audio szoftvert, ha mégis, akkor az Auditiont.



Számíthatunk még tőletek más hasonlóan jól összerakott és terjedelmes videóra?

Naná Eye-wink



Hát akkor végezetül megköszönném nektek a videót, a válaszaitokat, segítségeteket és sok sikert kívánok nektek az előttetek álló progresshez mind a BC maradékában mind pedig a kiegészítőre és természetesen a remélhetőleg a jövőben készülő újabb videóitokhoz is.


Mi is köszönjük szépen a kérdéseket, reméljük senki nem unta magát halálra olvasás közben és talált benne hasznos/érdekes információkat. Kívánunk mindenkinek élménygazdag wowozást, Neked pedig sok sikert a további interjúkhoz, cikkekhez Smiling
wow_c_525667

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.
Impresszum, jogi nyilatkozat | Kapcsolat
World of Warcraft is a trademark and Blizzard Entertainment is a trademark or registered trademark of Blizzard Entertainment in the U.S. and/or other countries.
wow.lap.hu | mmorpg.lap.hu | Computerworld.hu | PCWorld.hu | GameStar.hu | VideoSmart.hu